تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799311133




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از دیدار نوروزی سینماگران با وزرای ارشاد و کار/2 جنتی: باید به سمت ساخت فیلم‌های شادی آفرین برویم/ربیعی:تضعیف سینما، تضعیف قدرت نرم است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از دیدار نوروزی سینماگران با وزرای ارشاد و کار/2
جنتی: باید به سمت ساخت فیلم‌های شادی آفرین برویم/ربیعی:تضعیف سینما، تضعیف قدرت نرم است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز جامعه ما نیاز به فضای پر نشاط و شاداب دارد و باید به سمت ساخت فیلم های شادی آفرین و شادابی آفرین برویم و فضا و روحیه کار و وجدان کار در جامعه ایجاد شده و کار آفرینی از طریق آثار سینمایی در جامعه توسعه یابد.

خبرگزاری فارس: جنتی: باید به سمت ساخت فیلم‌های شادی آفرین برویم/ربیعی:تضعیف سینما، تضعیف قدرت نرم است



به گزارش خبرنگار سینمایی فارس،علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار نوروزی سینماگران با وزرای ارشاد و کار گفت: فضای سینمای ما سالم و آرامش بخش شده است و همه کسانی که علاقه مند به کار در این زمینه هستند می توانند بدون دغدغه کار کنند
وی یادآور شد: دستگاه متولی سینما با مدیریت دکتر ایوبی در حال فعالیت است و این مدیر سینمایی با عشق وافر به فعالیت در این حوزه تلاش می کند و این احساس را در ملاقات های حضوری با این مدیر درک کردید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: خوشحالم دغدغه های گذشته در حوزه سینما مرتفع شد و امروز در خانه سینمایی حرف می زنیم که روزی آنرا مهر و موم کردند و برخی تصور داشتند با اقداماتی می توانند این خانه را تعطیل کنند اما امروز می بینیم جلسات منظم و مکرر با حضور سینماگران در آن برگزار می شود و افتخار می کنیم امروز مهمان شما هستیم.
جنتی تاکید کرد: درباره ساختارها و مشکلات قانونی آمادگی داریم که هر کمکی که توانیم در قالب مصوبات و پیگیری قوانین انجام دهیم و حدود و مرز مسوولیت ها را باید شفاف کنیم که همه تکلیف خود را بدانند.
وی ادامه داد: در سیاست های عمومی که دولت اعلام کرده تاکید کردیم دولت وظیفه اش سیاست گذاری، نظارت و حمایت است و کار باید به دست اصناف و بخش خصوصی واگذار شود و تا اندازه ای در برخی بخش ها موفقیت هایی رخ داده که از جمله آن می توان به نمایشگاه کتاب تهران و رسانه های دیجیتال اشاره کرد.
وزیر ارشاد خطاب به سینماگران توضیح داد: هر مقدار که می خواهید کار را بر عهده بگیرید آمادگی داریم جشنواره فجر و سایر رویدادها را به شما واگذار کنیم.
جنتی ادامه داد: بسیار خوشحالیم که سرمایه عظیم انسانی در حوزه سینما داریم؛ امروز پیشکسوتان ما هر یک سرمایه ملی ما هستند و این مایه افتخار است.
وی گفت: باید تلاش کنیم نسل جوان تازه وارد به سینما، آموزش ببیند و با کار حرفه ای آشنا شود تا این راه ادامه پیدا کند؛ راهی که با دشواری از سوی پیشکسوتان سینما تا اینجا طی شده است.
وزیر ارشاد تاکید کرد: مدرسه ملی سینما اگر پایه گذاری شده و راه بی افتد، می تواند محملی برای استادی نیروهای پیشکسوت و آموزش نیروهای جدید باشد و این افتخاراتی که در صحنه های جهانی از سوی سینمای ایران رخ داده افزایش یابد و سینمای ایران همواره غرور آفرین در سطح جشنواره های جهانی مطرح باشد و فیلم های ما در بازارهای جهانی عرضه شود.
جنتی با اشاره به تفکیک بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر و برگزاری بازار فیلم اظهار کرد: قسمت بازار جشنواره فیلم فجر امیدوارم محملی برای توجه به فیلم های ایرانی باشد و موجبات اکران فیلم های ایرانی فراهم شود.
وی ادامه داد: باید در راستای بهبود کیفیت و مضمون فیلم های سینمایی تلاش کنیم و باید در بخش سوژه یابی بیشتر کار کنیم. در عرصه کار حرفه ای سینما مشکلی نداریم اما در حوزه فیلمنامه باید بیشتر کار کنیم .
وزیر ارشاد توضیح داد: امروز جامعه ما نیاز به فضای پر نشاط و شاداب دارد و باید به سمت ساخت فیلم های شادی آفرین و شادابی آفرین برویم و فضا و روحیه کار و وجدان کار در جامعه ایجاد شده و کار آفرینی از طریق آثار سینمایی در جامعه توسعه یابد.
به گفته جنتی، کشورما امروز نیازمند توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است و همه باید با کمک یکدیگر این مهم را رغم بزنیم.
وی گفت: شعار سال ۹۴، هم بین دولت و ملت و هم بین همه اقشار ملت باید همدلی و همزبانی ایجاد کنیم. باید اختلافات در حوزه سینما را از بین برویم و هدف مشترک مورد نظرمان را دنبال کنیم.
وی در ادامه با تقدیر از زحمات دکتر ربیعی وزیر کار و حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی اظهار امیدواری کرد که حوزه سینما رشد کند.
جنتی خطاب به سینماگران تصریح کرد: من خادم شما هستم و از اینکه نمی توانم از نزدیک با یکایک دوستان گفت وگو کنم عذر می خواهم و امیدوارم با همدلی و همزبانی بتوانیم به اهداف مورد نظرمان برسیم.
ربیعی:تضیف سینما، تضعیف قدرت نرم است براساس این گزارش، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار و پس از امضاء تفاهمنامه همکاری با خانه سینما اظهار داشت: ما در بخش هایی از جهان مزیت های بسیاری از از منظر فرهنگی داریم. فرهنگ ما ریشه تاریخی دارد و در فرهنگ معاصر نیز عناصر برگزیده ای داریم.
وی یادآور شد: در ادبیات موسیقی، هنرهای نمایشی و سینما که مهجور مانده، سابقه ای داریم که می تواند الهام بخش سابقه عظیم ما باشد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: سینما اگرچه دیر اما با تلاش بخش خصوصی به ایران آمد. سینما مزیت بسیاری دارد و ما در منطقه قطعا هنر ما مزیت ما است.
ربیعی با بیان اینکه رونق اقتصاد فرهنگ بسیار مهم است و رونق این مهم به رشد سرانه تولید ما کمک می کند توضیح داد: نسبت سرانه رشد سینمای ما با آنچه در دنیا رخ می دهد نسبتی ندارد و رشد این بخش به رونق اقتصادی می انجامد.
وی افزود: سینما می تواند حلقه پیوند بین هنرهای مختلف و صنعت و اقتصاد شود . این عناصر زنجیره ای را تشکیل می دهند که دغدغه ما که اشتغال زایی است را رفع می کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: در یک نگاه دیگر، سینما و قدرت نرم را باید مورد توجه قرار داد. کشورهای صاحب سینما مولد قدرت نرم هستند و قوی ترین کشور در این زمینه صنعت سینمای آمریکا است و امروز ترکیه و هندوستان نیز از این امر استفاده می کنند.
ربیعی ادامه داد: تضعیف سینما موجب تضعیف قدرت نرم ما می‌شود و مزیت ما در افراد فرهنگی و تولید فرهنگی است و این اعتقاد ما و دولت است.
وی با اشاره به سریال های شبکه های فارسی زبان ماهواره‌ای گفت: این سریال ها ارزشی نداشته و تفریحی را نیز ایجاد نمی کند در صورتی که بسیاری از آثار ما به این سریال ها ارجحیت دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: واردات و صادرات در عرصه فرهنگ می تواند رخ دهد. واردات و صادرات همتراز به کشور کمک زیادی می کند اما همانگونه که واردات قاچاق به کشور ضربه زد، واردات بی رویه در عرصه فرهنگ نیز به ما ضربه زد.
ربیعی افزود: ما نیازمند به اقتصادی شدن فعالیت های فرهنگی و اجازه دادن به تنوع برای رقابت هستیم و راهی جز تنوع برای رقابت نداریم.
وی اظهار کرد: می توانیم صادر کننده موسیقی، ادبیات و سینما باشیم. البته کسی به واردات دستاوردهای هنری بشری خرده نمی گیرد و منظور من واردات محصولات فرهنگی است که در اصل به کار ما نمی آید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: آسیب اجتماعی دلمشغولی ما است و هنر و سینما وجوه متعالی بسیاری دارد و باید به وجه تفریح و سرگرمی توجه کنیم. ما با جامعه ای سر و کار داریم که بخش قابل توجهی با اختلال های روانی سرو کار دارندو نیازمند ساخت آثاری برای افزایش نشاط در جامعه هستیم و با پاسخ دادن به نیاز تفریحی، می توان آسیب های اجتماعی را کم کرد.
ربیعی تصریح کرد: دنبال استفاده ابزاری و شعاری از سینما نباید باشیم، سینمای دستوری را نمی پسندیم اما در یک همزبانی و همدلی درباره مسائل مشترک، می توان از سینما درباره کار و مسائل پیرامون آن صحبت کرد.
وی با اشاره به نقش خانه سینما افزود: اگر خانه سینما هیچ‌کاری هم نکند همین که برای ایجاد همدلی در خانه سینما جمع می‌شوید، اتفاق مهمی است.

94/01/22 - 21:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن