تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802534411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آخرين تصميم مجلس هفتم، مخالفت با پيشنهاد دولت


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: آخرين تصميم مجلس هفتم، مخالفت با پيشنهاد دولت


قانونگذاري- مجلس هفتم امروز صبح در حالي آخرين روز كاري خود را آغاز كرد كه نود نفر از نمايندگان به مجلس نيامده بودند.

چهارصد و بيست و هشتمين و آخرين جلسه علني دوره هفتم مجلس شوراي اسلامي صبح امروز به رياست غلامعلي حداد عادل و با حضور 200 نفر از 290 نماينده دوره هفتم مجلس شوراي اسلامي ‌ برگزار شد.

با وجود اين، بي نظمي‌ها‌يي كه به‌دنبال رفت‌وآمد نمايندگان به جايگاه هيات رئيسه به خاطر گرفتن عكس يادگاري به وجود مي‌آمد ؛ شلوغي خاصي را به مجلس داده بود، اما اين وضع مانع از آن نشد تا مجلس در روز خداحافظي به بررسي لايحه دوفوريتي كه دولت ديشب به مجلس ارائه داد ؛ نپردازد. در عين حال چند تذكر به دولت و مسئولان اجرايي در نطق پيش از دستور نمايندگان‌ در كنار ابراز گله رئيس مجلس از احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهور‌ از جمله فعاليت‌هاي جلسه آخر دويست نماينده حاضر در مجلس بود. لايحه دو فوريتي دولت براي برداشت 20هزار ميليارد ريال از حساب ذخيره ارزي براي مبارزه با خشكسالي لايحه‌اي بود كه ديشب دوباره تقديم مجلس شد تا در روز خداحافظي نمايندگان در دستور كار قرار بگيريد.

البته غلامحسين حداد عادل، رئيس مجلس نيز‌ به اين اقدام دولت واكنش نشان داد و در جواب اعتراض يك نماينده به دير اعلام وصول شدن اين لايحه دوفوريتي، گفت: اين لايحه روز چهارشنبه هفته گذشته به مجلس تقديم شد وبنده همان زمان گلايه كردم كه چرا زودتر اين لايحه به مجلس نيامد.اين لايحه دوفوريتي كه 20 ارديبهشت ماه همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب به استان فارس به تصويب دولت رسيده بود، چهارشنبه گذشته از سوي دولت به مجلس ارائه شد اما محمد رضا باهنر نايب رئيس مجلس كه رياست جلسه را برعهده داشت گفت كه اعلام وصول و بررسي آن به مجلس هشتم موكول مي شود. با اين حال‌دولت ديروز دوباره اين لايحه را به مجلس ارائه كرد.

با اين حال ،لايحه دوفوريتي اصلاح جداول چهار و هشت قانون برنامه چهارم توسعه و متمم بودجه سال 1387 پس از اظهارات مخالفان و موافقان و تذكرات زياد نسبت به آورده شدن اين لايحه راي نياورد.

توكلي در تذكر آيين‌نامه‌اي خود‌ گفت: حل پديده خشكسالي وظيفه دولت و مجلس است و اين معضل ربطي به روز آخر مجلس ندارد، اما تذكر بنده نسبت به اصل موضوع نيست، زيرا طبق بند ج ماده 108 آيين‌نامه داخلي مجلس مذاكرات درباره لايحه بودجه زمان خاص خود را دارد و لوايح بودجه‌اي بايد يك شوري باشد و ما بايد روال بررسي بودجه را مانند سنوات قبل طي كنيم.

به گزارش ايسنا، حدادعادل در پاسخ به توكلي، گفت: هر گاه دولت اصلاحيه يا متممي براي بودجه مي‌آورد به‌صورت يك‌شوري بررسي نمي‌كرديم و طبق اين بند عمل نمي‌شد. شايد آن زمان‌ها هم براساس آيين‌نامه عمل نكرديم اما يك رسم مرسوم است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي، گفت: شايد اين تكثير و تكرار خطا عذري نيست كه بتوان آن را پذيرفت. وي با بيان اين‌كه آوردن اين لايحه اصلاحيه را بي‌سليقگي مي‌دانم، افزود: لايحه‌اي كه با اين همه اهميت در دقيقه 90 كه هيچ، در دقيقه 95 يا 97 بياورند و مجلس در تنگنا باشد بي‌سليقگي است، اما خارج كردن اين لايحه به دلايل قانوني ممكن است سوءتفاهماتي ايجاد كند.

اسدالله عباسي نماينده رودسر در جلسه علني امروز در تذكري آئين نامه اي خطاب به حداد عادل و دراعتراض به مطرح شدن لايحه دو فوريتي مبني بر برداشت از حساب ذخيره ارزي براي مبارزه با خشكسالي در جلسه آخر مجلس هفتم، اظهار داشت: زمان طرح دو فوريتي زمان مناسبي نيست.به گزارش مهر ، وي گفت: از دي ماه سال 86 مردم متحمل خسارت برف و يخ زدگي شدند و هنوز كسي به دادشان نرسيده است. در 6 ماه گذشته و حتي يك ماه گذشته چه كار مي كردند حتي به كشاورزان خسارت ديده دلداري ندادند. وي هم چنين با اشاره به بي نظمي جلسه علني مجلس و خداحافظي نمايندگان و گرفتن عكس يادگاري خاطر نشان كرد: دو فوريتي به اين مهمي در اين زمان نبايد مطرح مي شد و 2 هزار ميليارد تومان، شوخي نيست.

حداد عادل به عباسي گفت: شما مي توانيد به‌عنوان مخالف صحبت كنيد كه وي پاسخ داد من مخالف لايحه نيستم. رئيس مجلس در ادامه گفت: روز چهارشنبه دولت اين لايحه دو فوريتي را آورد البته بنده هم همان موقع گلايه اي كردم گفتم ما كه درخدمت شما بوديم اي كاش زودتر لايحه را مي آورديد و برخي همكاران دولت را قانع كرديم يا حداقل برايشان توضيح داديم كه بهتر است اين كار سرفرصت درمجلس هشتم انجام شود. ما معتقديم درمجلس هشتم 15 روز بگذرد مجلس آماده راي است و مي تواند اين طرح لايحه دو فوريتي جزء اولين لوايح آن باشد.

وي افزود: دوستان همان روز ظاهرا اين پيشنهاد را پذيرفتند به همين جهت مطرح نشد زيرا اگر آن روز راي مي آورد پنجشنبه بايد جلسه مي گذاشتيم كه احتمال داشت براي برخي همكاران مشكل باشد چون قبلا برنامه ريزي كرده بودند.حداد عادل تصريح كرد: روز گذشته دوباره دولت اين لايحه دو فوريتي را به ما داد‌ كه ما به حسب قانون و آيين نامه موظف هستيم دو فوريتي را به راي بگذاريم.

وي گفت: بنابراين طرح آن در جلسه علني امروز اشكال آيين نامه اي ندارد.از سوي ديگر رضا طلايي نيك نماينده بهار نيز از رئيس‌جمهوري خواست تا دستور تسريع در افزايش ميران حقوق و مزاياي قانوني بازنشستگان، فرهنگيان و كاركنان لشكري، كشوري و ايثارگران را صادر كند. همچنين سيد مصطفي سيدهاشمي نماينده مراغه به وزير بهداشت و درمان درخصوص رسيدگي به وضعيت دندان سازان تجربي و رفع مشكلات آنان تذكر داد. تذكرات كتبي نمايندگان به مسئولان اجرايي كشور در جلسه علني مجلس را غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي قرائت مي‌كرد. تذكربه وزير مسكن و شهرسازي ،وزير جهاد كشاورزي و علوم از جمله آخرين تذكراتي بود كه حداد عادل آن را از سوي نمايندگان قرائت كرد.

تاريخ درج: 5 خرداد 1387 ساعت 15:11 تاريخ تاييد: 5 خرداد 1387 ساعت 17:12 تاريخ به روز رساني: 5 خرداد 1387 ساعت 17:00
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 348]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن