تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802795002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون دانشگاه شهيد چمران اهواز: اهواز با وجود دانشگاهي بودن امكانات لازم را براي اسكان دانشجويان ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون دانشگاه شهيد چمران اهواز: اهواز با وجود دانشگاهي بودن امكانات لازم را براي اسكان دانشجويان ندارد


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: صنفي - آموزشي

معاون دانشجويي و امور فرهنگي دانشگاه شهيد چمران اهواز از بهره‌برداري خوابگاه 90 اتاقه با ظرفيت استاندارد 360 دانشجو و مساحتي بالغ بر 4500 متر مربع جنب خوابگاه نخل اين دانشگاه خبر داد و گفت: اين خوابگاه از محل فروش خوابگاه‌هاي فرسوده دانشگاه در سطح شهر ساخته شده و از زمان كلنگ‌زني تا پايان ساخت آن 1 سال و تجهيز آن 6 ماه زمان برد.

دكتر بصيرزاده در گفت و گو با خبرنگار صنفي ـ آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ هفته‌ خوابگاه‌ها را زماني مناسب براي توجه ويژه به اين مسئله، بررسي مشكلات دانشجويان و ديدار آنها با مسئولان عنوان و تصريح كرد: دانشگاه شهيد چمران اهواز تلاش كرده است تا نسبت به سال‌هاي گذشته برنامه‌هاي متنوع‌تري را براي دانشجويان در سطح خوابگاه‌ها در نظر گرفته و اجرا كند. دانشجويان اين دانشگاه هفته خوابگاه‌ها را با ناهار رايگان در روز جمعه آغاز كردند. ضمن اينكه تلاش شده است كه ارائه خدمات به آنها نسبت به ديگر هفته‌ها بهتر باشد؛ ضمن اينكه مسئولان هم از خوابگاه‌ها ديدن كرده و مشكلات آنها را از نزديك بررسي مي‌كنند.

وي افزود: از رئيس شوراي شهر اهواز تقاضا كرديم كه از خوابگاه‌هاي دانشجويي ديدن كرده و از نزديك مسائل و مشكلات را مشاهده كنند كه قول مساعد در اين باره داده شده است.

بصيرزاده گفت: در خوابگاه‌هاي خودگردان نيز برنامه‌هايي را در جهت رفع و رسيدگي مشكلات در نظر گرفته‌ايم.

وي از برپايي جشن ولادت حضرت زينب(س) و جشن بزرگ خوابگاهي ويژه دانشجويان در مجتمع خوابگاهي اين دانشگاه خبر داد و گفت: همچنين برنامه‌هاي ورزشي براي دانشجويان در نظر گرفته شده كه نمودش در خوابگاه‌هاي دانشجويي با برپايي اتاق‌هاي تندرستي يك رنگ‌تر است. اين اتاق‌ها شامل جديدترين امكانات ورزشي و بدنسازي است كه دانشجويان مي‌توانند ساعاتي از روز را در آن به ورزش كردن بپردازد.

وي تعداد اتاق‌هاي تندرستي را يك عدد در هر بلوك خوابگاه عنوان كرد و افزود: همچنين در اين هفته از ورزشكاران دانشگاه كه در سال گذشته موفق به كسب مقام شدند، تقدير مي‌شود.

بصيرزاده با اشاره به برپايي جلسه‌اي در ارتباط با كليدهاي خلاقيت و موفقيت و هنر شاد زيستن و ديگر برنامه‌ها از سوي امور فرهنگي و مشاوره دانشگاه، اظهار داشت: طي اين هفته از سرپرستان موفق خوابگاهي و خيرين خوابگاه‌ساز تجليل مي‌شود. نشست صميمانه اعضاي هيئت رئيسه با دانشجويان هم در خوابگاه‌هاي برگزار مي‌شود.

بصيرزاده عنوان كرد: شهر اهواز هر چند يك شهر دانشگاهي است اما امكانات لازم را جهت پذيرايي از دانشجويان ندارد و دانشجويان به خصوص دختران با مشكلات جدي در اين باره مواجه‌اند.

وي افزود: همچنين بسياري از آنها در خانه‌هاي استيجاري اسكان داده مي‌شوند كه خود مديريت، كنترل و اياب و ذهاب و امنيت‌شان مشكلات زيادي را فراهم كرده است.

معاون دانشجويي فرهنگي دانشگاه شهيد چمران اهواز با بيان اينكه از همه خيرين تقاضامنديم در اين بخش سرمايه‌گذاري كنند، ايجاد و تقويت چندين خوابگاه‌ساز در سطح استان را ضروري دانست و گفت: قريب به 10 هزار نفر دانشجو هر روز از سطح شهر اهواز مي‌بايد خود را به دانشگاه برسانند كه اين فشاري را به ناوگان حمل و نقل ايجاد مي‌كند. پيشنهاد ما اين است كه حمايت از دانشگاه براي ساخت خوابگاهي در پرديس دانشگاهي انجام شود.

بصيرزاده تصريح كرد: خطراتي كه دوري خوابگاه از دانشگاه دارد باعث شده است كه سلامت دانشجويان مورد تهديد قرار گرفته است و در ماه اخير متاسفانه شاهد گرفته شدن جان يكي از دانشجويان دانشگاه شهيد چمران اهواز در اثر سانحه تصادف بوديم.

وي احداث پل هوايي برقي در محيط‌هاي پر رفت و آمد دانشجويي را ضروري دانست و گفت: در 2 منطقه مجاور دانشگاه شهيد چمران اهواز، يكي در ارتباط پرديس دانشگاه با مجتمع خوابگاهي خواهران و ديگري در ارتباط 2 تكه دانشگاه در مجاورت پل پنجم اين ضرورت احساس مي‌شود.

بصيرزاده گفت: 2 تكه شدن دانشگاه باعث ايجاد خطر در عبور و مرور دانشجويان شده است و از روز نخست كه اين مسئله ايجاد شده مسئولان قول داده بودند كه ارتباط دانشجويان را توسط پل‌هايي ايجاد كنند كه متاسفانه اين مسئله انجام نشده و خود عامل ايجاد تصادف‌هايي است و ما از استاندار خوزستان و شهردار اهواز درخواست مي‌كنيم كه به اين مسئله توجه ويژه داشته باشند.

وي تصريح كرد: سال گذشته از سوي استانداري خوزستان اعتبار يك پل هوايي برقي در نظر گرفته شد كه تا كنون انجام نشده است.

معاون دانشجويي فرهنگي دانشگاه شهيد چمران اهواز ادامه داد: در ديدارهاي اخير با دانشجويان، با توجه به اتفاقي كه براي يكي از دانشجويان به وقوع پيوست، نخستين خواسته همه آنها براي سلامت جانشان احداث يك پل برقي بود خواهشمنديم استاندار خوزستان در هفته خوابگاه‌ها اين وعده و هديه را به ما بدهد.

وي تعداد بلوك دانشگاهي دختران را 9 عدد به صورت مجتمع و تعداد بلوك خوابگاهي پسران را 8 عدد به صورت پراكنده در سطح شهر اهواز عنوان كرد و افزود: 2 بلوك خوابگاهي در حال احداث از جانب وزارت علوم، تحقيقات و فناوري وجود دارد كه متاسفانه كار ساختشان به كندي پيش مي‌رود و از 4 سال پيش تا كنون هنوز كار ساخت آن تمام نشده است و هنوز در حال سپري كردن مراحل مقدماتي است.

بصيرزاده تصريح كرد: از همه دانشجويان تشكر مي‌كنيم كه با صبر و حوصله مشكلات خوابگاهي را تحمل مي‌كنند و اميدواريم با كمك و مساعدتي كه به ما مي‌شود، بتوانيم مشكلات را يكي پس از ديگري حل كنيم و آرزويمان است كه فرقي بين شبانه‌ها و روزانه‌ها از لحاظ اسكان نداشته باشيم.

بصيرزاده گفت: نخستين خانه فرهنگ در دانشگاه چمران سال گذشته احداث، در پايان سال 86 افتتاح و در نخستين روزهاي سال نو تجهيزات آن كامل شد. به زودي هم خانه فرهنگ و هم نگارخانه مهد دانشگاه شهيد چمران اهواز در اختيار دانشجويان براي تمام فعاليت در غالب قانون‌هاي فرهنگي هنري قرار خواهد داشت.

معاون دانشجويي فرهنگي دانشگاه شهيد چمران اهواز تعداد كانو‌ن‌هاي فرهنگي هنري دانشگاه را 11 كانون فعال عنوان كرد و افزود: ما با كمبود فضاي شديد سلف سرويس خواهران مواجه بوديم كه با يك تغيير كاربري در قسمتي از ساختمانهايي كه در اختيارمان بود، يك سالن غذا خوري تحت عنوان سلف سرويس بهاران ويژه خواهران احداث كرديم كه مشكلات را تا قسمتي حل كرد اما دانشجويان دختر با توجه به افزايش تعدادشان نيازمند يك سلف سرويس بزرگ‌اند كه اميدواريم در آينده بتوانيم در جهت ساختش اقدام كنيم.

وي افزود: نگراني در بخش غذا، گراني سرسام‌آور مواد اوليه است كه روزانه بايد از بازار خريداري شود. كمبود اعتبارات تغذيه و گراني مواد اوليه مشكلاتي را در جهت تامين مواد غذايي دانشجويان ممكن است به وجود آورد كه البته با تمهيداتي كه انديشيده‌ايم، اميدواريم كه اين مسئله به دانشجويان منتقل نشود و صرف يك مشكل مديريتي براي خودمان باشد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12684]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن