تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815702523




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سكه‌هاش خوشمزه‌تره!


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: جام جم آنلاين: همه فيلمسازان و سينماگراني كه در شب اختتاميه جشنواره فيلم فجر با حضور در يكي از تالارهاي باشكوه شهر تهران روي سن مي‌روند تا جايزه جشنواره فيلم فجر را دريافت كنند، مي‌دانند كه تنديس جشنواره احتمالا فقط به درد قرار گرفتن در بوفه يا تاقچه خانه مي‌خورد و البته سيل تماس‌ها و تبريك‌ها را نيز به دنبال خواهد داشت. براي اغلب آنها نكته كنجكاوي‌برانگيز «جايزه‌هاي نقدي» جشنواره است كه مي‌تواند براي بخشي از مشكلات مالي آنها «چاره‌ساز» باشد. جشنواره فيلم فجر در سال‌هاي پس از انقلاب به عنوان جدي‌ترين رويداد سينمايي كشور بود كه حضور در آن مساله‌اي بود كه فيلمسازان براي آن هر بهايي را مي‌پرداختند. شب‌هاي متوالي بي‌خوابي، تن دادن به جرح و تعديل‌هاي مختلف، مايه گذاشتن از «جان و سلامت» و... شيوه‌هاي فيلمسازان براي رساندن فيلم به يكي از روزهاي ده‌گانه جشنواره بود تا از دروازه اين رويداد، فيلم خود را وارد جريان اكران عمومي كنند. اين جشنواره از همان ابتدا در كنار نشان سيمرغي كه به برگزيدگان خود اهدا كرده، بين 3 تا 15 سكه نيز به برندگان خود در دوره‌هاي مختلف اهدا كرده است. اما از سال 1384 جايزه‌هاي جشنواره شكل ديگري گرفت. در آن سال داوران جشنواره طي ملاقاتي با وزير صنايع، او را تشويق كردند به برندگان جشنواره خودرو اهدا كند. از همين جا بود كه پاي سمند و پرايد به جشنواره باز شد، اما روزهاي خوش برندگان تداوم نيافت و در سال 1385، وزارت صنايع اصصلاحا ارائه جايزه‌ها را «پيچاند» و به همين دليل در سال 1386 جشنواره دست در جيب مبارك كرد و همزمان با اهداي جوايز برندگان همان سال، معادل ريالي جوايز برگزيدگان سال قبل را هم از «جيب خود» پرداخت كرد تا بدقولي شركت‌هاي خودروسازي را جبران كند. آن‌گونه كه حبيب ايل‌بيگي، مدير روابط عمومي جشنواره مي‌گويد، جشنواره تا 2 سال قبل به برندگان بخش بين‌الملل خود هيچ جايزه‌اي نمي‌داد، ولي از سال گذشته اهداي جوايز نقدي به برگزيدگان اين بخش آغاز شده است. او مي‌گويد: «جايزه‌هاي جشنواره هميشه يكي از علت‌هاي ايجاد انگيزه در فيلمسازان براي حضور در جشنواره است. جايزه بخش همگرايي آسيا سال گذشته 5000 يورو بود، اما امسال اين ميزان بيشتر مي‌شود تا سينماگران آسيا براي پرداختن به مباحثي در زمينه فرهنگ آسيايي به ساختن فيلم تشويق شوند. جايزه‌ها چه مي‌شوند؟ عبدالله اسكندري يكي از طراحان چهره‌پردازي سينماي ايران است كه در سال‌هاي گذشته از ركورد‌دارهاي دريافت سيمرغ بوده است. او هميشه تعبير جالبي درباره اين مساله دارد و مي‌گويد: تعداد سيمرغ‌هايش آنقدر زياد شده كه در نهايت براي نگهداري از آنها يك مرغداري خريده كه اين مرغداري هم به‌دليل بيماري مرغ‌ها تعطيل شده است! جايزه مادي كه اين فيلمساز در كنار جايزه معنوي خود به‌دست آورده در اين سال‌ها از سه سكه آغاز و به 5 سكه در زمان فيلم ساحره ختم شده است. در 3 سال‌گذشته نيز كه جوايز ماشيني شدند، او از جشنواره جايزه‌اي دريافت نكرده است. اسكندري به خاطر دارد كه بيشترين ميزان جايزه دريافتي‌اش از جشنواره‌ها، دريافت 10 سكه از جشنواره سيما بوده و البته از جشنواره‌هايي كه مجلات سينمايي برگزار مي‌كردند هم جوايزي مانند وسايل گريم، تلويزيون و... دريافت كرده است. او معتقد است وقتي جنبه معنوي جايزه با جنبه اقتصادي آن همراه شود، خيلي بهتر خواهد بود، چون براي هنرمندي كه تلاش كرده اثر خوب و فاخر بسازد، اگر ذاتا هنرمند باشد و با عشق كار كرده باشد، تشويق و استقبال مردم برايش كافي است، اما اين‌كه جايزه او محدود و منحصر به يك تكه سنگ و شيشه يا يك مجسمه شود، در حد همان شب خوب است و فرداي آن روز ديگر تاثيري ندارد و ممكن است هنرمند با هزار و يك مشكل اقتصادي مثل كرايه خانه و... مواجه باشد كه وجه اقتصادي جايزه بتواند مشكل او را حل كند. اين طراح باسابقه چهره‌پردازي در سينماي ايران معتقد است اگر در كنار جايزه معنوي، تشويق اقتصادي هم باشد، اين مساله فضايي رقابتي ميان هنرمندان ايجاد مي‌كند و هنرمندان جوان هم براي به دست آوردن وجه مادي كار كه ممكن است يك خودرو باشد تلاش بيشتري صرف مي‌كنند و در نهايت اين مساله به كيفيت آثار آنها منجر مي‌شود.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن