محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832531407
گروس مدل ایرانی «درسو اوزالا»/ این عشق برای دختران جوان جذاب است
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نشست مهر با عوامل «طعم شیرین خیال»
گروس مدل ایرانی «درسو اوزالا»/ این عشق برای دختران جوان جذاب است
شناسهٔ خبر: 2519700 سهشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
هنر > سینمای ایران
در نشست فیلم «طعم شیرین خیال» مباحثی همچون تلاش برای نمایش عشق پاک میان جوانان، توجه به ارزش های طبیعت و اینکه شخصیت گروس در این اثر مدل ایرانی شخصیت فیلم «درسو اوزالا» ساخته کوروساوا است، مطرح شد. خبرگزاری مهر-گروه هنر: فیلم سینمایی «طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی داستان دختری به نام شیرین است که ماجرای خواستگاری استادش از خود و اتفاقات پیرامون آن را تعریف می کند. در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون شهاب حسینی، نازنین بیاتی، نادر فلاح، نازنین فراهانی و پریوش نظریه حضور دارند. البته این فیلم در واقع معرف بحث انرژی های نو و استفاده از آن در جامعه است. فیلمی که توانسته به خوبی و با زبان عامیانه فواید استفاده از انرژی خورشیدی و بادی را به مخاطب یادآور شود.این فیلم که در بخش «سودای سیمرغ» سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت این روزها به عنوان یکی از فیلم های اکران نوروزی در سینماهای کشور در حال اکران است. به همین مناسبت کمال تبریزی کارگردان و محمد علی حسینی نژاد تهیه کننده «طعم شیرین خیال» مهمان خبرگزاری مهر شدند تا گفتگویی درباره این فیلم داشته باشیم.کمال تبریزی در بخشی از صحبت های خود به دلایل ساخت فیلمی با موضوع طبیعت و انرژی های نو و علت ساخت این فیلم در استان کرمان پرداخت. این کارگردان در این گفتگو به این امر اشاره کرد که در هنگام نگارش فیلمنامه، تصمیمی مبنی بر اینکه داستان در کدام شهر رخ دهد، گرفته نشده بود. اما در هنگام بازنویسی فیلمنامه با توجه به اینکه داستان به سمت انرژی های خورشیدی و بادی می رفت، تصمیم گرفته شد استان کرمان محور اتفاقات داستان و خانواده ای که درگیر فیلم هستند، قرار گیرد. این کارگردان همچنین به این مساله اشاره کرد که علاوه بر کرمان استان دیگری مانند البرز نیز جزو گزینه های فیلمبرداری بود که در نهایت کرمان برای این فیلم انتخاب شد.در بخش دیگری از این گفتگو تبریزی به قصه خواستگاری استاد از شخصیت اصلی داستان اشاره می کند و بر این باور است برای اینکه قصه و آن چه که می خواهد را به مخاطب منتقل کند، نیازمند یک قالب و ساختار متفاوت بوده به همین دلیل تصمیم گرفته تا از روابط خانوادگی و به خصوص ماجرای خواستگاری «گروس» از «شیرین» یا همان استاد و شاگرد استفاده کند.وی در بخش دیگری از این مصاحبه می گوید «طعم شیرین خیال» و چگونگی به تصویر کشیدن روابط حاکم بر یک خانواده می تواند یک نوستالوژی دوست داشتنی برای جوانان باشد. او با اشاره به واکنش های «گروس» می گوید، شخصیت «گروس» مدل ایرانی «درسو اوزالا» ساخته کوروساوا است و می توان گروس را ایرانیزه شده «درسو اوزالا» دانست.حسینی نژاد تهیه کننده این فیلم نیز معتقد است، با توجه به اینکه داستان به دنبال نشان دادن پاکی و درست زیستی است، «طعم شیرین خیال» می تواند بیش از هر چیز برای دختران جوان جذابیت داشته باشد. او بر این باور است زمانی که از پاکی صحبت می شود، نمی توان از عشق حرف نزد چرا که عشق طبیعتی پاک دارد.با ما در این مصاحبه همراه شوید:*آقای تبریزی، «طعم شیرین خیال» فیلمی است که نشان دهنده اهمیت استفاده از انرژی های نو در جامعه امروز است و البته می توان گفت این برای اولین بار است که کارگردانی مانند شما دغدغه هایی چون توجه به طبیعت و انرژی را به تصویر می کشد. چه چیز باعث شد تا چنین فیلمی را جلوی دوربین ببرید؟کمال تبریزی: اتفاقا همیشه این دغدغه در من بود که کاری مربوط به طبیعتی که در آن زندگی می کنیم، بسازم. البته هیچ گاه ایده ای در زمینه ساخت فیلم با موضوع طبیعت در ذهن من شکل نگرفته بود تا اینکه سال گذشته دکتر حسینی نژاد تماس گرفت و گفت که یک ایده با موضوع طبیعت و انرژی های نو دارد که تا مرحله فیلمنامه نیز پیش رفته است. بعد از مطالعه فیلمنامه به دلیل آن که در فیلمنامه به موضوع انرژی های پاک و نو اشاره شده بود، موافقت خود را برای کار در این پروژه اعلام کردم.زمانی که انرژی های پاک را با انرژی های دیگر مقایسه کنیم، قطعا انرژی های پاک مقرون به صرفه تر و در دراز مدت استفاده از این انرژی ها به نفع طبیعت است. استفاده از انرژی های فسیلی باعث ایجاد آلودگی در طبیعت می شود و بیماری های عجیب و غریبی به وجود می آورد. همین مساله سبب شد تا فیلمی بسازیم و در آن به اهمیت استفاده از انرژی های نو اشاره کنیم.اگر به گذشته برگردیم، می بینیم اولین منبع انرژی که جلوی چشم بشر قرار داشته خورشید بوده و انسان ها به نوعی از آن استفاده می کرده اند. این مساله همیشه برای من علامت سوال بود که انسانی که از دوره های قبل می توانسته به این منبع انرژی فکر کند و از همان اول تلاش کند از این منبع انرژی استفاده کند چرا یکباره تصمیم می گیرد زمین را حفر کند تا به انرژی های فسیلی دست پیدا کند و چرا از همین انرژی که در دسترس بوده، استفاده نکرده است.
عمده منابع انرژی های نو به خورشید و باد مربوط می شود و در کشور ما نیز استان کرمان یکی از مهمترین منابع انرژی خورشیدی و بادی است. به عنوان مثال در منطقه کویری کرمان منطقه ای با نام «گندم بریان» وجود دارد که یکی از گرم ترین نقاط کره زمین است. حتی درجه حرارت این منطقه در فصلی از سال به قدری بالا می رود که هیچ موجود زنده ای در آن منطقه نمی تواند ادامه حیات دهد، حتی ویروس هم نمی تواند در این منطقه به حیات خود ادامه دهد. فکر می کنم استان کرمان می توانست بهترین گزینه برای مکان فیلمبرداری «طعم شیرین خیال» باشد، چرا که هم نور آفتاب و هم باد در این استان بسیار زیاد است.در نهایت باید بگویم که «طعم شیرین خیال» حاصل علاقه شخصی عوامل این فیلم به طبیعت و علاقمندی آنها به انرژی های نو بوده است و نمی توان آن را فیلمی سفارشی از سوی نهادی دیگر دانست.*آقای حسینی نژاد، با توجه به اینکه شما پیشنهاد ساخت چنین پروژه ای را دادید، پیش از هر چیز می دانستید که برای معرفی انرژی های نو نیازمند زبان علمی هستید، اما در فیلم می بینیم که تمام اطلاعات مورد نیاز برای معرفی چنین انرژی به زبان عامیانه و قابل درک برای همه اقشار مختلف جامعه ارائه شده است و این نکته قابل توجهی در فیلم است.محمد علی حسینی نژاد: ما می خواستیم یک فیلم سینمایی را جلوی دوربین ببریم، به همین دلیل نمی توانستیم از زبان تخصصی استفاده کنیم و باید از زبانی استفاده می کردیم که مردم عادی آن را درک کرده و بعد از علاقمندی به موضوع به سمت کسب دانسته های بیشتر در این زمینه کشیده شوند. سعی کردیم به گونه ای مطالب را ارائه دهیم تا مردم بتوانند مضامین فیلم را به خوبی درک کنند و در واقع نوع بیان این مضامین چالش دیگری بود که خانم ثمینی فیلمنامه نویس «طعم شیرین خیال» با آن روبرو بود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم ساختاری از روایت داستان های ایرانی که برگرفته از افسانه های شرقی و ایرانی باشد و بتواند مخاطب را به سمت خود بکشاند، انتخاب کنیم. درست است که مطالعات زیادی در زمینه انرژی های نو داشتیم، اما تمام اطلاعاتی که به دست آوردیم را وارد فیلم نکردیم بلکه می خواستیم این اطلاعات را داشته باشیم تا بدانیم می خواهیم در فیلم درباره چه چیزی صحبت کنیم.به عنوان مثال یکی از مسائلی که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که استفاده از انرژی های نو بسیار مقرون به صرفه است، این در حالی است که بسیاری از مردم بر این باورند استفاده از این نوع انرژی ها بسیار گران تمام می شود. نوعی انحراف نگرش در بشر قرن بیستم رخ داده که فکر می کند انرژی های فسیلی ارزان تر از دیگر انرژی ها است، در حالی که انرژی های فسیلی بسیار گران است ضمن اینکه می توانیم از آن استفاده های بسیار مهم تری داشته باشیم.ما از انرژی های فسیلی به صورت خام استفاده می کنیم و این به آن معنا است که انگار این نوع از انرژی ها را دور می ریزیم. اگر به این مسائل توجه کنیم به این نتیجه می رسیم که میزان ضرری که بشر برای استفاده از انرژی های فسیلی هزینه می کند بسیار بیشتر از منفعتی است که در استفاده از این گروه انرژی می برد.*به تصویر کشیدن رابطه عاطفی یک استاد و دانشجو بهانه ای شد تا در فیلم به بحث انرژی های نو و حفاظت از محیط زیست پرداخته شود، چرا تصمیم گرفتید تا این داستان را با حضور یک رابطه عاطفی به تصویر کشید؟تبریزی: زمانی که می خواهید یک مفهوم را در فیلم خود داشته باشید، باید به قالب و ساختاری فکر کنید که بتواند برای بیننده جذاب باشد، به همین دلیل با در نظر گرفتن گروه مخاطبانی که برای آن ها فیلم می سازید باید قالب مناسبی نیز انتخاب کنید. اگر برای گروه کودک فیلم می سازید طبیعتا از یک ساختار و شکلی شروع می کنید که برای کودک جذاب باشد. در حوزه سینمای بزرگسال هم همینطور است، یعنی باید فکر کنید که چه شخصیت هایی و در چه موقعیت هایی چه داستان و چه قصه ای را روایت کنند که می تواند برای بیننده جذاب باشد.اینکه یک رابطه بین پدر و دختری در وهله اول نشان داده شود و اینکه پدر نگران آینده دختر است و آن دختر ممکن است خواستگارهایی داشته باشد که از طریق این خواستگارها بتوان فضای خانه و خانواده را به تصویر کشید، آن هم خانواده سنتی که در آن هنوز آن قواعد و اصول پایبندی به یک سری ملزومات اخلاقی خانوادگی وجود دارد را به شهرستانی ببریم که هنوز چنین پایه هایی دارند، می توانست هم برای مخاطب جذاب باشد و هم شروعی برای ارائه موضوعی که می خواستیم برای آن فیلم بسازیم، باشد. البته ممکن است در تهران چنین پایبندی های خانوادگی را پیدا کنید اما تعداد آن بسیار کم است.چنین فضایی در شهرستان ها بیشتر دیده می شود بنابراین این ایده اولیه می تواند برای یک فیلم سینمایی مناسب باشد تا این اثر برای بسیاری از جوانان که مساله ازدواج برای آن ها شکل و شمایل دیگری پیدا کرده است، جذاب باشد. چنین اثری می تواند از این نظر که مخاطب را به گذشته می برد نیز دیدنی باشد. البته این مساله و چنین نمایش فضای خانوادگی برای من نیز بسیار جذاب بود و باید دید مخاطبان تا چه اندازه از به وجود آمدن چنین فضایی در فیلم راضی هستند.فکر می کنم در دل این فیلم یک نوستالوژی وجود دارد که می تواند به خاطر فضای شاد و مفرحی که دارد و با توجه به اکران در نوروز، حس خوبی را در مخاطب به وجود آورد. فضایی در فیلم وجود دارد که فکر می کنم نوعی حس دلنشین در آن است و جوان های امروز با تماشای آن به نوعی اگر یاد زندگی امروزی نمی افتند حداقل به یاد دوران کودکی خود می افتند که این امر می تواند یک نوستالوژی جذاب و دوست داشتنی برایشان باشد.
حسینی نژاد: خمیرمایه داستان دربرگیرنده مباحث مختلفی چون پاکی و درست زیستن است. می توان گفت این فیلم به نوعی درباره تمجید و ستایش پاکی در همه بخش های زندگی است. زمانی که وارد چنین مقوله ای می شوید، مساله عشق خود به خود مطرح می شود چرا که مقوله عشق ذاتا از پاکی سرچشمه گرفته است. ما در حکایات و افسانه های ایرانی - شرقی نیز چنین روابطی را داریم. این را می دانستم زمانی که می خواهیم از پاکی صحبت کنیم، نمی توانیم از عشق صحبت نکنیم. در واقع عشق، همان دوست داشتن و مهر است که در درون انسان ودیعه گذاشته شده است و این مقوله بسیار با اهمیت است.*تاکید بر پیوندهای خانوادگی نیز به همین دلیل در فیلم بیان شده است؟ حسینی نژاد: بله، در فیلم ما، نوع رابطه عاشقانه ای که شکل می گیرد، همسو با نگاهی است که «طعم شیرین خیال» به طبیعت و مهربانی دارد. به همین دلیل است که روابط افراد خانواده، عشق دختر به پدر و رابطه استاد و دانشجو در این فیلم نمایش داده شده است. به همین دلیل شهاب حسینی بازیگر نقش گروس خیلی ساده و شفاف عشق خود را نسبت به شیرین بیان می کند و معتقد است زمانی که چیزی یا کسی را دوست دارید باید آن را بیان کنید اما قواعد و ذهنیت ها مانع ابراز چنین حسی می شود و باعث می شود که دوست داشتن که مساله ای طبیعی و خدادادی است تبدیل به یک مساله پیچیده شود.با توجه به اینکه شیرین دختر است و وابستگی بسیاری به خانواده و پدر دارد، یک سری ارزش های اجتماعی برای او با اهمیت است و معتقد است چنین پیشنهادی باید از مسیر خانواده صورت گیرد. این امر درحالی است که شیرین یک دختر تحصیل کرده و امروزی است اما یک سری از مسائل برای او بسیار با اهمیت هستند و نسبت به پیوندهای اجتماعی که اساس خانواده را تشکیل می دهد بسیار دقیق است به گونه ای که ما در این فیلم چیزی به عنوان شکاف نسل ها را نمی بینیم و تنها محبت میان نسل ها را می بینیم.در واقع می توان گفت محور اصلی «طعم شیرین خیال» پاک زیستی در تمام ابعاد زندگی از جهات مختلفی چون اقتصادی، اجتماعی و حتی عشقی است. زمانی که توضیحات این مسائل را به خانم ثمینی ارائه کردم به خوبی می دانست که چگونه سناریویی بنویسد که این مفاهیم به خوبی در دل آن بیاید.*فکر می کنید بیشترین مخاطب «طعم شیرین خیال» با توجه به موضوعاتی که در آن اشاره شده است، کدام قشر از جامعه باشند؟
حسینی نژاد: فکر می کنم دختر خانم ها از این فیلم خیلی خوششان بیاید. دیده ام که برخی از دختران جوان که این فیلم را دیده اند از شخصیت شیرین تاثیر گرفته اند و نباید فراموش کرد که دخترخانم ها و خانم ها می توانند در تغییر فرهنگ به سمت پاکی نقش عمده ای داشته باشند. پس «طعم شیرین خیال» می تواند از چنین مخاطبانی استفاده کند و فرهنگ پاک زیستن را در جامعه رواج دهد.*کمال تبریزی و فیلم هایی که او ساخته است برای مخاطبان سینما و سینما دوستان آشنا است، این کارگردان به خوبی می داند یک فیلم را چگونه بسازد که به بهترین نحو مخاطب را جذب کند. چه چیز باعث شد تا شما کارگردانی این فیلم را به کمال تبریزی پیشنهاد کنید؟ حسینی نژاد: من همیشه تصور می کردم چه فرد دیگری می توانست به غیر از آقای تبریزی «طعم شیرین خیال» را به این خوبی بسازد. «طعم شیرین خیال» با توجه به موضوعی که دارد، نیاز داشت فردی که آن را می سازد واقعا به پیوند میان انسان و طبیعت اعتقاد داشته باشد که در آقای تبریزی این احساس وجود دارد. همچنین برای فیلم نیازمند فردی علاقمند بودیم که بتواند آن را بسازد که چنین علاقه ای هم در آقای تبریزی بود. در نهایت ما علاقمند بودیم تا یک نفر تمام این مفاهیم را با یک زبان شیرین، دل نشین و خوش آیند بگوید که باز هم آقای تبریزی بهترین فرد برای بیان چنین مسائلی بود.*آقای تبریزی در فیلم رفتارهای فانتزی برای شخصیت «گروس» طراحی کرده اید اما در دنیای طبیعی افرادی که دغدغه طبیعت دارند چنین واکنش هایی از خود نشان نمی دهند. آیا چنین رفتار فانتزی و بزرگنمایی در شخصیت «گروس» نیاز بود؟ تبریزی: برای شخصیت «گروس» یک سری تحقیقات انجام شد و پرس و جوهایی از یک سری افراد داشتیم که به گونه ای دوستدار طبیعت هستند و یا افرادی که از شهر بریده اند و در طبیعت زندگی می کنند. تعداد اندکی از این افراد در جامعه وجود دارد. درست است که همه ما می دانیم که نباید محیط اطراف خود را آلوده کنیم چون در غیر این صورت فضایی که در آن زندگی می کنیم دچار مشکل می شود. ما می دانیم که باید کمتر از اتومبیل در سفرهای داخل شهری استفاده کنیم اما این دانستن در وجود ما و زندگی روزمره و عادی ما وجود ندارد. چرا که قاعده استمرار زندگی ما این است که صبح بلند شویم، ماشین خود را روشن کنیم و به سمت کارهای روزمره برویم و به لحاظ شرایط و موقعیت زندگی عادت نداریم که مصرف برخی از چیزها را در زندگی خود کم کنیم. مثلا عادت نداریم از مصرف آب روزانه خود کم کنیم یا به قدری به تنفس این هوای آلوده عادت کرده ایم که زمانی که در طبیعت بکر و کاملا پاک می رویم ممکن است سرمان به خاطر اکسیژن خالصی که تنفس می کنیم، گیج برود.
در کنار ما، تعداد معدودی از آدم ها هستند که از زندگی شهری بریده اند. ممکن است در مسیر کوهستانی که حرکت می کنید، کلبه ای ببینید که یک آدم در آنجا زندگی می کند. فکر کردیم اگر یک نوع گریز از زندگی شهری در شخصیت گروس وجود داشته باشد که این گریزان بودن او از زندگی شهری و تمایل بیش از حدش به طبیعت در کنار صفا و پاکی زمین به نظر دیگران کمی جنون آمیز و غیر طبیعی به نظر آید به روند داستان کمک خواهد کرد.در طراحی اولیه این مساله آمده بود که غیرعادی بودن شخصیت گروس را نشان دهیم و براساس همین نگاه به چنین رفتارها و کنش هایی با شهاب حسینی برای نقش گروس رسیدم و از او خواستم تا به گونه ای این نقش را بازی کند که کاملا نسبت به موقعیتی که دارد از دیگران جدا باشد. دیگر شخصیت ها باید رئالیزم خود را در فیلم حفظ می کردند و همان شخصیت هایی باشند که ما هر روز در زندگی می بینیم، اما گروس باید چند لایه از آدم های دیگر جدا می شد و به گونه ای به نظر می رسید که یک جور جنون در کار او وجود داشت.می خواستم مخاطب حس کند که گروس غیر عادی است و همان طور که ما زندگی می کنیم، او زندگی نمی کند. در واقع «گروس» تنها در چشم ما غیر عادی است و تنها کسی که در فیلم درست زندگی می کند گروس است. تمام تلاش من این بود که بگویم از زاویه دید این شخصیتدیگران غیر عادی هستند و رفتارش در فیلم به قدری راحت، یله، رها و ساده باشد که دیگران از زاویه دید او غیر عادی به نظر برسند و به گونه ای شبیه بچه ها و کودکان معصوم باشد، کودکانی که مرتکب هیچ خلافی نشده اند.زمانی که کارکتر گروس را می بینیم چنین حسی در آن وجود دارد و به نظر می آید حسابگری که ما به آن می گوییم عقل معاش و محاسباتی که در زندگی خود داریم و می خواهیم از یکدیگر سبقت بگیریم و به هر قیمتی جلو برویم در شخصیت او وجود ندارد و خیلی راحت حرکت می کند.
حتی شخصیت گروس در ذهن من، البته نه اینکه بخواهم شباهتی ایجاد کنم اما شبیه شخصیت اصلی فیلم «درسو اوزالا» است. این فیلم یکی از آثار کوروساوا است و من این فیلم را بسیار دوست دارم. شخصیت اصلی فیلم سینمایی «درسو اوزالا» در ذهن من بود اما فکر می کردم باید مدل ایرانی آن را در این فیلم ارائه کنم. آن آدم هم همین شکل است و مثلا وقتی به او می گویند کیف فلان آدم را دزدیده اند، می گوید دزدی چیست؟ چرا که اصلا با مفهوم و کلمه دزدی آشنا نیست. به گونه ای در ذهن من کارکتر گروس هم شبیه شخصیت درسو اوزالا بود.زمانی هم که با آقای حسینی نژاد صحبت می کردم فکر می کردیم که گروس هم می تواند اینگونه باشد چرا که اینقدر شخصیتی متفاوت و بیرون زده نسبت به شخصیت های دیگر فیلم داشت که مخاطب می توانست این حس را داشته باشد که رفتار گروس غیر واقعی و غلوآمیز است، رفتار گروس ناشی از آتشی است که در درون این آدم وجود دارد. اینقدر این آدم از قواعد غلط جامعه فاصله دارد و نسبت به آن مخالف است که تبدیل به آدمی شده است که رفتار، بیان، درس دادن و همه جوانب زندگی او شکل غیرعادی دارد. در واقع فکر می کردم چنین تفاوت هایی باید در شخصیت گروس وجود داشته باشد که این آدم از دیگر شخصیت های فیلم جدا باشد. حتی سعی کردم که او به گویش دیگری صحبت کند، گویشی که متعقل به جای خاصی نیست. می توان گفت گویش او متعلق به همه جا است.ادامه دارد...
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]
صفحات پیشنهادی
شعری در واکنش به تعرض به دو نوجوان ایرانی
نه مسلمند و نه عرب که بدتر از آل یهود شعری در واکنش به تعرض به دو نوجوان ایرانی شاعر منتقد و استاد زبان و ادبیات فارسی در واکنش به هتک حرمت ۲ زائر نوجوان ایرانی در عربستان شعری سرود سرویس فرهنگی جام نیوز محمدرضا ترکی شاعر منتقد و استاد زبان و ادبیات فارسی در واکنش به هتک حرمحرکت غیراخلاقی دختران در مدلینگ!
اخیراً در یکی از سایت هایی که مخاطبان فراوانی به صورت روزانه آن را رصد می کنند تبلیغاتی از یکی از شرکت های پوشاک زنانه به منظور استخدام خانم ها به منظور امور مدلینگ منتشر شده است بازار کسب و کار اگر قائل به قوانین و مقررات خاص خود نباشد و از موازین و چارچوبهای خود خارج شود دیگرسه فيلم ايراني در جشنواره «جوانان با استعداد سياتل»
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ ۱۹ ۶ب ظ سه فيلم ايراني در جشنواره جوانان با استعداد سياتل موج- سه فيلم کوتاه ايراني به دهمين جشنواره بينالمللي فيلم جوانان بااستعداد سياتل آمريکا راه يافتند به گزارش خبرگزاري موج اين جشنواره که مختص به رقابت گذاشتن آثار کارگردانهاي جوان و بااستعداد زير 2بازار کار غیر اخلاقی برای دختران با درآمد بالا / مدل های زنانه در ویترین اینترنت +عکس
بی اخلاقی در فروشگاههای مجازی بازار کار غیر اخلاقی برای دختران با درآمد بالا مدل های زنانه در ویترین اینترنت عکس اخیراً در یکی از این سایت ها که مخاطبان فراوانی به صورت روزانه آن را رصد می کنند تبلیغاتی از یکی از شرکت های پوشاک زنانه به منظور استخدام خانم ها به منظور امور مدلیدر گفتوگوی تفضیلی فارس با چهره قرآنی سال 93 مطرح شد ماجرای خشم «طبلاوی» به خاطر تلاوت زیبای قاری ن
در گفتوگوی تفضیلی فارس با چهره قرآنی سال 93 مطرح شدماجرای خشم طبلاوی به خاطر تلاوت زیبای قاری نوجوان ایرانیطبلاوی قاری مصری در همایشی که در بحرین برگزار میشد درصدد تخریب قاریان و فعالیتهای قرآنی ایرانیان بود که قاری نوجوان کشورمان با تلاوت زیبای آیات الهی به سبک استاد عبدالبادختران جوانی که با جملات عاشقانه فریب می خورند
تربیت فرزندان به سبک زندگی غربی دختران جوانی که با جملات عاشقانه فریب می خورند فردی که با ترفند ازدواج یکی از شهروندان را در فضای مجازی فریب داده و باعث هتک حیثیت و آبروریزی وی شده بود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز سرهنگ &خدایا در سرزمین تو چه خبر است؟ / واکنش هنرمندان به خبر تجاوز به دو نوجوان ایرانی ادامه دارد
خدایا در سرزمین تو چه خبر است واکنش هنرمندان به خبر تجاوز به دو نوجوان ایرانی ادامه دارد فرهنگ > رسانه - هنرمندان کشورمان با انتشار متن ها و عکس هایی خواهان پیگیری مسئولان کشور در مورد تجاوزپلیس عربستان به دو نو جوان ایرانی هستند به گزارش خبر گزاری خبر آنلاواکنش یک بازیگر به خبر تجاوز پلیس عربستان به دو نوجوان ایرانی
واکنش یک بازیگر به خبر تجاوز پلیس عربستان به دو نوجوان ایرانی فرهنگ > سینما - عارف لرستانی بازیگر سریال در حاشیه در صفحه اینستاگرامش به انتقاد از حرکت پلیس عربستان پرداخته و از مسئولان خواسته که پاسخ محکمی به این اقدام بدهند به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین او با نوشتتجاوز پلیس عربستان به دو نوجوان ایرانی و درخواست رضا صادقی از برادران کفن پوش
تجاوز پلیس عربستان به دو نوجوان ایرانی و درخواست رضا صادقی از برادران کفن پوش فرهنگ > موسیقی - رضا صادقی خواننده کشورمان که به تازگی آلبوم موسیقی خود را بنام فقط گوش کن روانه بازار کرده است پیامی منتقدانه در راستای تجاوز پلیس عربستان به دو نوجوتن ایرانی منتشر کردهاطلاعیه سازمان حج درباره تعرض به دو نوجوان ایرانی در عربستان
سهشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶ ۳۴ سازمان حج و زیارت با صدور اطلاعیهای درباره تعرض دو مامور سعودی به دو زائر نوجوان ایرانی که برای عمره به عربستان مشرف شده بودند تاکید کرد بر اساس تعهد مسؤولان ارشد کشور عربستان متخلفان بزودی محاکمه و به اشد مجازات محکوم خواهند شد به گزارش خبرگزنوجوانان ایران نایب قهرمان قارهکهن شدند/ کار بزرگ دختران ایرانی
تکواندو قهرمانی آسیا نوجوانان ایران نایب قهرمان قارهکهن شدند کار بزرگ دختران ایرانی شناسهٔ خبر 2533504 دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷ ۲۰ ورزش > ورزش های رزمی تیمهای تکواندو نوجوانان ایران در هر دو بخش دختران و پسران در مجموع با کسب ۱۴ مدال طلا نقره و برنز به عنوان نایب قهرهشتمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی نوجوانان آسیا – چین تایپه سکوی نایب قهرمانی آسیا زیر پای دختران و پسران ا
هشتمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی نوجوانان آسیا – چین تایپهسکوی نایب قهرمانی آسیا زیر پای دختران و پسران ایرانیدر پایان مسابقات تکواندوی قهرمانی نوجوانان آسیا تیم ملی دختران ایران با کسب 2طلا 3 نقره و 2 برنز برای نخستین بار بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد به گزارش خبرگزاری فارخدمت افتخاري جوانان ايراني در بينالحرمين+ عكس
خدمت افتخاري جوانان ايراني در بينالحرمين عكس اين گروه از جوانان از همه زايران و مجاوراني كه از بينالحرمين ميگذرند ميخواهند كه لحظاتي را توقف كنند تا آنها كفشهايشان را به صورت رايگان واكس بزنند به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران شماري از جوانان عاشق اهل بيت عليهمالسنسبت فیلمساز جوان ایرانی با “ژان پیر ژونه” چیست؟
نسبت فیلمساز جوان ایرانی با ژان پیر ژونه چیست فيلم سينمايي ٣١٦ به تهيه كنندگي و كارگرداني پيمان حقاني روز ١٠ مي ٢٠ ارديبهشت در تالار نمايش بيلي وايلدر دانشگاه يو سي ال اي روي پرده خواهد رفت به گزارش سینماژورنال فيلم ٣١٦ اولين فيلم سينمايي است كه در آن هيچ يك از شخصيتهاتعرض به دو نوجوان ایرانی در جده را محکوم میکنیم/ 9 اردیبهشت دیدار شوراییان با روحانی
رئیس شورای عالی استانها تعرض به دو نوجوان ایرانی در جده را محکوم میکنیم 9 اردیبهشت دیدار شوراییان با روحانی رئیس شورای عالی استانها ضمن محکوم کردن تجاوز از سوی عربستانیها به دو نوجوان ایرانی در جده گفت این موضوع باید پیگیری شود ضمن اینکه ۹ اردیبهشت ماه جلسهای با حضور روحا-عاملان تعرض به دو نوجوان عمره گذار ایرانی به اشد مجازات می رسند
معاون عربی وزیر امور خارجه عاملان تعرض به دو نوجوان عمره گذار ایرانی به اشد مجازات می رسند حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد با پیگیری های فشرده بعمل آمده چهارشنبه شب یک مقام عالیرتبه سعودی در دیدار سفیر کشورمان در ریاض اعلام کرد که عاقشقاوی: دو نوجوان ایرانی در سلامت کامل هستند
پنجشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱ ۳۷ معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه اعلام کرد دو نوجوان ایرانی که در فرودگاه جده مورد تعرض قرار گرفته بودند در سلامت کامل هستند حسن قشقاوی در گفتوگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در پاسخ به اینکه در برخ-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها