تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 24 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799865642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اتحاديه اروپا بانك ملي ايران را تهديد به تحريم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: اتحاديه اروپا بانك ملي ايران را تهديد به تحريم كرد


روابط بين‌الملل- در حالي كه بيش از دو ماه از صدور سومين قطعنامه تحريم‌ها عليه ايران از سوي شوراي امنيت سازمان ملل مي‌گذرد به‌نظر مي‌رسد تلاش ملموس‌تري نسبت به قبل در جهت اجراي اين قطعنامه از سوي كشورها صورت مي‌گيرد.

اين در حالي است كه برخي كشورهاي غربي تهران را به تشديد تحريم‌ها، فراتر از قطعنامه ۱۸۰۳ تهديد كرده‌اند.

اين اقدام در واقع هشداري است كه به ايران درخصوص تبعات نپذيرفتن بسته مشوق‌هاي جديد گروه ۱+۵ داده مي‌شود.

در همين راستا خبرگزاري‌ها از قول ديپلمات‌هاي اروپايي گزارش داده‌اند كه اتحاديه اروپا خود را آماده مي‌كند تا تحريم‌هايي عليه بانك ملي ايران اعمال كند.

اگرچه مراجع رسمي‌هنوز اين خبر را تأييد نكرده‌اند اما گفته مي‌شود اروپايي‌ها براي در نظر گرفتن چنين تحريم‌هايي، منتظر واكنش اين كشور نسبت به بسته پيشنهادي پنج عضو دائم شوراي امنيت به همراه آلمان هستند.

قرار است به‌زودي سولانا، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا به تهران سفر كند.

وي در حال حاضر مشغول رايزني با وزير خارجه ايران جهت تعيين زمان آمدن به ايران است تا محتويات بسته پيشنهادي اين كشورها را به اطلاع مقامات ايراني برساند.

با اين حال ديپلمات‌ها مي‌گويند ۲۷ دولت عضو اتحاديه اروپا در حال آماده كردن زمينه‌هاي قانوني و فني براي مسدود كردن اموال و دارايي‌هاي بانك ملي ايران هستند.

به گزارش بي‌بي سي ظاهراً اروپايي‌ها چندين ماه مشغول بررسي اين طرح بوده‌اند. اين در حالي است كه دو روز قبل آمريكا و بريتانيا به ايران در مورد تشديد تحريم‌ها هشدار دادند.

كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه آمريكا و ديويد ميليبند، وزير امور خارجه بريتانيا در كنفرانس مطبوعاتي مشتركي اعلام كردند درصورتي كه ايران تضمين‌هاي لازم را درخصوص صلح آميز بودن برنامه اتمي‌خود ارائه نكند، با تحريم بيشتري مواجه خواهد شد.

آنها تاكيد كردند ايران مي‌بايست بسته مشوق‌هاي پيشنهادي شش قدرت جهاني را بپذيرد، چرا كه رد اين پيشنهاد، واكنش شوراي امنيت و اقدامات تنبيهي برخي كشورها را به‌دنبال خواهد داشت.

كاندوليزا رايس گفت: اگر ايران آماده نباشد كه بسته پيشنهادي سخاوتمندانه و مطلوب را بپذيرد، ترديدي نيست كه ائتلافي از كشورها كه درچارچوب شوراي امنيت فعاليت مي‌كنند، تصميم‌هاي بيشتري در اين زمينه اتخاذ خواهند كرد.

وي با اشاره به نقش بانك‌هاي ايران در برنامه هسته‌اي و آنچه وي حمايت تروريسم خواند، افزود: آمريكا در حال بررسي اقدامات تازه‌اي براي تحريم بانك‌هاي ايراني و متوقف كردن معاملات آنها در سيستم بانكي بين‌المللي است.كاندوليزا رايس با اشاره به اينكه آمريكا تلاش خواهد كرد تا نهادها و افراد ايراني كه از سيستم مالي بين المللي استفاده مي‌كنند را شناسايي كند، گفت: ما اين اقدامات را فعالانه ادامه خواهيم داد، چرا كه نبايد اجازه داد ايران در موقعيتي قرار گيرد كه از سيستم بانكي به نفع توسعه سلاح‌هاي كشتار جمعي استفاده كند.پيش از اين نيز معاون وزير دارايي ايالات متحده آمريكا اعلام كرده بود كه در حال هدايت اعمال تحريم‌هاي بانكي عليه ايران هستند به گونه‌اي كه اغلب بانك‌هاي بزرگ جهان روابط مالي خود را با ايران قطع كرده‌اند.

وي گفت كه بانك‌ها «مهم‌ترين متحد آمريكا» در اجراي تحريم شركت‌هاي مرتبط با برنامه‌هاي هسته‌اي جمهوري اسلامي‌ايران هستند.

بر پايه تحريم‌هاي سازمان ملل به خاطر برنامه هسته اي ايران، بانك‌هاي جهاني حق معامله و رابطه با شركت‌ها و مؤسساتي را كه ممكن است با برنامه اتمي‌ايران ارتباط داشته باشند و نام‌هايشان در سه قطعنامه شوراي امنيت ذكر شده، ندارند.

استوارت لوي، معاون وزير خزانه‌داري آمريكا افزود: بانك‌هاي مختلف در سراسر جهان به‌طور قانوني عمل مي‌كنند و آنها نمي‌خواهند در مواردي كه غيرقانوني است داخل شوند؛ آنها نمي‌خواهند در جابه‌جايي‌هاي مالي تروريست‌ها شركت كنند.

در عين حال برنارد كوشنر، وزير امور خارجه فرانسه هم چندي قبل از بررسي و تشديد دوباره تحريم‌ها عليه ايران خبر داده و گفته بود كه اين تحريم‌ها در دست بررسي است اما بايد منتظر ماند.از سوي ديگر وزير خزانه‌داري آمريكا نيز چند روز قبل به خاورميانه آمد و با مقامات كشورهاي حاشيه خليج فارس ديدار كرد. به‌دنبال اين رايزني و ديدار بود كه كويت تحريم‌هاي سازمان‌ملل عليه ايران را به اجرا گذاشت. به گزارش روزنامه الوطن، وزارت امورخارجه كويت سه‌شنبه گذشته با صدور بخشنامه به نهادهاي دولتي ذي‌ربط، از آنها خواست تشديد مجازات‌هاي سازمان ملل عليه ايران را اعمال كنند.

همچنين هواپيمايي كويت اعلام كرد اين بخشنامه مشمول اين بخش نمي‌شود و وزارت كشور و اداره گمركات مشمول آن هستند. از سوي ديگر روسيه نيز در راستاي اجراي قطعنامه‌هاي تحريمي سازمان‌ملل‌ هواپيماهاي اجاره‌اي خود را از ايران پس گرفت.

اين اقدام پس از آن انجام گرفت كه طي هفته اخير تعدادي از قراردادهاي شركت هواپيمايي كشور با شركت روسي به اتمام رسيد اما بر خلاف روال سابق اين شركت تمام هواپيماهاي اجاره‌اي خود را كه بيشتر توپولوف بودند از ايران خارج كرد. اين كار باعث كنسل شدن و تاخير تعدادي از پروازهاي چند روز اخير شده است.

به گزارش برنا يك مقام آگاه در سازمان هواپيمايي با بيان اين خبر بيشترين هواپيماهاي خارج شده را از ناوگان هوايي ايران‌ايرتور اعلام كرد. تحريم‌هاي موجود عليه ايران و كمبود اعتبارات مورد نياز از عوامل مهم اين اقدام عنوان شده است. ولاديمير پوتين، رئيس جمهوري سابق روسيه كمتر از يك ماه پيش، قبل از آنكه سمت خود را به مدودف واگذار كند دستور اجراي تحريم‌هاي سومين قطعنامه توسط روسيه را صادر كرد.

تاريخ درج: 4 خرداد 1387 ساعت 13:47 تاريخ تاييد: 4 خرداد 1387 ساعت 18:49 تاريخ به روز رساني: 4 خرداد 1387 ساعت 18:46
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 410]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن