تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815062971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرمقاله و يادداشت روز برخي روزنامه‌هاي كشور در يك نگاه (‪(۱‬


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سرمقاله و يادداشت روز برخي روزنامه‌هاي كشور در يك نگاه (‪(۱‬
سياسي. سياست
برخي روزنامه‌هاي كشور روز سه شنبه در سرمقاله و يادداشت‌هاي خود به موضوعاتي همچون تغيير مديريت حسابرسي ، سخنان ناگفته وزير كشور،عراق بر لبه تيغ و واقع نگري در حفظ بناي انقلاب پرداخته اند.

رسالت

***** روزنامه رسالت در سرمقاله روز سه شنبه خود به موضوع ماموريت‌هاي بر زمين مانده سازمان حسابرسي اشاره مي‌كند و مي‌نويسد:متعاقب وداع وزير امور اقتصادي و دارايي از دولت نهم اكنون شاهد تغيير مديريت در سازمان حسابرسي هستيم.

محمدكاظم انبارلويي نگارنده اين سرمقاله در مورد بودجه سازمان حسابرسي در سال
( ‪ (۱۳۸۷‬مي‌نويسد:به طوري كه ملاحظه مي‌شود، سازمان برابر بودجه فوق بيش از ‪ ۳۸‬ميليارد تومان از صدها شركت دولتي حق الزحمه دريافت مي‌كند و بيش از ‪ ۳۱‬ميليارد تومان آن را هزينه مي‌كند و از اين بده بستان، هفتصد ميليون تومان ماليات گير دولت مي‌آيد و ‪ ۸/۲‬ميليارد تومان سود و مابقي به حساب ذخاير و اندوخته‌هاي سازمان منظور مي‌شود و بس.

او مي‌نويسد: آيا اين است انتظار دولت از عملكرد اين سازمان عريض و طويل؟ در طول حيات سازمان حسابرسي حتي يك گزارش اختلاس و دزدي و تصرف در وجوه و اموال دولت به مرجع قضائي وجود ندارد. اگر دولت عطاي آن ماليات ‪ ۷۰۰‬ميليون توماني را به لقاي آن سود كمتر از ‪ ۳‬ميليارد توماني ببخشد، به راستي از باب كاهش تصدي گري دولت سنگين تر نيست؟
در اين سرمقاله نوشته شده است: ديروز اعلام شد رييس وعضو هيات عالي نظارت بر سازمان حسابرسي تعيين شدند ضمن تبريك به مسوولين جديد سازمان عرض مي‌كنم اگر قرار است مديريت اعمال شده در سال ‪ ۸۷‬همان مديريتي باشد و همان سياستي باشد كه ‪ ۱۰‬سال پيش اعمال مي‌شد، اين تغييرات چه فايده اي دارد؟ اگر قرار باشد كه مديران محترم سازمان ماده ‪ ۱۵۱‬قانون تجارت و صدها قانون لازم الرعايه را زير پا گذاشته و بيايند و بروند و آب هم از آب تكان نخورد، تكليف فرمان ‪ ۸‬ماده‌اي و توصيه‌هاي موكد مقام معظم رهبري در برقراري انضباط مالي، چه خواهد شد؟

**** مردم سالاري

********** روزنامه مردم سالاري در يادداشت روز خود در مورد سخنان ناگفته وزير كشور اين چنين مي‌نويسد: عزل وزير كشور در زماني كه وي تا چند روز ديگر بايد گزارشي از برگزاري انتخابات به مجلس هشتم ارائه دهد از جمله اشكالا ت دولت نهم است.

رسول منتجب نيا نگارنده اين يادداشت مي‌نويسد: اين در حالي است كه صحبت تعويض پورمحمدي پيش از برگزاري مرحله دوم انتخابات مطرح بود كه نشان مي‌دهد دولت چقدر در تصميمات خود بي‌برنامه است كه براي عزل يك وزير برنامه دقيقي ندارد تا ميان دو مرحله انتخابات بحث تعويض را مطرح نكند يا سرپرستي از وزارتخانه را براي ارائه گزارش به مجلس نفرستد كه در جريان انتخابات هيچ نقشي نداشته است.

در اين يادداشت آمده است: البته سخنگوي دولت كمي پيش از بركناري پورمحمدي و دانش جعفري تغييرات در كابينه را شايعه افكني رسانه‌ها خواند ومدتي بعد اما رئيس دولت براي بركناري پورمحمدي حتي آن قدر صبر نكرد تا مجلس هشتمي‌ها بتوانند از نحوه برگزاري انتخابات از وزير كشور تشكر و قدرداني كنند.

رسول منتجب نيا مي‌نويسد:هرچند رييس جمهور براي انتخاب اعضاي كابينه ، استانداران، فرمانداران و مديران خويش ميان افرادي كه سابقه آشنايي بيشتري يا رفاقت با وي داشتند يا جزو آن دسته از نظامياني بودند كه با وي همفكر بودند، افرادي را انتخاب كرد. اما گفته مي‌شود رئيس جمهور تا آن اندازه به همفكري اعضاي كابينه و مديرانش اهميت مي‌دهد كه اگر مخالفتي يا اظهار نظري مغاير با نظر خويش را ببيند آنان را بركنار مي‌كند.

نگارنده اين يادداشت نوشته است: تاكنون در طول مدت فعاليت دولت نهم وزرايي كه مستقل تر از ديگران بودند كنار گذاشته شدند كه نشان مي‌دهد دولت نهم چندان حق مخالفت را حتي براي وزرايش قائل نيست.

او در پايان مي‌نويسد: در اين ميان بسياري از وزراي بركنار شده با دلخوري و ناراحتي از دولت بيرون آمدند و حرف‌ها و گلا يه‌هايي داشتند كه برخي آنها را به زبان آوردند و برخي هم مانند آقاي پورمحمدي به زمان مناسب تري موكول كردند كه به نظر مي‌رسد در صورتي كه فرصتي براي اين وزرا فراهم شود، حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشته باشند زيرا افكار عمومي انتظار ندارد كه اين ناگفته‌ها براي هميشه پوشيده باقي بماند.

**** جمهوري اسلامي

************** روزنامه جمهوري اسلامي در سرمقاله خود در مورد حسن ظن اين چنين مي نويسد:
رسالتي كه آحاد ملت به ويژه مسوولان و فعالان سياسي و صاحب نظران در حفظ و تقويت بناي رفيع انقلاب و نظام جمهوري اسلامي دارند. انجام اين رسالت خطير به واقع نگري نياز دارد و مشكل عده‌اي اينست كه فاقد واقع نگري هستند.

نگارنده اين سرمقاله نوشته است: برخلاف توده مردم براي بسياري از مدعيان درك سياسي فهم و درك واقعيت‌ها آسان نيست و به همين جهت ارزيابي هاي آنها متفاوت است .

عده‌اي آينده را تيره و تار مي‌بينند و جز نااميدي چيزي بر زبان نمي آورند و به تعبير رهبري فقط آيه ياس ميخوانند.

در اين سرمقاله نوشته شده است: عده‌اي بسيار خوشبين هستند و هيچيك از مشكلات را نمي‌بينند بطوريكه حتي بديهي‌ترين پديده‌هاي موجود در جامعه مانند گراني و تورم را نيز انكار مي‌كنند و آنرا نوعي توطئه تبليغاتي و جنگ رواني مي‌پندارند و بالاتر و مهمتر و البته خطرناك تر اينكه حتي دشمنان اين ملت و اين انقلاب را كوچك ميشمرند و پايان عمر آنها را اعلام مينمايند!
در بخشي از اين سرمقاله آمده است: نگرش صحيح به اين مقوله را مي توان در بيانات رهبري در جمع مردم كازرون به روشني يافت . ايشان در عين حال كه اعلام مينمايند : - من اين آيه‌هاي ياس را كه برخي دائما تكرار مي كنند به هيچوجه قبول ندارم > براين واقعيت نيز تاكيد مي‌كنند كه - همواره بايد با شناخت صحنه و نقش دشمن هوشياري را حفظ كرد > .

در اين سرمقاله نوشته شده است: واقعيت اينست كه متهم ساختن اين و آن و نفي و طرد كردن آنان نه تنها هيچ مشكلي را حل نمي‌كند بلكه هر روز بر مشكلات ميافزايد. مديريت كلان به برخورداري از حداكثر جاذبه نياز دارد.

خوشبختانه نيروهاي با تجربه كه در جامعه انقلابي ما فراوان هستند بدون هيچ توقعي براي كمك كردن به حل مشكلات آمادگي كامل دارند. كافي است فقط اندكي سعه صدر و جاذبه بكار گرفته شود كاري كه بدون حسن ظن امكان پذير نخواهد بود.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 474]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن