تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815571028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش درآمد كاركنان صنعت IT در سال 2008


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: كاهش درآمد كاركنان صنعت IT در سال 2008
در ميان كاركنان بخش‌هاي مختلف صنعت IT گويا كارمندان و مديران بخش‌هاي امنيتي بيشترين درآمد را به خودشان اختصاص داده‌اند. به گفته تحليل‌گران و كارشناسان در واقع بعد از حمله تروريستي يازدهم سپتامبر سال 2001، ميزان تقاضا براي خدمات و محصولات امنيتي تا حد قابل توجهي افزايش پيدا كرده است. با اين اوصاف، ميزان حقوق سالانه مديران بخش‌هاي امنيتي صنعت IT از متوسط دريافتي 109000دلار در سال 2007 به متوسط سالانه 118000دلار در سال جديد افزايش پيدا كرده است.

كاهش درآمد كاركنان صنعت IT در سال 2008
ندا لهردي- دنياي اقتصاد
تقويم كه به آخر مي‌رسد و سال نو مي‌شود، دغدغه‌ها همه به اوج مي‌رسند. پررنگ‌ترين دغدغه اما براي اغلب افراد شاغل يا حتي غيرشاغل، مبلغ دريافتي يا همان حقوقشان است. هر چه باشد با آغاز سال نو و البته رشد تورم، ميزان دريافتي كارمندان و مديران هم افزايش پيدا مي‌كند. مديران و كارمندان بخش IT و تكنولوژي هم از اين قاعده مستثنا نيستند. درواقع از آنجا كه صنعت تكنولوژي يكي از بخش‌هاي پررونق هر كشور است، افراد زيادي در اين بخش و بخش‌هاي وابسته به آن مشغول كار هستند. در اين ميان اما بخش IT ايالات متحده آمريكا به دليل تمركز شركت‌ها و موسسات بزرگ اين صنعت در اين كشور، بيشترين تعداد كارمندان بخش IT دنيا را در اختيار دارد. تحقيقات انجام شده درباره ميزان حقوق كارمندان IT اين كشور نشان از كاهش دريافتي اين افراد در سال 2008 دارند.

اين تحقيقات كه اخيرا توسط مجله آنلاين Information week انجام شده، نشان مي‌دهد كه متوسط درآمد كارمندان IT آمريكا در سال ميلادي جديد نسبت به سال 2007 كاهش پيدا كرده است. براساس اين آمار، ميزان متوسط درآمد سالانه كارمندان IT آمريكا در سال 2008 با كاهش 2000دلاري به 76000دلار رسيده است. اين در حالي است كه متوسط درآمد سالانه مديران IT اين كشور در سال جديد به 103000دلار رسيده است. اين تحقيقات نشان مي‌دهد كه در سال گذشته 74درصد كارمندان IT و 80درصد مديران اين بخش در آمريكا افزايش درآمد را تجربه كرده‌اند. در مقابل اما در سال 2008 تنها 65درصد كارمندان و 71درصد مديران اين بخش افزايش درآمد داشته‌اند. ميزان اين افزايش هم از سال 2007 كمتر بوده است.

به اين ترتيب كارمندان IT آمريكا در سال 2008 شاهد افزايش 9/2درصدي درآمد خود بودند، در حالي كه اين افزايش در سال 2007 برابر 3/3درصد بوده است. درآمد مديران IT هم در سال جديد تنها 7/3درصد افزايش پيدا كرده، در حالي كه اين افراد در سال 2007 شاهد افزايش 2/4درصدي در ميزان درآمد خودشان بوده‌اند. از طرفي ميزان پاداش دريافتي سالانه اين افراد هم در سال 2008 كاهش داشته است.
كارشناسان Information Week در اين مورد مي‌گويند: «كاهش درآمد كل كارمندان و مديران IT در واقع از نيمه سال 2007 شروع شده و همچنان هم ادامه دارد. به اين ترتيب ميزان پاداش سالانه كارمندان IT اين كشور با كاهش 1000دلاري به 3000دلار در سال جديد رسيده و ميزان پاداش دريافتي مديران اين بخش هم به 7000دلار در سال رسيده است.» به طور كلي در اين كشور نيمي از كارمندان و دوسوم مديران IT پاداش دريافت مي‌كنند. بر اساس آمار منتشر شده توسط Information Week، دريافتي 63درصد كارمندان و 71درصد مديران IT اين كشور تنها بر اساس عملكرد فردي و سود سهام آنها از شركت يا موسسه‌اي كه در آن مشغول به كار هستند، تامين مي‌شود.

عناوين پردرآمد مشاغل IT
در ميان كاركنان بخش‌هاي مختلف صنعت IT گويا كارمندان و مديران بخش‌هاي امنيتي بيشترين درآمد را به خودشان اختصاص داده‌اند. به گفته تحليل‌گران و كارشناسان در واقع بعد از حمله تروريستي يازدهم سپتامبر سال 2001، ميزان تقاضا براي خدمات و محصولات امنيتي تا حد قابل توجهي افزايش پيدا كرده است. با اين اوصاف، ميزان حقوق سالانه مديران بخش‌هاي امنيتي صنعت IT از متوسط دريافتي 109000دلار در سال 2007 به متوسط سالانه 118000دلار در سال جديد افزايش پيدا كرده است. اين در حالي است كه ميزان حقوق سالانه كارمندان اين بخش به بيش از 86000 دلار در سال جديد براي پنج كارمند عالي رتبه بخش امنيت رسيده است. به طور كلي اما تحقيقات و آمار جديد Information week نشان مي‌دهد كه ميزان متوسط درآمد سالانه دو كارمند عالي رتبه بخش IT ايالات متحده در سال جديد با رشد بسيار كمي نسبت به سال گذشته به 105000دلار رسيده است.

از طرفي كارمندان و مديران بخش‌هاي برنامه‌نويسي نرم‌افزار گويا چندان خوش اقبال نبوده‌اند. بر اين اساس ميزان متوسط درآمد سالانه كارمندان برنامه‌نويسي با كاهش 1000دلاري به 66000دلار براي برنامه‌نويسان و 5000 دلار براي كارمندان سيستم‌هاي اجرايي برنامه‌نويسي رسيده است. خانم‌هاي فعال در مشاغل IT كم‌درآمدترند. تحقيقــــات اخيـــر مجله Information week نشان مي‌دهد كه صرف نظر از عناوين مشاغل مختلف بخش IT، شكاف جنسيتي در ميزان درآمد سالانه افراد تاثير چشمگيري دارد. بر اساس اين تحقيقات متوسط درآمد سالانه كارمندان مرد IT در آمريكا برابر 75000دلار است، در حالي كه اين رقم با كاهش 9درصدي براي زنان به 68000دلار مي‌رسد. در مقابل ميزان دريافتي سالانه مديران مرد IT در سال جديد به طور متوسط برابر 98000دلار است كه اين ميزان تا 10درصد بيشتر از متوسط دريافتي سالانه 88000دلاري مديران زن IT است. به اين ترتيب گويا مديران و كارمندان زن در بخش IT هنوز در اقليت هستند.

بيشترين و كمترين ميزان درآمدها
اين روزها كارمندان IT در ايالات متحده بايد 45 ساعت در هفته علاوه بر 10 ساعت اضافه‌كار، فعاليت كنند. اين در حالي است كه فعاليت مديران IT اين كشور برابر 50 ساعت در هفته علاوه بر 10 ساعت اضافه كار است. با اين اوصاف ميزان دريافتي اين افراد هم متفاوت است. در ميان كارمندان بخش IT آمريكا بيشترين درآمد سالانه با 95000 دلار به كارمندان بخش اجرا و هماهنگي هر شركت تعلق مي‌گيرد. بعد از اين افراد كارمندان بخش زير ساخت وب و بخش برنامه‌ريزي منابع با دريافتي سالانه 92000 دلار دومين جايگاه را در بين كارمنداني با بيشترين درآمد سالانه دارند. درمقابل اما كارآموزان و كارمندان عادي با 65000 دلار و كارمندان بخش‌هاي اداري با 51000 دلار كمترين ميزان دريافتي سالانه اين بخش را به خودشان اختصاص داده‌اند. درميان مديران بخش IT اين كشور بيشترين درآمد سالانه با 130000 دلار به مديران بخش استخراج اطلاعات تعلق دارد.

مديران بخش‌هاي زيرساخت وب و زيرساخت تكنولوژي‌هاي بي‌سيم با 121000 دلار در جايگاه‌هاي بعدي قرار دارند. كمترين ميزان دريافتي سالانه مديران به‌ترتيب با 79000 دلار براي كارآموزان، 75000 دلار براي مديران بخش توسعه محتواي وب و 72000 دلار براي مديران بخش اداري است. به صورت كلي اما تحقيقات نشان مي‌دهد كه باوجود كاهش درآمد كاركنان IT در ايالات متحده، تنها 13 درصد كارمندان و 29 درصد مديران اين بخش به تغيير شغل خود تمايل دارند.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن