محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843726547
سخنان صریح بهروز افخمی دربارهی سینما و شکست «روباه»
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
بهروز افخمی درباره شکست فیلمش در اکران نوروز گفت: فکر میکردم «روباه» فیلم پرفروشی شودریال نمیدانم چرا کسی نمیرود این فیلم را ببیند! به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهروز افخمی، کارگردان سینما که آخرین اثرش «روباه» با شکست تجاری در اکران نوروزی مواجه شد، میگوید: فکر میکردم «روباه» فیلم پرفروشی شود. من قبلاً فیلم «روز شیطان» را ساختهام که آن هم با مضمون جاسوسی بود و از آنجایی که فیلم «روباه» عیب و ایرادهای آن فیلم را ندارد و فیلم شسته رفتهای است، خیال میکردم پرفروش خواهد شد. اما گمان میکنم مردم با این پیشفرض که فیلم جاسوسی است و حتماً قسمتهایی از آن سانسور شده و چیزی برای دیدن ندارد، از تماشای آن صرف نظر کردند. درصورتی که اینگونه نبوده است. کارگردان «فرزند صبح» یکی دیگر از عوامل شکست فیلم «روباه» را ریزش مخاطبان سینما در سالهای اخیر میداند و معتقد است: امروزه سینما تماشاگران اصلی خود را که مردم عادی و خانوادهها هستند از دست داده، در حالی که چند سال پیش، بیش از ۷۰ میلیون بلیت سینما در کشور فروخته میشد؛ اما امروز این رقم به حدود ۱۰ میلیون رسیده که آن هم شامل گروه محدودی از افراد است که همیشه به سینما میروند. افخمی همچنین درباره نظر مخاطبان فیلم «روباه» درباره این اثر گفت: آنهایی که رفتهاند و فیلم را دیدهاند خوششان آمده، اما مشکل اینجاست که کسی نمیرود این فیلم را ببیند! کارگردان «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» با اشاره به اینکه فیلم «روباه» پر از جلوههای ویژه بصری است که با تکنیکهای روز دنیا ساخته شده گفت: جلوههای ویژه فیلم به گونهای پرداخت شده که اصلاً به چشم تماشاگر نمیآید و این از محاسن این فیلم است. بهروز افخمی که فیلمهای موفق و پرفروشی مانند «شوکران»، «عروس» و «سنپترزبورگ» را در کارنامه دارد، در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه عوامل مؤثر بر فروش بالای یک فیلم چه چیزهایی است گفت: موفقیت یا شکست یک فیلم معیار و ملاک مشخصی ندارد، بنابراین اساساً نمیتوان از قبل چیزی را پیشبینی کرد. بین فیلمهای خودم تنها فیلمی که احساس میکردم پرفروش خواهد شد فیلم «عروس» بود، اما درمورد فیلمهای دیگری مثل «شوکران» هرگز این فکر را نمیکردم و در واقع این فیلم ناگهان مورد توجه مردم قرار گرفت و از لبه یک شکست تجاری برگشت. سینمای ایران مرده است بهروز افخمی که در جشنواره «سما» سخنرانی میکرد، سینمای ایران را سینمایی مرده توصیف کرد که مرگ مغزی شده و با کمک «دستگاهها» نفس میکشد! به گزارش خبرنگار ایسنا، در این سخنرانی که در قالب کارگاه آموزشی و در حاشیه جشنواره فیلمهای کوتاه «سما» برگزار میشد، افخمی به بیان دیدگاههای خود در رابطه با وضعیت سینمای ایران و کارگردانی سینما برای علاقهمندان سینما و فیلمسازی پرداخت. وی تصریح کرد: در طول سالهای بعد از انقلاب تماشاگر واقعی سرکوب شده و فیلم واقعی نیز اجازه ساخت پیدا نکرده یا اگر ساخته شده درجه «ج» به آن دادهاند و در سالنهای بد با صدا و تصویر نامطلوب نمایش داده شده است، نتیجه آن هم این است که امروز سینمای ما مرده است؛ مرگ مغزی شده و تنها با کمک دستگاهها زنده است و نفسمی کشد! کارگردان فیلم «روباه» نتیجه نهایی این روند را ریزش ۹۵درصدی مخاطبان و تماشاگران اصلی سینما دانست و گفت: در سالهای اخیر تعداد تماشاگران سینما از ۷۱ میلیون به ۱۰ میلیون نفر رسیده است. این در حالی است که آمارهایی که از فروش فیلمها اعلام میشود قابل اعتماد نیستند و اغلب غیرواقعی اعلام میشوند، چون فکر میکنند این کار تأثیر تبلیغاتی دارد. افخمی با بیان اینکه چارچوبهای فیلمسازی در جامعه ما وارونه فهمیده شده گفت: امروزه فیلمساز جوانی که میخواهد فیلمی بسازد، چیزهایی را بدیهی میشمارد که در واقع وجود ندارند و غلط هستند؛ در نتیجه مهمترین مسئله در شروع کار یک فیلمساز درست کردن این وارونگی است. فیلمساز جوان مخاطب اصلی خود را نمیشناسد پس اول باید بداند برای چه کسانی فیلم میسازد؟! وی تصریح کرد: برخی فیلمسازان جوان، جامعهی مخاطبان خود را به شکل هرمی فرض میکنند که در کف این هرم کودکان و نوجوانان، وسط آن زنان خانهدار، بالای آن افراد فرهیخته و تحصیل کرده و مخاطبان به اصطلاح خاص سینما قرار دارند و در نوک این هرم نیز فیلمسازان و منتقدان سینما؛ بنابر این هدف خود را رسیدن به نوک هرم و ورود به حلقه آنان قرار میدهند. افخمی ادامه داد: این فرض غلط است و به عقیده من مخاطبان اصلی و تماشاگران واقعی سینما همان کودکان و نوجوانان و خانوادهها هستند، چرا که هم بیشترین اثرپذیری را دارند و هم بیشترین جمعیت بینندگان را تشکیل میدهند. اما اگر فیلمساز جوانی، تماشاگران اصلی خود را فیلمسازان دیگر و منتقدان و روزنامهنگاران بداند راه را اشتباه رفته است؛ آخر این راه چیزی نیست جز یک فرش قرمز و چند عکس یادگاری در جشنوارههای مختلف. کارگردان «شوکران» با بیان اینکه ما چارچوبهای اولیه در فیلمسازی را فراموش کردهایم و نمیدانیم داستان چیست و چگونه باید داستانی را روایت کرد و یادآور شد: در 10 سال اول پس از انقلاب تصویری از ما در دنیا ساخته شده بود که انگار ما آدمهایی وحشی هستیم و مدام درحال جنگ با دیگران و کشتن یکدیگریم، بنابراین در این فضا و شرایط کار درستی بود که فیلمهایی با مضامین عرفانی و روحانی و شاعرانه ساخته شود تا دید جهانیان را نسبت به ما اصلاح کند؛ اما بعد از آن باید فیلمهایی برای تماشاگر واقعی ساخته میشد. افخمی نتیجه حضور فیلمهای ایرانی در جشنوارههای خارجی، در سالهای پس از انقلاب را نیز ایجاد جاذبههای مالی و شهرت یافتن برخی فیلمسازان دانست و گفت: بعضی از فیلمسازان ما جذب این جشنوارهها شدند و جریان فیلمهای هنری تبدیل به جریان اصلی سینمای ما شد؛ فیلمهایی که برای خوشآمد داوران جشنوارهها ساخته میشد. او تأکید کرد: به عقیده من فیلمساز جوان اصلا نباید برای این دسته از مخاطبان فیلم بسازد و بهتر است آن هرم را وارونه کند و برای آنکه هرم روی نوک خود بایستد، باید نوک آن را که فیلمسازان و منتقدان تشکیل دادهاند به زیر خاک فرو کرد! یعنی باید این دسته از مخاطبان را نادیده گرفت. در دنیا هم زنان خانهدار و کودکان و نوجوانان ۸۰ درصد مخاطبان را تشکیل میدهند و ساخت انیمیشنها و فیلمهای ابرقهرمانی و ملودرامهای خانوادگی نیز نشان از اهمیت این قشر از مخاطبان دارد. کارگردان «سنپترزبورگ» افزود: تماشاگری را که رفته نمیشود دیگر به سینما برگرداند. امروز بچههایی هستند که از وقتی به دنیا آمدهاند به سینما نرفتهاند و فیلم دیدن را در خانه و با دستگاه دیویدی یاد گرفتهاند، در نتیجه کسانی که به سینما میآیند حلقههای معدودی از افراد هستند که در سال چند بار به سینما میآیند و فروش سینمای ما را رقم میزنند. افخمی که فیلم موفق «عروس» را به عنوان اولین فیلم خود در کارنامه دارد، درباره فیلمسازان جوان نیز گفت: برخی به طرز مشکوکی سنگ فیلمسازان جوان را به سینه میزنند، اما من هیچ امتیاز ویژهای برای آنها قائل نیستم. فیلمسازی یک مهارت است و تنها با کسب تجربه به دست میآید. اتفاقاً امروزه فیلمسازی هم در ایران و هم تمام دنیا سختتر از قبل شده است و باید برای آن تلاش مضاعف کرد. این کارگردان که روزگاری به عنوان منتقد در مجله "سوره سینما" قلم میزد، در پاسخ به پرسشی درباره جایگاه اندیشه در فیلمسازی و سینمای موسوم به «سینمای اندیشه» نیز گفت: این گفتمان ۴۰ سال است که شنیده میشود و حرفی کهنه و بیخاصیت است. چیزی که من به عنوان سینما میشناسم ۹۰ درصدش تشکیل شده از تصویر و موسیقی و نور و ... که هیچ ربطی به اندیشه ندارد! فیلمی که برای بیان اندیشه ای ساخته شود پس از یک بار دیده شدن دیگر حرفی برای گفتن نخواهد داشت. سینما یک مهارت و تکنیک است و کارگردان یک تکنسین. افخمی در پایان این نشست با اشاره به اینکه فیلم بعدی خود را با الهام گرفتن از قسمت چهارم سریال مستند داستانی «روزهای زمستان» خواهد ساخت، حاضران را به تماشای فیلم دعوت کرد و گفت: این فیلم ساخته جوانی به نام محمد حسین مهدویان است که گرچه حتی شهید آوینی را ندیده است اما به راستی ادامه دهنده راه او نگرش او به فیلمسازی است. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]
صفحات پیشنهادی
گریه بهروز افخمی مقابل دوربین تلویزیون
گریه بهروز افخمی مقابل دوربین تلویزیونتاریخ انتشار جمعه ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۰ ۴۰ بهروز افخمی کارگردان سینمای ایران که مهمان برنامه «روزگاری مادری» بود نتوانست بغضش را کنترل کند و اشکهایش در مقابل دوربین سیما سرازیر شد به گزارش «خبرآنلاین» او کهجلسه فوق العاده برای جایگزینی سرگروهی سینما فرهنگ/ پایان سرگروهی «روباه»
سخنگوی شورای صنفی نمایش خبر داد جلسه فوق العاده برای جایگزینی سرگروهی سینما فرهنگ پایان سرگروهی روباه غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش از آزاد شدن گروه فرهنگ از سرگروهی خبر داد غلامرضا فرجی سخنگو شورای صنفی نمایش در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص جلسه امرفیلم/ ماجرای یک جاسوسی در «روباه» افخمی
فیلم ماجرای یک جاسوسی در روباه افخمی شناسهٔ خبر 2525629 پنجشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵ ۴۷ هنر > سینمای ایران دریافت 8 MB روباه یک فیلم جاسوسی واقع گرا است درباره یک تعقیب طولانی که در اکران نوروزی سینماها قرار گرفته است به گزارش خبرگزاری مهر فیلم روباه آخرین ساخته بهرو«روباه» افخمی فیلم افتتاحیه جشنواره «سماء» شد/ رونمایی از یک کتاب
روباه افخمی فیلم افتتاحیه جشنواره سماء شد رونمایی از یک کتاب شناسهٔ خبر 2529314 چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴ ۵۹ هنر > سینمای ایران فیلم سینمایی روباه به کارگردانی بهروز افخمی در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه سماء نمایش داده می شود به گزارش خبرگزاری مهرافخمی:علیه تولید «روباه» توطئه کردند
افخمی علیه تولید روباه توطئه کردند فیلم جدید بهروز افخمی کارگردان باسابقه سینمای ایران روی پرده سینماهای ایران است روباه تلاش مشخصی برای نزدیکی به آن چیزی است که در واقعیت جامعه ایرانی جاری است و در سینما معمولا خبری از آن نیست به گزارش فرهنگ نیوز ظاهرا عادت خلاف جریان آادامه اکران «روباه» در گروه آزاد / فرهنگ سرگروه سینمای هنر و تجربه شد
ادامه اکران روباه در گروه آزاد فرهنگ سرگروه سینمای هنر و تجربه شدسخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به جلسه فوق العاده روز شنبه شورای صنفی نمایش گفت کف فروش فیلم سینمایی روباه پایین بود و به همین دلیل در گروه آزاد اکران آن ادامه خواهد یافت غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش داستقبال سینما از جشنواره فیلم فجر/ سکوت کاهانی شکست/ بازدید از لوکیشن فیلم «محمد (ص)»
حاشیههای سینما در دی سال 93 استقبال سینما از جشنواره فیلم فجر سکوت کاهانی شکست بازدید از لوکیشن فیلم محمد ص دی ماه زمان شلوغ تهیه مقدمات جشنواره فیلم فجر بود و اتفاقات خاصی در این ماه افتاد به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران سینما در دی ماه سال جاری با اتفاقات مختلفگریه بهروز افخمی در برنامه زنده تلویزیون!
افخمی در یک برنامه خاطره از از روز فوت مادرش را نقل کرد و گفت که دقیقا در روزی که که فیلم گاو خونی من در جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ شد مادرم فوت کرد و من به جای رفتن به تالار وحدت و گرفتن جایزه به بهشت زهرا س رفتم بهروز افخمی کارگردان سینمای ایران که مهمان برنامه روزگاریپخش پشت صحنه آخرین فیلم بهروز افخمی از تلویزیون
سهشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰ ۱۳ مستند بازی روباه با نگاهی به مراحل ساخت و پشت صحنه فیلم سینمایی روباه آخرین اثر سینمایی بهروز افخمی از شبکه مستند سیما پخش میشود به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا بازی روباه سعی دارد ضمن نمایش پشت صحنه این فیلم سینمایی که هم اکنون بر«روباه» افخمی به راحتی قربانی شد
پایان نمایش در کمتر از یک ماه روباه افخمی به راحتی قربانی شد فیلم جدید بهروز افخمی امروز از اکران پایین میآید روباه کف فروش را پر نکرد و در گروه اکران آزاد به نمایش در میآید به گزارش فرهنگ نیوز در آخرین روز جشنواره فیلم فجر امسال فیلمی به نام «روباه» به نمایافخمي در نقد برخي منتقدان سينمايي: «كلاً وضعشان خراب است»
افخمي در نقد برخي منتقدان سينمايي كلاً وضعشان خراب است بهروز افخمي در ديدار با خانواده شهيد احمدي روشن عكسي يادگاري با پسر كوچك اين شهيد راه دانش هستهاي انداخته است تا نشان دهد اين كارگردان تا چه اندازه خود را مديون خانواده شهداي هستهاي ميداند نویسنده الناز خدعوت شهاب مرادی برای تماشای فیلم «روباه» افخمی
فیلمی درباره ترور دانشمندان هستهای دعوت شهاب مرادی برای تماشای فیلم روباه افخمی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به همراه جمعی از دانشجویان به تماشای فیلم سینمایی روباه نشست به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به همراه جمعی از دانمايش «روباه» افخمي در افتتاحيه جشنواره «سماء»
۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ۱۵ ۱۹ب ظ نمايش روباه افخمي در افتتاحيه جشنواره سماء موج - فيلم سينمايي روباه به کارگرداني بهروز افخمي در مراسم افتتاحيه نخستين جشنواره فيلم کوتاه سماء نمايش داده مي شود به گزارش خبرگزاري موج فيلم سينمايي روباه جديدترين اثر بهروز افخمي که اين روزها درشانس خود را برای همراه شدن با یک اثر استاندارد سینمایی امتحان کنید «روباه» فیلمی سرگرمکننده، قصهگ
شانس خود را برای همراه شدن با یک اثر استاندارد سینمایی امتحان کنیدروباه فیلمی سرگرمکننده قصهگو مملو از هیجان و تعلیقشانس خود را برای همراه شدن با یک اثر استاندارد سینمایی با طعم شیرین حضور یک قهرمان کنشگرِ دوست داشتنی امتحان کنید چراکه روباه فیلمی سرگرمکننده قصهگو مملپشت صحنه فیلم سینمایی «روباه» روی آنتن
پشت صحنه فیلم سینمایی روباه روی آنتن شناسهٔ خبر 2533764 سهشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸ ۵۸ هنر > رادیو و تلویزیون مستند بازی روباه با نگاهی به مراحل ساخت و پشت صحنه فیلم سینمایی روباه آخرین اثر سینمایی بهروز افخمی از شبکه مستند سیما پخش میشود به گزارش خبرگزاری مهر بازیبغض بهروز افخمی در تلویزیون
بغض بهروز افخمی در تلویزیون چند رسانهای > فیلم - بهروز افخمی کارگردان سینمای ایران که مهمان برنامه روزگاری مادری بود خاطرهای از روزهای پس از فوت مادرش تعریف کرد و جملهای که از یک کارگردان دانمارکی همواره در ذهن به یادگار دارد لطفا منتظر بمانیدتیزر «روباه» افخمی را ببینید
تیزر روباه افخمی را ببینید چند رسانهای > فیلم - روباه یکی از متفاوتترین آثار این سالهای سینمای ایران روی پرده سینماهاست لطفا منتظر بمانید به گزارش تسنیم فیلم «روباه» آخرین ساخته بهروز افخمی هم اکنون روی پرده سینماهای-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها