تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798770653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صاحب صدای اسطوره‌ای رادیو به خانه ابدی رفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: خداحافظی با خسرو فرخزادی
صاحب صدای اسطوره‌ای رادیو به خانه ابدی رفت

خسرو فرخزادی


شناسهٔ خبر: 2529233 چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
هنر > رادیو و تلویزیون

پیکر زنده‌یاد خسرو فرخزادی ظهر روز چهارشنبه ۱۹ فروردین‌ماه با همراهی هنرمندان رادیو، تئاتر و تلویزیون از تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد. به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد خسرو فرخزادی که در سن ۷۵ سالگی و بر اثر سانحه تصادف دار فانی را وداع گفت، ساعت ۱۱:۳۰ روز ۱۹ فروردین‌ماه در تالار وحدت و با حضور هنرمندانی چون مصطفی عبدالهی، نادر برهانی‌مرند، ناهید مسلمی، فرهاد شریفی، احمد ایرانی‌خواه، میرطاهر مظلومی، داود فتحعلی‌بیگی، سیدجمال ساداتیان، محمدحسین ناصربخت و علی میلانی و همچنین مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی و اتابک نادری مدیر امور استان‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی برگزار شد.

بعد از قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، فریدون محرابی به عنوان یکی از شاگردان زنده‌یاد فرخزادی، طی سخنانی او را صاحب صدای اسطوره‌ای دانست که به اساطیر پیوست. وی ادامه داد: به طور حتم دل آقای فرخزادی برای احمد آقالو تنگ شده بود و حالا به همراه آقالو، همایون ایران‌پور و امیر بختیاری دور هم جمع شده‌اند. او برای من به حق حکم پدر را داشت و از اولین کسانی بود که تحلیل را وارد نمایش رادیویی کرد و کارگردان مؤلف بود.مردی شبیه لیرشاهمحرابی با بیان اینکه زنده‌یاد فرخزادی از دیدگاه او پدر نمایش رادیویی است، درباره شخصیت این هنرمند فقید گفت: او دل بزرگی داشت و زندگی‌اش بی‌شباهت با لیرشاه نبود و هر چه داشت با میل به دیگران هدیه می‌کرد. او شریف زندگی کرد و با وقار و مانند یک پادشاه بود.

سپس صدرالدین شجره از هنرمندان با سابقه نمایش‌های رادیویی به ایراد سخنانی پرداخت. وی در ابتدای سخنان خود گفت: یکسالی هست که بیمار هستم و بیشتر درباره خودم این انتظار را داشتم و امیدوارم که دیگر شاهد چنین اتفاقی نباشم. متأسفانه ارکان رادیو در حال از بین رفتن است.

وی زنده‌یاد فرخزادی را به عنوان یکی از اولین دانش‌آموختگان دانشکده هنرهای زیبا نام برد که با دانش وارد رادیو شد و مدام در کارهایی که می‌کرد تحلیل دیده می‌شد. شجره با اشاره کلاسیک کار بودن زنده‌یاد فرخزادی، ادامه داد: او کارهای مدرن را هم می‌دانست و اولین بازیگری بود که حمید سمندریان برای بازی در نمایش «نگاهی از پل» او را انتخاب کرد.

این هنرمند با سابقه رادیو، تئاتر و تلویزیون درباره نحوه درگذشت زنده‌یاد فرخزادی متذکر شد: چرا در جامعه ما فرهنگ رانندگی وجود ندارد و کسانی که در ماشین‌های مدل بالا یا پایین خود سوار هستند، جلوی چشم‌شان را نمی‌بینند؟ مگر چند نفر مثل خسرو فرخزادی داشتیم که بر اثر چنین بی مبالاتی و بی‌فرهنگی رانندگی باید از دست می‌دادیم؟

شجره سپس به دغدغه‌هایی که ذهن هنرمندان را مغشوش می‌کند اشاره کرد و یادآور شد: چرا باید شرایطی وجود داشته باشد که ما به سختی بتوانیم حتی اسم نزدیکان‌مان را به یاد بیاوریم؟ خواهش می‌کنم مسئولان به فکر بازماندگان باشند. چرا باید افکار به قدری پریشان باشد که فرخزادی صدای بوق ماشین را نشود؟ اگر دلیل این سانحه بی‌مبالاتی در رانندگی باشد که باید دید چرا باید وقتی عابری روی خط عبور عابر پیاده است، چنین اتفاقی برایش رخ دهد.عمو خسرو برای همه ما الگو بود

بعد از این سخنان شجره از محمدرضا ورزی کارگردان مجموعه در حال ساخت «معمای شاه» دعوت کرد که به دلیل تجربه چندین همکاری با زنده‌یاد فرخزادی، سخنرانی کند. ورزی با بیان اینکه خیلی حالم بد است، توضیح داد: در ۱۸ اثر تلویزیونی در خدمت عموخسرو بودم و او همیشه برای ما عموخسرو بود. حسن رفتار این مرد شریف و بزرگ را به همه گوشزد می‌کنم. عمو خسرو برای همه ما الگو بود. از اولین کارم تا به امروز، افتخار همکاری با ایشان را داشتم.

این کارگردان تلویزیونی با اشاره به اولین آشنایی خود با زنده‌یاد فرخزادی در هنگام ضبط مجموعه تلویزیونی «وزیر مختار» به کارگردانی سعید نیکپور، افزود: من آن زمان ۲۰ سال داشتم و هر بار که به پشت صحنه سریال می‌رفتم، نوبت بازی آقای خسرو فرخزادی بود. او صدای عجیبی داشت و سلطان فن بیان بود.

بهزاد فراهانی آخرین سخنران مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد فرخزادی بود و سخنان خود را با این جمله که از خبر رسانان می‌خواهم حرف‌های ما را به گوش مدیران و مسئولان برسانند نه آنچه خود می‌خواهند، گفت: از دهه ۴۰ در کنار فرخزادی بودم. چرا خسرو فرخزادی ازجمندترین بود؟ او یک استانیسلاوسکی ثانی بود و در کالبدشکافی متن و نقش بسیار متبحر بود. خسرو پاک بود چون قلب صافی داشت و صاف بود چون نمی‌ترسید و مغرور بود چون مدیریت بدی در رادیو حاکم بود.

این هنرمندان با سابقه رادیو و تئاتر تصریح کرد: اگر به دنبال چرایی اتفاقی هستیم که برای فرخزادی رخ داد باید بدانیم که یک کارگردان و هنرمند ارشد رادیو برنامه‌ای ۱۵ هزار تومان دستمزد دریافت می‌کند ولی یک دلقک تلویزیونی ۱۵۰ میلیون تومان دستمزد دارد. دیگر نباید به فکر شکسپیر و به صحنه بردن ریچاد سوم باشیم و نباید به این فکر باشیم که با رادی یا بیضایی چه رفتاری می‌شود چون گیشه میعار هنر شده است. ببینید چه بر سر تئاتر می‌آید.۱۱ هنرمند سرطانی در خانه تئاتر داریم

فراهانی با اشاره به اینکه زنده‌یاد فرخزادی دوست داشت تا اندیشه‌هایش به خوبی به دیگران منتقل شود، تأکید کرد: فرخزادی جلوی هیچ دولتمردی خم نشد تا در تلویزیون به او کار بدهند. درام نویسی در تلویزیون از بین رفته است و اکثر کارها با موضوعات جنسی و اروتیک تولید می‌شوند. کارهایی که اکنون در تلویزیون تولید و پخش می‌شوند از بسیاری از کارهایی که در تلویزیون دوره پهلوی پخش می‌شوند، بدتر هستند. متأسفانه در رادیو دستمزد یک درام‌نویس به اندازه یک کارگر هم نیست.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خسرو فرخزادی را ماشین خرد نکرد، متذکر شد: گیشه معیار قرار گرفتن هنر بود که فرخزادی را خرد کرد. ما ۱۱ هنرمند سرطانی در خانه تئاتر داریم و امشب قرار است با وزیر بهداشت جلسه‌ای داشته باشیم تا نگذاریم این ۱۱ نفر از دنیا بروند. از همه می‌خواهم به فکر کالبدشکافی این اتفاقات باشند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن