تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815450636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اروپا براي تحريم بانك ملي ايران تلاش مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: اروپا براي تحريم بانك ملي ايران تلاش مي كند
تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز:27 كشور عضو اتحاديه اروپا مقدمات فني و حقوقي براي مصادره اموال و دارايي‌هاي بانك ملي ايران را آماده كرده‌اند؛


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران،اقدامي كه مدت‌هاست ايالات متحده آمريكا با هدف تحت فشار قرار دادن ايران براي دست كشيدن از برنامه هسته‌اي در پيش گرفته است.

اما يك منبع آگاه در نهاد رياست اتحاديه اروپا اعلام كرد كه اين اتحاديه منتظر واكنش ايران به مشوق‌هاي سياسي و اقتصادي جديدي است كه قرار است به‌زودي از سوي خاوير سولانا ،مسئول سياست خارجي اروپا به ايران ارائه شود و پس از آن وزراي اعضاي اتحاديه درخصوص اعمال تحريم‌هاي بانكي عليه ايران، تصميم‌گيري خواهند كرد.

واشنگتن مدت‌هاست كه كشورهاي اروپايي را براي قطع ارتباطات مالي و اقتصادي با بانك‌هاي ايراني تحت فشار قرار داده تا شبكه بانك‌هاي ايراني را در نظام مالي بين‌المللي منزوي سازد.

استوارت لوي، معاون امور تروريسم و اطلاعات مالي وزارت خزانه‌داري آمريكا كه رهبر سياست تحريم‌هاي بانكي عليه ايران محسوب مي‌شود، اظهار داشته كه بانك‌هاي بزرگ جهان، مبادلات خود با ايران را تا حد بسياري متوقف ساخته‌اند.

فشارهاي بانكي آمريكا عليه ايران از ۲ ‌سال گذشته از سوي وزارت خزانه‌داري اين كشور پيگيري شده و مسئولان آمريكايي با سفر به تمامي كشورهاي شريك تجاري ايران، سعي كرده‌اند آنان را به قطع مراودات بانكي با ايران قانع سازند.

واشنگتن در ۲ ‌سال گذشته، بيشترين فشار را به بانك‌هاي اروپايي و خاورميانه‌اي وارد آورده است.

تاكنون به جز چند بانك بزرگ اروپايي، ساير بانك‌ها به مراودات خود با ايران ادامه داده‌اند. بانك‌هاي خاورميانه‌اي، اعتناي كمتري به فشارهاي واشنگتن داشته‌اند كه اين مسئله، خشم آمريكا از كشورهاي عربي را به‌دنبال داشته است.

از سوي ديگر، آمريكا اقدام به قطع يكجانبه مبادلات بانك‌هاي ايراني با شبكه بانكي خود كرده است. بانك‌هاي سپه، ملي و صادرات نيز از سوي شوراي امنيت سازمان ملل در ليست سياه قرار گرفته‌اند.

انتهاي پيام//
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 352]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن