تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819836536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سکانس‌های مادرانه در پایتخت معنوی شوق شرجی چشمان مادر در سرزمین یاس‌های سفید/ میم مثل مادران پهنه آفتاب


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سکانس‌های مادرانه در پایتخت معنوی
شوق شرجی چشمان مادر در سرزمین یاس‌های سفید/ میم مثل مادران پهنه آفتاب
شوق شرجی چشمان مادران در سرزمین یاس‌های سفید، حال و هوای پایتخت معنوی را از زمین تا آسمان با همه روزهای تقویم متفاوت کرده،امروز از هنگامه طلوع آفتاب؛ مادران با دلی کبوترانه، دست دردست کودکانشان به صحن و سرای خورشید هشتم آمده‌اند.

خبرگزاری فارس: شوق شرجی چشمان مادر در سرزمین یاس‌های سفید/ میم مثل مادران پهنه آفتاب



به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امروز به یمن میلاد با برکت حضرت فاطمه زهرا(س) روز مادر نامگذاری شده است و این روز آغازگر صبحی تازه و تولدی دوباره برای مادران پهنه آفتاب است، هم اینک طراوت زندگی و عطر عشق مادر به فرزند در جای جای صحن‌ها و سراهای حرم امام مهربانی‌ها حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن موسی‌الرضا(ع) پیچیده است.
شوق شرجی چشمان مادران در سرزمین یاس‌های سفید، حال و هوای پایتخت معنوی را از زمین تا آسمان با همه روزهای تقویم متفاوت کرده و امروز از هنگامه طلوع آفتاب؛ مادران فوج فوج با دلی کبوترانه، دست در دست کودکانشان به سوی سرای خورشید هشتم پروازکنان در حرکت هستند. اینجا آسمان آفتابی و وسعت دل مادران دریایی است هم اینک در جای جای حرم یار جای سوزن انداختن نیست و تمامی رواق‌ها گرم و ساده و صمیمی با چشم‌های نوازشگر و مهربانانه مادران سرشار از خواب‌های طلایی کودکانه است، اینجا آسمان آفتابی و وسعت دل مادران دریایی، تسبیح‌ها و سجاده‌های سبز رنگ دعا بر سینه تربت رضوی پهن شده و دست‌ها برای دعاهایی از جنس مادرانه به سوی آسمان ضامن آهو برافراشته شده است.

امروز قلب‌های مادران از شوق دیدار فرزندان و به آغوش کشیدن آنان مسرور است و هم اکنون از صحن و سرای رضوی آهسته به سمت کوچه‌های خمیده اطراف حرم مطهر قدم بر می‌داریم و می‌رسیم به فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی که بر روی شیشه آن نوشته شده: «روز مادر مبارک»، «قیمت‌ها به مناسبت روز مادر شکست»، «هدیه روز مادر فراموش نشود». مادر در قید و بند هدیه نیست، او فقط دلتنگ دیدار فرزند است/ «میم مثل مادران پهنه آفتاب» برخی از مغازه‌ها پا را هم از این فرا‌تر گذاشته‌اند و با چاپ بنر‌ها و کارت‌های تبرک با عنوان؛ «میم مثل مادران پهنه آفتاب» و «هیچ کس مثل مادر نمی‌شه»، ارادت خالصانه خود را به مادرانشان ابراز داشته و شیطنت کودکانه‌شان به نوعی گل کرده است.
مشهدی‌ها مطابق‌‌ همان عادت همیشگی، جمعه‌ها، صبحی آرام و ساکت را تجربه می‌کنند اما امروز خبری از سکوت و آرامش نیست، در سراسر شهر شور و ولوله برپاست، ولی سکانس‌های مادرانه در پایتخت معنوی به همین جا ختم نمی‌شود، در چنین روزی کار و بار گل فروشی‌ها و طلا فروشی‌ها بیش از هر مغازه دیگری سکه است.
از ویترین طلافروشی‌ها و گل فروشی‌ها که به درون مغازه چشم می‌دوزیم، شاهد پر و خالی شدنشان هستیم، اما خوب برای مادر فرقی ندارد، خریدن یک جفت جوراب یا یک شاخه گل هم او را خوشحال می‌کند، مادر در قید و بند هدیه نیست، او فقط دلتنگ دیدار و مهربانی فرزند است. چهره شهر آذین‌بندی شده است حالا از همه این‌ها که بگذریم، چشم و چراغ دلمان به دیدار تزئینات شهر روشن می‌شود، از روزهای گذشته چهره شهر آذین‌بندی شده و بنر‌ها و پوسترهایی در گوشه و کنار پایتخت معنوی آویزان شده است و همه چیز برای برپایی جشنی مادرانه به یُمن زاد روز بانوی نمونه اسلام، فاطمه زهرا (س) مهیا است.

در چنین روزی و از‌‌ همان سپیده دم که هوای گرگ و میش جای خود را به صبح ساده و بی‌آلایش مشرق زمین سپرده، فرزندان زیادی پا به این جهان گذاشته‌اند و مادران آنان طعم شیرین فرزنددار شدن را در روز میلاد حضرت زهرا (س) را بالاخره چشیدند. امروز حال زمین و زمان خوش است پا به زایشگاه‌ها که می‌گذاریم، لبخند زیبا و معصومانه مادران با در آغوش گرفتن فرزندانشان معنا می‌یابد، اصلا امروز حال زمین و زمان خوش است و لب‌ها پرخنده، روز مادر بهانه‌ای برای بوسیدن روی ماه مادر و سرگذاشتن بر شانه‌های مهربان و لمس کردن دست‌های سخاوتمند اوست. مادرانی که در سرای سالمندان چشم به راه آمدن فرزندان هستند مادران سرزمین من هرکجا باشند عزیزند، هستند مادرانی که در چنین روز زیبایی در سرای سالمندان چشم به راه آمدن فرزند هستند، آنان برای به آغوش کشیدن فرزندانشان، دست‌ها را با سخاوت گشوده‌اند و همچنان با نگاه خسته در انتظار شنیدن این جمله هستند: «مادرم روزت مبارک»، نه هدیه می‌خواهند و نه کادوهای هفت رنگ و طلا و جواهرات آنچنانی، آن‌ها فقط منتظرند که درب اتاقشان گشوده شود و قامت فرزند خود را در‌‌ همان چارچوب در ببینند و خدا را روزی هزار مرتبه شکر کنند که ثمره زندگیشان صحیح و سالم است.
امروز سراهای سالمندان در شهر مشهد حال و هوایی وصف ناپذیر دارد، برخی از سرا‌ها شلوغ است و در برخی دیگر خبری از هیاهو نیست و هرچه هست؛ رنگ و بوی غربت است و غریبی...خیلی از دانش‌آموزان با شاخه‌های گل به همراه معلمان و خانواده‌هایشان راهی این سرا‌ها شده‌اند و گل‌ها را با چاشنی مهر و محبت تقدیم مادران این آب و خاک می‌کنند.
بعضی از سراهای سالمندان هم، این مادران را به حرم مطهر آورده‌اند، آنان با چه عشقی به طواف حرم یار آمده‌اند، دست‌ها را به مشبک‌های ضریح وصل کرده‌اند و سربر آستان دوست نهاده‌اند، آرام و بی‌آلایش تسبیح در دست می‌چرخانند و به آسمان بارگاه خورشید نظری می‌اندازند و زیرلب نجواکنان و یک نفس دعا می‌خوانند. تمام روزهای تقویم روز مادر است در دعا‌هایشان بازهم گوشه چشمی به عاقبت بخیری و سلامتی فرزندانشان دارند و هنوز هم چشم به راهند تا دیداری با ثمره‌های زندگیشان تازه کنند.
این روز‌ها مادرانی هم هستند که به آسمان هفتم پر کشیده‌اند و حالا فرزندانشان در آرامستان‌های این شهر گرد آمده‌اند و بر مزار مادر اشک می‌ریزند، این‌ها تنها گوشه‌ای از سکانس‌های مادرانه در پایتخت معنوی است و‌ای کاش دلخوش روزهای تقویم نباشیم و همه روزهای سال برایمان روز مادر باشد.
................................ گزارش: مرضیه صاحبی .............................. انتهای پیام/3138/ح40

94/01/21 - 10:34





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن