تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810080495




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آسوشيتدپرس: *اروپا منتظر پاسخ ايران *تحريم بانك ملي نياز به بررسي دارد *تصميم‌گيري درباره تحريم انرژي ايران چندين ماه طول مي‌كشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: آسوشيتدپرس: *اروپا منتظر پاسخ ايران *تحريم بانك ملي نياز به بررسي دارد *تصميم‌گيري درباره تحريم انرژي ايران چندين ماه طول مي‌كشد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي

انگليس روز پنجشنبه تلاش كرد در نشست اتحاديه اروپا تحريم‌هاي شديدتري عليه ايران بررسي كند، اما ديپلمات‌هاي اروپايي گفتند كه تصميم‌گيري درباره هدف قرار دادن حوزه‌هاي نفت و گاز ايران احتمالا تا چندين ماه انجام نخواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ديپلمات‌هايي كه در اين نشست دو روزه شركت داشتند گفتند در صورتي كه ايران مشوق‌هاي اقتصادي ارايه شده توسط قدرت‌هاي جهاني را قبول نكند و در ازاي آن برنامه غني‌سازي اورانيوم خود را متوقف نكند اتحاديه اروپا تحريم‌هايي در زمينه انرژي را در نظر خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، اين ديپلمات‌ها كه خواستند نامشان فاش نشود گفتند كه در هر صورت مذاكرات در اين زمينه در مراحل ابتدايي بوده و احتمالا چندين ماه طول مي‌كشد تا آنها درباره ماهيت تحريم‌هاي بيشتر تصميم گيري كنند. يكي از نگراني‌هاي اصلي آنها اين است كه هدف قرار دادن بخش نفت و گاز ممكن است هزينه‌هاي بالا انرژي را كه اعتراض كشاورزان و ماهيگيران اروپا را برانگيخته است افزايش دهد.

مقامات ايراني اگر چه هنوز پاسخ رسمي خود را به بسته مشوق‌هاي پيشنهادي كه روز شنبه توسط خاوير سولانا، رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا ارايه شد نداده‌اند اما گفته‌اند كه فعاليت‌هاي غني‌سازي خود را متوقف نخواهند كرد.

بسته پيشنهادي كشورهاي آمريكا، انگليس، فرانسه، چين، روسيه و آلمان دورنماي كمك به توليد انرژي هسته‌يي صلح‌آميز و ساير همكاري‌هاي اقتصادي را در ازاي توقف غني‌سازي اورانيوم به دنبال دارد.

ديويد ميلي‌بند، وزير امور خارجه انگليس قبل از آغاز نشست روز پنجشنبه گفت: كشورهاي ما علاقه‌اي به انتقام گيري از ايران ندارند؛ ما در واقع به رابطه‌اي بر مبناي همكاري علاقمنديم؛ اگر ايران علاقه‌اي به داشتن چنين رابطه‌اي با ساير كشورهاي جهان از طريق عمل به مسووليت هاي خود در قبال معاهده منع اشاعه ندارد آنگاه تحريم‌ها اعمال خواهد شد.

مشكلي كه كشورهاي اروپايي با آن روبرو هستند اين است كه چه اقداماتي را بايد در چه زماني اتخاذ كنند.

مارك توماس، يكي از تحليلگران موسسه رويال يونايتد سرويسز در قطر در اين باره گفت: در زمينه اعمال تحريم بر نفت و گاز ايران هيچ گزينه مناسبي وجود ندارد؛ با توجه به قيمت بالاي نفت اين اقدام به هيچ عنوان گزينه خوبي محسوب نمي شود.

كريستينا گالاش، سخنگوي سولانا گفت كه در نشست روز پنج‌شنبه حضور داشت گفت كه درباره اينكه چه اقدامي را بايد در قبال ايران اتخاذ كنند به طور رسمي گفت‌وگويي انجام نگرفت.

كارل بيلت، وزير امور خارجه سوئد نيز گفت: ما اكنون منتظريم ببينيم ايران چه خواهد گفت. سولانا نامه‌اي را به دست آنها رسانده است و من فكر مي‌كنم ايراني ها با جديت آن را در نظر خواهند گرفت.

وي افزود كه در اين زمينه "عجله‌اي وجود ندارد" .

فرانسه كه در ماه‌هاي اخير موضع سرسختانه‌اي را در قبال ايران اتخاذ كرده است در زمينه بسته مشوق‌هاي پيشنهادي محتاطانه برخورد كرد.

پاسكال آندره آني، سخنگوي وزارت امور خارجه فرانسه گفت: ما منتظر جواب ايران هستيم.

وي از اظهار نظر درباره يك زمان بندي احتمالي براي تصميم جديد اتحاديه اروپا خودداري كرد.

براساس اين گزارش، انتظار مي‌رود اتحاديه اروپا احتمالا در هفته آينده، با انسداد دارايي‌هاي بزرگترين بانك ايران تحريم‌ها را در بخش ديگري تشديد كند. اين امر برخلاف آنچه گوردون براون، نخست وزير انگليس روز دوشنبه گفت اتفاق نيفتاد، چرا كه به گفته ديپلمات‌ها حداقل به چند روز كار فني نياز است تا اطمينان حاصل شود پيشنهاد انسداد دارايي هاي بانك ملي با قوانين اروپا و سازمان ملل همخواني دارد.

اعمال تحريم‌ها بر بخش انرژي پيچيده‌تر از بخش بانكداري خواهد بود.

فرانك وراسترو، مدير برنامه امنيت ملي و انرژي در مركز مطالعات استراتژيك و بين المللي در گفت وگويي تلفني با آسوشيتدپرس گفت: تاثير چنين كاري بسيار سريع و گسترده خواهد بود.

وي هشدار داد كه ايران احتمالا با كاهش توليد نفت انتقام خواهد گرفت كه اين قيمت بالاي نفت را چند برابر خواهد كرد.

وراسترو گفت: فضا و توانايي كافي براي پركردن جاي خالي ايران وجود ندارد وضعيت بازارها به اندازه كافي بد است اگر يكي از توليد كنندگان و صادركنندگان اصلي نفت را از دست بدهيم نمي‌توانيم كسي را جايگزين كشور كنيم.

انتهاي پيام
 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن