تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813131158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خوراك مرغ و لوبيا قرمز


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: خوراك مرغ و لوبيا قرمز


آشپزي- براي پخت مرغ در فر اجاق گاز، روش‌هاي مختلفي وجود دارد.

يكي از آنها پخت مرغ تكه شده همراه سبزيجات مختلف از جمله هويج، سير، پياز، سيب‌زميني و طعم‌دهنده‌هاي ديگر در ظروف مخصوص سراميكي يا پيركس است.

در كشور بلغارستان نيز همين تنوع در روش پخت و همچنين تركيب مواد همراه آن وجود دارد ولي يكي از رايج‌ترين اين تركيب‌ها - در همين روش- لوبياقرمز و سبزيجات معطر مختلفي از جمله رزماري است كه در فصل بهار در طبيعت يافت مي‌شود.

مواد لازم براي 4 تا 6 نفر:

- 250 گرم لوبيا قرمز
- 8 تا 12 تكه مرغ
- 3 عدد پياز بزرگ كه به صورت درشت خلالي شده
- يك چهارم قاشق چاي‌خوري پودر آويشن يا ارگانو
- يك قاشق چاي‌خوري سرپر رزماري تازه خرد شده
- نوك قاشق چاي‌خوري جوزهندي رنده شده
- دوسوم پيمانه خامه
- يك قاشق سوپ‌خوري فلفل قرمز
- نمك و فلفل به ميزان لازم
- چند شاخه رزماري براي تزئين

طرز تهيه:

1‌ - فر اجاق‌گاز را روي 180 درجه سانتي‌گراد يا 350درجه فارنهايت از پيش گرم كنيد. لوبياها را نيز از شب قبل خيس كرده، پس از چند بار تعويض آب، آن را بپزيد. تكه‌هاي مرغ را هم پاك كنيد و بشوييد، سپس داخل سبدي قرار دهيد تا‌آب اضافي آن خارج شود. پس از آن مقداري نمك و فلفل سياه روي آنها بپاشيد و در ظرفي بگذاريد تا طعم‌دار شوند.

2 - حالا كف ظرف سراميكي يا پيركس را با كمي روغن مايع چرب كنيد و بعد نصف مقدار پيازها را در كف ظرف ريخته، نيمي از لوبياهاي پخته را نيز روي پياز بريزيد. پس از آن يك لايه ديگر پياز ريخته، روي آن را با باقيمانده لوبيا قرمز بپوشانيد.

3 - در كاسه ديگري سركه را با آويشن، رزماري و جوزهندي مخلوط كنيد و آن را روي پياز و لوبيا قرمز بريزيد. در ظرف ديگري خامه را با فلفل قرمز مخلوط كنيد.

4 - ابتدا مرغ را داخل مخلوط خامه و فلفل ريخته، خوب به مواد آغشته كنيد، سپس روي لوبياها بريزيد. دهانه ظرف را با ورق آلومينيومي پوشانده، به مدت يك ساعت و نيم داخل فر - با همان درجه حرارتي كه از پيش روشن كرده بوديد- قرار دهيد.

البته در يك ربع آخر، ورق فويل آلومينيوم را از روي ظرف برداريد تا مرحله پخت غذا بدون در ادامه پيدا كند. در پايان، غذا را با چند برگ رزماري تازه تزئين كرده، به همراه ليموترش آماده پذيرايي كنيد.

تاريخ درج: 22 ارديبهشت 1387 ساعت 12:01 تاريخ تاييد: 26 ارديبهشت 1387 ساعت 11:18 تاريخ به روز رساني: 26 ارديبهشت 1387 ساعت 18:57
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن