تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815533359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلاب در درمان قطعی ریزش مو و درمان آرتوروز در کمتر از 2 ماه


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
انقلاب در درمان قطعی ریزش مو و درمان آرتوروز در کمتر از 2 ماه

انقلاب در درمان قطعی ریزش مو و درمان آرتوروز در کمتر از 2 ماه




انتخاب شیوۀ درمان ایده آل یکی از باورهای نادرست ما دربارۀ انتخاب شیوۀ درمانِ مناسب این است که بیشر مواقع روشی را که رایج است و بیشر به آن توجه می شود، به حسابِ بهر و ایده آل بودن می گذاریم؛ درحالیکه برای انتخاب بهترین شیوۀ درمان، معیارها و ویژگی های  مشخصی وجود دارد که اگر آنها را بشناسیم، همیشه در بهترین سطح سامتی خود خواهیم بود و ضمن شاد زندگی کردن، عمر بیشری خواهیم کرد.
هیچ شیوۀ درمانی در دنیا نمی تواند ادعا کند که بهترین و کامل ترین است؛ یعنی هر شیوۀ درمانی قو ت ها و ضعف هایی دارد که هرکدام از ما باید شناخت کلی از آن داشته باشیم تا در انتخاب راه درمانِ بیمار یها یا پیشگیری از بروز آنها اشتباه نکنیم.

پرسش دربارۀ انتخاب بهترین شیوه یا اقدام درمانی، موضوعی است که کمر از سوی پزشکان و بسیار کمر از طرف بیاران مطرح می شود. برای مثال، بعد از اینکه خود ما یا یکی از دوستان و عزیزان ناخوش یا بیار می شویم، بلافاصله و بدون هیچ تردیدی به بیمارستان ها یا مطب  پزشکان متخصص مراجعه می کنیم و دستورهای تشخیصی و درمانی آنها را بدون چون وچرا اجرا می کنیم. هرچند شاید در این بین باشند افرادی که خود درمانی می کنند، سری به قفسۀ داروهای خانگی شان می زنند یا به توصیۀ دیگران به عطاری می روند و چند جوشانده یا داروی گیاهی می گیرند.
با این حال، تصمیم عموم مردم و حتی توصیۀ پزشکان، مراجعه به مراکز درمانی رسمی است. شاید بگویید مگر این کار ما ایرادی دارد، ما که از علم پزشکی سردر نمی آوریم و عقل حکم می کند به سیستم پزشکی پزشکی فرامولکولی رایج و متداول اعتاد کنیم و تشخیص و درمان را به پزشک متخصص واگذار کنیم.

چنین اقدامی که به نظر عاقلانه  یرسد، تنها زمانی درست است که طب رایج را کامل ترین و بهترین شیوۀ درمان در نظر بگیریم؛ شیوه ای که از پیشرفته ترین فناوری ها و پژوهش های علمی استفاده می کند و در عرصۀ پزشکی حرف اول را می زند! چنین نظری شاید در جهان سوم یا کشورهای در حال توسعه جا افتاده باشد؛ ولی آمار جهانی نشان می دهد که در کشورهای پیشرفته، افراد به دنبال راهکارهای درمانی کم عارضه تر و کم هزینه تر هستند؛ راهکارهایی که معیارهای لازم را برای شیوۀ درمان مناسب و کامل داشته باشد.

تا اینجا متوجه شدیم که برای درمان بیماری ها، انتخا بهای دیگری جز پزشکی رایج وجود دارد. حالا وقت آن رسیده که مروری گذرا بر  معیارهای پزشکی ایده آل کنیم. در جمع بندی کلی می توان گفت مهم ترین ویژگی های شیوۀ درمان اید هآل عبارت اند از:
1. کمترین عارضۀ درمانی و تشخیصی را داشته باشد.
2. بیماری ها را ریشه ای درمان کند و جنبۀ تسکینی و علامتی نداشته باشد.
3. اکر مردم از پسِ هزینه های آن بربیایند.
با دانسن این معیارها اکنون م یتوانیم با بررسی کلی، بهترین شیوۀ درمان را برای مسائل پزشکی خود جس توجو کنیم. شاید بگویید برای انتخاب باید اهل فن بود و شناخت بیشری داشت. در ای نصورت توصیه می کنیم نگاهی به وسیله های ارتباط جمعی بیندازید که به دلیل پیشرفت فناوری، به آسانی در دسرس است. شا از طریق شبکه های اجتماعی، گردش در اینترنت و دیدن پایگاه های گوناگون، اطلاعات  ارزشمندی را به دست خواهید آورد.

تولد پی آرپی پلاس

استفاده از فاکتورهای رشد پلاکتی در درمان بیاری ها روز به روز جایگاه بیشری را در پزشکی به خود اختصاص می دهد. راحت ترین راه دسترسی به این سلول های بنیادی استفاده از خون است. از آنجا که فاکتورهای مختلف درون سلولی سلول های بنیادین پلاکتی موجود درخون به راحتی دردسرس هستند، ایده ی بکارگیری این فاکتورها و تواندهی کردن آن ها به شیوه مرسوم در پزشکی فرامولکولی برای  درمان ریزش مو و طاسی سر شکل گرفت. پژوهش های نخستین برروی داوطلبین متعدد توانست تاثیر خارق العاده این شیوه را در مقایسه با شیوه معمول به اثبات برساند. به این ترتیب، تلفیق دو تکنولوژی مختلف- پزشکی مولکولی و پزشکی فرامولکولی- پنجره امیدی را نه تنها در درمان ریزش مو و طاسی سر گشوده است بلکه امیدهای تازه ای را در درمان سایر بیاری های مزمن و صعب العاج پدید آورده است.


انقلاب در درمان قطعی ریزش مو و درمان آرتوروز در کمتر از 2 ماه



روش کار

پس از دریافت 9 میلی لیر از خون فرد، بوسیله ی دستگاه سانتریفیوژ سلول های خونی از پلاسای خون تفکیک می شود. پس از آن بخشی از سرم که در آن پلاکتها با غلظت بیشری وجود دارند جدا شده و برای استخراج فاکتورهای رشد آماده می شوند. پس از افزودن مایع هیپوتونیک و بکارگیری ضربات شدید بوسیله دستگاه پوتنتایزر فاکتورهای رشد استخراج و تواندهی می شوند.

سپس با محلولهای حاوی عوامل درمانگر پزشکی فرامولکولی مخلوط شده، برای تزریق آماده می گردند.


انقلاب در درمان قطعی ریزش مو و درمان آرتوروز در کمتر از 2 ماه


سوالات متداول

1- این شیوه چگونه اثر  می کند؟ فاکتورهای رشد تواندهی شده یپلاکتی به همراه داروهای فرامولکولی با دو مکانیسم جداگانه سبب درمان ریزش مو می شوند:

نخست آنکه باعث تحریک رویش مو می شوند، به این ترتیب موهای کرکی شکل موجود قوام پیدا کرده و موهای نازک و ضعیف،محکم شده و قطر بیشری پیدا می کنند. دوم آنکه با افزایش دوره ی پایش،موها مدت زمان بیشری برروی پوست سر باقی می مانند.

2- چندبار لازم است تزریق صورت گیرد؟ پژوهش صورت گرفته سه بار تزریق به فاصله ی دو هفته را حمایت می کند. از آنجا که مدت پایداری اثر درمانی حداقل برای 6 ماه به اثبات رسیده استبا این حال انتظار می رود این زمان بسیار طولانی تر باشد با این وجود تکرارآن یکبار در سال می تواند مفید باشد.

3 - چه تفاوتهایی با شیوه ی پی آرپی متداول دارد؟الف( پلاسای غنی شده از پلاکت مستقیماً تزریق نمی شود، بنابراین درد بسیار کمری دارد. ب( به هیچ وجه نیازی نیست که تزریق ها به طور عمیق صورت گیرد که بازهم از درد و خونریزی محل تزریق به میران قابل توجهی می کاهد.

ج- اثرات درمانی در مدت بسیار کمر نسبت به روش متداول ظاهر می شود.
د- استفاده از داروهای فرامولکولی مزیت دیگری است که تنها در روش پی آرپی پاس وجود دارد و بازهم میزان پاسخ درمانی را بیشر و زمان شروع پاسخ درمانی را کوتاهر می کند.
ه- در پایان سه جلسه داروی فرامولکولی به صورت محلول برای مرف موضعی به طور منحر به فرد تهیه می شود.

4 - آیا در هرجلسه خونگیری انجام می شود؟ از آنجا که در پزشکی فرامولکولی، در هربار تکرار دارو لازم است داروی موردنظر از توان بالاتری نسبت به بار قبل برخوردار باشد، تنها در جلسه نخست خونگیری صورت می گیرد و پلاسای غنی شده از پلاکت از هر فرد به طور جداگانهرای تواندهی بیشر و استفاده در جلسات آینده بایگانی می شود.

5- رعایت چه نکاتی قبل و بعد از هرجلسه توصیه می شود؟ بهتر استقبل از هر جلسه استحمام صورت گیرد و پس از هر بار تزریق حداقل به مدت 12 ساعت استحمام صورت نگیرد و از فعالیت فیزیکی که منجر به تعریق پوست سر آن هم در محیط آلوده و پرگرد و غبار پرهیز شود. در ضمن مرف ویتامین ها و مواد معدنی همچون زینک و آهن برای تقویت پیاز مو توصیه می گردد.


PRP+ تکنولوژی برتر از پزشکی فرامولکولی در آسیبهای ورزشی زانو، آرنج ، کتف و تاندونها

آسیب های ورزشی به مفاصل و تاندون ها به ویژه در ورزشکاران حرفه ای بسیار شایع است. از نظر فیزیولوژیک سرعت ترمیم غضروف ها و زردپی ها نسبت به سایر بافت ها اندک است به همین دلیل هرگونه آسیب باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد و غالیا نیاز به اسراحت طولانی و ملاحضات فیزیولوژیک خاص دارد .در شیوه مرسوم استفاده از پلاسای غنی شده از پلاکت ) PRP (،برپایه ی پژوهش های علمی صورت  گرفته، از فاکتورهای رشد موجود در پلاکت ها برای تحریک سرعت ترمیم غروف ها و تاندون ها ) لیگامان ها استفاده می شود. واژه ی پاس در این شیوه نوین به معنای گامی فراتر از شیوه مرسوم می باشد. در این تکنولوژی همانند روش تهیه داروهای پزشکی فرامولکولی، خواص درمانی عوامل مختلف ضمن رقیق سازی، تحت تاثیر تکان های بسیار شدید و منظم دستگاه اتوماسیونی که به این منظور طراحی شده است.

قرار می گیرد به گونه ای که توانایی فاکتورهای رشد پلاکتی در تحریک سرعت ترمیم بافت های آسیب دیده چند برابر می شود و از سوی دیگر افزودن عوامل درمانگری که قبلاً به عنوان داروهای ترمیم کننده شناخته شده است، شیوه جدید را از روش پیشین متمایز می کند.
به این ترتیب مدت اسراحت و کناره گیری ورزشکاران از ورزش کاهش می یابد و آنها به سرعت می توانند به آمادگی جسانی قبلی خود برسند.








تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن