تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820443978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به مناسبت آزادسازي فتح خرمشهر/ روز مقامت ملي فرمانده دفاع مقدس:كشورهاازانديشه رزمندگان اسلام الگوبرداري مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: به مناسبت آزادسازي فتح خرمشهر/ روز مقامت ملي فرمانده دفاع مقدس:كشورهاازانديشه رزمندگان اسلام الگوبرداري مي‌كنند
اجتماعي
فرمانده لشگر محمد رسول الله در دوران دفاع مقدس روز دوشنبه گفت كه ساير كشورها از انديشه و تجربه رزمندگان اسلام الگوبرداري مي‌كنند.

محمد كوثري در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار اجتماعي ايرنا با اشاره به اينكه استكبار جهاني عليه ايران فضاسازي مي‌كنند، گفت: ايران در هيچ مقطعي از تاريخ و در هيچ كشوري به صورت فيزيكي نقش نداشته است.

وي گفت: الگوي نهادينه شده توسط رزمندگان اسلام سبب شد تا كشورهايي كه به دنبال استقلال و آزاديخواهي هستند، از آن الگو برداري كنند.

فرمانده لشگر محمد رسول الله در دوران دفاع مقدس با بيان اينكه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران از آمادگي خوب و بالايي برخوردارند، افزود: هشت سال دفاع مقدس به رزمندگان اسلام آموخت كه با آموزش و افزايش كيفيت تجهيزات از بيگانگان بي‌نياز باشند.

كوثري گفت: توانمندي‌هاي رزمندگان اسلام در عرصه‌هاي مختلف سبب شد تا كشورهاي منطقه و جهان، انديشه‌هاي رزمندگان اسلام را براي بي‌نيازي و استقلال خود الگوبرداري كنند.

وي با بيان اينكه متاسفانه برخي كشورهاي عربي هنوز دنباله روي استكبار جهاني به خصوص آمريكا هستند، گفت: جمهوري اسلامي ايران آماده است تا تجارب خود را در اختيار كشورهاي مستقل و آزاديخواه دنيا قرار دهد.

فرمانده لشگر ‪ ۲۷‬محمد رسول الله در دوران دفاع مقدس با اشاره به اينكه با تدبير امام راحل(ره) و مقام معظم رهبري در حفاظت ار ارزش‌هاي اسلام و انقلاب، ارتش ‪ ۲۰‬ميليوني و بسيج مستضعفين به صورت مردمي شكل گرفت، گفت:
نيروهاي مسلح هم اكنون با الهام از فرمايشات بنيانگذار جمهوري اسلامي و رهبر معظم انقلاب، دفاع از مرزهاي كشور را در سرلوحه برنامه‌هاي خود دارد و به حمايت معنوي و فكري از كشورهاي آزاديخواه و انتقال تجارب خود به ساير كشورها مي‌پردازد.

اين فرمانده دفاع مقدس با واكاوي دوران دفاع مقدس و چگونگي فتح خرمشهر، گفت: خرمشهر با مقاومت شبانه روزي رزمندگان اسلام در مقابل تجاوزگراني كه حمايت استكبار جهاني را همراه خود داشت، آزاد شد.

وي افزود: خرمشهر كه ‪ ۲۰‬ماه در تصرف و تجاوز ارتش عراق بود، پس از فرار بني صدر و سردمداران منافقين، در چندين مرحله عمليات و با الهام از تاكتيك غافلگيري دشمن آزاد شد.

كوثري فرآيند آزادسازي خرمشهر را در سه مرحله توضيح داد و گفت: رزمندگان اسلام در مرحله نخست با عبور از رودخانه كارون به فاصله ‪ ۴۰‬كيلومتري خرمشهر رسيدند و در مرحله دوم با غافلگيري دشمن به پشت دروازه‌هاي اين شهر هميشه قهرمان رسيدند.

اين فرمانده دفاع مقدس افزود: در نتيجه همين دو مرحله بود كه امكان تصميم گيري از دشمن سلب شد و در نهايت تسليم اراده و رشادت رزمندگان اسلام شد و خونين شهر پس از ‪ ۲۰‬ماه خرمشهر شد.

وي افزود: در عمليات بيت‌المقدس ، دلاورمردان سرزمين پارس، موفق شدند ‪۱۶‬ هزار عراقي را به اسارت خود در آورند و تجهيزات و ادوات بسيار پيشرفته زيادي را نيز به غنيمت برند.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 281]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن