تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803110751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متن و حواشی دیدار تاریخی روسای جمهور آمریکا و کوبا + ویدئو |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: متن و حواشی دیدار تاریخی روسای جمهور آمریکا و کوبا + ویدئو
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و رائول کاسترو، همتای کوبایی وی روز گذشته در پاناما با یکدیگر دیدار کردند. دیداری که نخستین ملاقات روسای جمهور دو کشور پس از حدود 60 سال به شمار می رفت. اهمیت این دیدار سبب شده اخبار مربوط به آن در صدر مطالب رسانه های بین المللی قرار گیرد.
کد خبر: ۴۹۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ - 12 April 2015



متن و حواشی دیدار تاریخی روسای جمهور آمریکا و کوبا + ویدئو
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و رائول کاسترو، همتای کوبایی وی روز گذشته در پاناما با یکدیگر دیدار کردند. دیداری که نخستین ملاقات روسای جمهور دو کشور پس از حدود 60 سال به شمار می رفت. اهمیت این دیدار سبب شده اخبار مربوط به آن در صدر مطالب رسانه های بین المللی قرار گیرد.


به گزارش «تابناک»، دیدار دیروز روسای جمهور ایالات متحده و کوبا، نخستین دیدار مقامات عالی دو کشور طی حدود 60 سال گذشته به شمار می رفت. در این دیدار، اوباما و کاسترو توافق کردند پس از چندین دهه خصومت، روند بهبود روابط میان دو کشور را آغاز کنند. 


خبرگزاری «رویترز» ضمن انتشار گزارشی درباره این موضوع می نویسد اوباما ملاقات خصوصی خود با کاسترو را «تاریخی» توصیف کرده و گفته دو کشور اکنون می توانند خصومت دوران جنگ سرد را کنار بگذارند. با این حال، وی تأکید کرده دولت آمریکا به فشار بر کوبا در موضوعات مربوط به دموکراسی و حقوق بشر ادامه خواهد داد. 


اوباما در جریان این دیدار که در حاشیه اجلاس رهبران کشورهای قاره آمریکا انجام شد، اظهار داشت: «واضح است که همچنان تفاوت های عمیق و مهمی میان دولت های ما وجود خواهد داشت». اما به بیان وی، با وجود این تفاوت ها و اختلافات، دو کشور به منظور توسعه روابط تجاری و دیپلماتیک به همکاری با یکدیگر می پردازند.


اوباما در ادامه خطاب به خبرنگاران گفت: «جنگ سرد تمام شده است... کوبا تهدیدی علیه ایالات متحده نیست». رئیس جمهور آمریکا همچنین اشاره کرد که وقتی رائول کاسترو و برادرش فیدل در سال 1959 در کوبا قدرت را به دست گرفتند، وی هنوز به دنیا نیامده بود. 


ملاقات روسای جمهور دو کشور،  در پی توافق دو کشور در ماه دسامبر برای بهبود روابط انجام گرفته است. در آن تاریخ، اوباما و کاسترو اعلام کردند که در مسیر عادی سازی روابط حرکت خواهند کرد که این امر شامل احیای روابط دیپلماتیک خواهد بود که از سال 1961 قطع شده است. 


اوباما اعلام کرد که قصد دارد سیاست دیرینه آمریکا در قبال کوبا را تغییر دهد؛ زیرا رویکرد قدیمی خصومت آشکار و تحریم های اقتصادی، نتوانسته سبب ایجاد تغییرات عمده ای در کوبا شود و وقت آن رسیده که رویکرد جدیدی مورد امتحان قرار گیرد. از آن زمان به بعد، رئیس جمهور آمریکا برخی محدودیت های سفر و تجارت درباره کوبا را کاهش داد.


اما در جریان دیدار روز گذشته که 80 دقیقه به طول انجامید، اوباما و کاسترو در دو طرف یک میز در اتاق کنفرانس نشسته و به گفت و گو پرداختند. دستیاران اوباما، این دیدار را صمیمانه، اما دارای ماهیت کاری توصیف کرده اند. در این دیدار، هر دو طرف در هنگام صحبت طرف مقابل لبخند می زدند و پیش از آغاز جلسه نیز با یکدیگر دست دادند. 


رئیس جمهور کوبا در این دیدار اظهار داشت که به برداشتن گام هایی در مسیر عادی سازی روابط با آمریکا ادامه می دهد و آماده گفت و گو درباره حقوق بشر و دیگر موضوعات است. وی گفت: «بنابراین ما مایل به گفت و گو درباره همه چیز هستیم، اما باید صبور باشیم. بسیار صبور. ما با برخی موضوعات موافق خواهیم بود و با بعضی دیگر مخالف». 


در جریان جلسه عمومی اجلاس مذکور که پیش از دیدار دوجانبه روسای جمهور آمریکا و کوبا برگزار شد، کاسترو به سبب برخی برخوردهای هیجانی علیه ایالات متحده به سبب تلاش های این کشور در زمان جنگ سرد برای براندازی دولت کوبا، از اوباما عذرخواهی کرد. وی گفت نباید رئیس جمهور فعلی آمریکا را مقصر سیاست های گذشته دانست و اوباما را «مردی صادق» توصیف کرد. 


در همین حال، یک مقام ارشد آمریکایی گفته اوباما طی روزهای آینده درباره خارج کردن نام کوبا از فهرست دولت های حامی تروریسم تصمیم گیری خواهد کرد. دولت کوبا پیشتر گفته بود قرار داشتن نام این کشور در فهرست مذکور، مانع از سر گیری روابط دیپلماتیک شده است. 


نتیجه نظرسنجی ها در آمریکا حکایت از آن دارد که حمایت از بهبود روابط میان واشنگتن و هاوانا به طور مستمر رو به افزایش بوده است. این حمایت حتی در میان جامعه کوبایی های آمریکا که چندین دهه مخالف فیدل کاسترو و بهبود روابط با کوبا بوده اند نیز افزایش یافته است.


در زمینه تحریم های آمریکا علیه کوبا، اوباما می تواند شخصاً نسبت به رفع برخی از آن ها اقدام کند، اما تحریم تجاری اصلی علیه کوبا، باید با تصویب کنگره برداشته شود. موضوعی که خود به نوعی نشانگر ضعف ساختار دولت آمریکا در موضوع برداشتن تحریم های موجود علیه دیگر کشورهاست و تجربه تاریخی نیز این موضوع را ثابت کرده است. 



دانلود ویدئوی دیدار و سخنان اوباما









لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید دانلود ویدئوی دیدار و سخنان اوباما








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن