تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804304231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون سازمان دارو و غذای همدان: عادت غذایی سالم در سنین پایین به فرهنگ تبدیل شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون سازمان دارو و غذای همدان:
عادت غذایی سالم در سنین پایین به فرهنگ تبدیل شود
معاون سازمان دارو و غذای همدان خواستار توجه خانواده‌ها به تغذیه بهداشتی شد و گفت: شکل‌گیری عادت غذایی سالم در سنین پایین باید به فرهنگ تبدیل شود.

خبرگزاری فارس: عادت غذایی سالم در سنین پایین به فرهنگ تبدیل شود



به گزارش خبرگزاری فارس از همدان،‌ محمد کاظم‌زاده عصر امروز در همایش هفته سلامت با موضوع مواد غذایی و بهداشتی در جمع خانواده‌های دانش‌آموزان با بیان اینکه نان قوت اصلی مردم است، اظهار کرد: البته نوع نانی که ما باید مصرف کنیم با آنچه که بر سر سفره می‌آید تفاوت بسیار دارد.
وی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته بر روی نان کارهای تحقیقاتی گسترده‌ای انجام داده‌اند، گفت: در این کشورها انواع نان‌ها با موادی چون ویتامین دی،‌ اسیدفولیک و... غنی‌سازی شده و به دست مردم می‌رسد.
معاون سازمان دارو و غذای همدان نبود سبوس و یا کم بودن آن،‌ وجود نمک فراوان و جوش شیرین را از معایب نان برشمرد و خاطرنشان کرد: داشتن رنگ تیره و برخورداری از رنگ تیره از ویژگی‌های نان خوب است. کاظم‌زاده با بیان اینکه نان‌های رنگ روشن‌ سبوس بسیار پایینی دارند، وجود جوش‌ شیرین در نان را یک جرم بزرگ خواند و گفت: مصرف نان دارای جوش‌شیرین در طولانی‌مدت منجر به بروز مشکلات گوارشی و سرطان می‎شود. وی افراد حاضر در جلسه را از خوردن نان‌های قهوه‌ای و سوخته،‌ ته‌دیگ برنج،‌ سیب‌زمینی‌های خیلی سرخ شده و تغییر رنگ داده منع کرد.
معاون غذا و داروی همدان آمار مصرف لبنیات را در کشور پایین‌تر از حد جهانی خواند و با بیان اینکه پوکی استخوان به‌عنوان یک بیماری خاموش ناشی از کمبود مصرف لبنیات و مشتقات آن است، گفت: سن ابتلا به پوکی استخوان به زیر 40 سال رسیده است.
وی با تأکید بر مصرف مواد لبنی پاستوریزه و استرلیزه نسبت به سنتی و محلی بیان داشت: متأسفانه با افزایش مغازه‌های لبنی سنتی نظارت خوبی بر روی مواد اولیه آنها صورت نمی‌گیرد اما در کارخانه‌ها کنترل و نظارت با دقت تمام انجام می‌شود.
کاظم‌زاده نکته مهم تغذیه‌ای دیگر را کاهش مصرف میوه و سبزیجات عنوان کرد و گفت: باید ذائقه بچه‌ها را از همان کودکی به خوردن انواع میوه‌ها و سبزیجات عادت دهیم تا هیچ خوراکی غیر سالمی نتواند جایگزین آن شود.
وی به خوراکی‌های سالم در گذشته مانند نان و پنیر و گردو،‌ نخود و کشمش و... به‌عنوان تغذیه مدرسه بچه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه مصرف چیپس و پفک و موادی از این قبیل همه‌گیر شده که باید آگاهسازی عمومی در ممانعت از آن صورت گیرد.
وی به مصرف انواع گوشت تأکید کرد و با بیان اینکه ویتامین ب 12 تنها در گوشت قرمز است، مصرف آن را برای رشد بچه‌ها الزامی دانست. کاظم‌زاده گفت: در صورت مصرف گوشت قرمز، باید چربی‌های آن جدا شود تا مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته قلبی نشویم.
وی نکته مهم دیگر را عدم استفاده از ظروف پلاستیکی یک بار مصرف دانست و خواستار فرهنگ‌سازی در این زمینه شد.
معاون غذا و داروی همدان مصرف ترشی را در همدان بسیار بالا خواند و گفت: استفاده از انواع ترشی‌ها به همراه غذا باعث ایجاد بیماری‌های گوارشی و سرطان‌های مری و معده می‌شود.
وی در پایان خواستار توجه خانواده‌ها به تغذیه سالم و بهداشتی شد و تأکید کرد: شکل‌گیری عادت غذایی سالم در بین افراد در سنین پایین در محیط خانواده باید به فرهنگ تبدیل شود. انتهای پیام/89001/ج۴۰

94/01/23 - 20:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن