تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804613749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاسخ معاون مطبوعاتي ارشاد به اظهارات كامران درباره روزنامه همسبتگي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پاسخ معاون مطبوعاتي ارشاد به اظهارات كامران درباره روزنامه همسبتگي
فرهنگي
معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهارات منتشر شده در برخي از پايگاه‌هاي اينترنتي به نقل از حسن كامران نماينده قوه مقننه در هيات نظارت بر مطبوعات را درباره انتشار روزنامه همبستگي، خلاف واقع و از مصاديق تهمت و افترا دانست.

بنا به اعلام روابط عمومي معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد، دكتر كامران ادعا كرده است -مهلت قانوني روزنامه همبستگي براي معرفي مديرمسئول جديد در تاريخ ‪ ۸۷/۲/۸‬به پايان رسيده و از نظر هيات نظارت برمطبوعات انتشار آن غيرقانوني است و بايد وزارت ارشاد جلوي انتشار آن را بگيرد ولي به نظر مي رسد وزارت ارشاد دارد يك نوع سازش مي‌كند و يا يك اغماضي مي‌كند كه من نمي دانم پشت پرده اين اغماض‌ها چيست>!
بر اساس اين گزارش، كامران در ادامه با نقض گفته قبلي خود درباره به اصطلاح پشت پرده اين اغماض‌ها و اظهار بي‌اطلاعي از آن، وزارت ارشاد را متهم به ورود به اختلافات درون حزب همبستگي و حمايت از يك گروه از اين حزب نموده و ادعا كرده است كه -وزارت ارشاد درباره روزنامه همبستگي منافعي دارد كه بي‌طرفانه عمل نمي‌كند>!
عليرضا ملكيان معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير ارشاد كه دبير هيات نظارت برمطبوعات نيز هست،با اظهار تاسف از اظهار چنين مطالبي از سوي كامران گفت: اولا انتظار از دكتر كامران به عنوان نماينده مقننه و كسي كه در جايگاه قانونگذاري نشسته است، اين بود كه خود مدافع اجراي قانون باشد و به آرا و تصميمات هيات نظارت و جايگاه قانوني آن احترام بگذارد و نظر شخصي خويش را به نام هيات نظارت اعلام نكند.

وي افزود: دكتر كامران خوب مي‌داند كه چنانچه هيات نظارت بر مطبوعات تصميم به اعلان عمومي مطلبي داشته باشد، ساز و كار آن مشخص است و دبير هيات نظارت آراء و تصميمات هيات را به نيابت از ايشان اعلام مي‌كند و ايشان نه دبير هيات نظارت و نه سخنگوي اين هيات هستند و اساسا مگر چنين چيزي امكان دارد كه هيات نظارت به تصميمي برسد، ولي وزارت ارشاد به گونه اي ديگر عمل كند؟! آيا اين اظهارات جناب كامران جفا به هيات نظارت و جايگاه قانوني آن نيست؟
ملكيان ادامه داد: ثانيا، هيات نظارت بر مطبوعات، هيچگاه به چنين تصميمي نرسيده كه انتشار روزنامه همبستگي غيرقانوني است و اگر چنين بود، در جلسات مورخ ‪ ۱۶‬و ‪ ۲۳‬ارديبهشت كه انتشار روزنامه همبستگي پس از تاريخ مورد نظر آقاي كامران همچنان ادامه داشته است، نسبت به اين موضوع ورود پيدا مي كرد.

معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد:
آقاي كامران وزارت ارشاد را متهم به حمايت از يك گروه در حزب همبستگي به خاطر منافعي كه در آن است كرده‌اند كه اين مطلبي كاملا كذب و از مصاديق تهمت و افترا است و اظهار چنين مطالبي از كسي كه به عنوان نماينده قوه قانونگذاري در جايگاه هيات نظارت برمطبوعات نشسته و قاعدتا مي‌بايست دست اندركاران مطبوعات را به رعايت قانون و پرهيز از تهمت و افترا و تشويش اذهان عمومي در انتشار مطالب فرا بخواند، پذيرفته نيست و جاي تاسف دارد.

ملكيان افزود: علاوه بر حرمت قانون و جايگاه هيات نظارت برمطبوعات، آقاي كامران كه خود را متخلق به اخلاق و آداب اسلامي مي‌داند، با وارد كردن چنين اتهامات بي‌اساس و خلاف واقع به وزارت ارشاد چه پاسخي در محضر محكمه الهي خواهد داشت؟!
معاون امور مطبوعاتي ارشاد سپس به شرح واقعيت ماجرا پرداخت و گفت: هيات نظارت بر مطبوعات درجلسه مورخ هشتم بهمن ماه گذشته تقاضاي دكتر محمدرضا راه چمني رئيس شوراي عالي حزب همبستگي مبني بر تغيير مديرمسئولي روزنامه همبستگي را در دستور كار خود قرارداد و با توجه به نامه رسمي اداره كل سياسي وزارت كشور كه شوراي عالي حزب همبستگي را بالاترين مرجع تصميم گير در آن حزب اعلام كرده بود، با تقاضاي آقاي راه چمني به عنوان نماينده رسمي صاحب امتياز موافقت كرد.

وي ادامه داد: متعاقب آن در تاريخ ‪ ۱۰‬بهمن ‪ ۸۶‬نامه ابلاغيه خطاب به رئيس شوراي عالي حزب همبستگي تنظيم شد كه ‪ ۱۱‬بهمن به دست وي رسيده است و مطابق ماده ‪ ۱۴‬قانون مطبوعات صاحب امتياز نشريه موظف است حداكثر ظرف ‪ ۳‬ماه شخص ديگري را كه واجد شرايط باشد به عنوان مديرمسئول به وزارت ارشاد معرفي كند.

بر اساس اعلام معاون امور مطبوعاتي وزارت ارشاد، به فرض اينكه شماره و تاريخ ثبت ابلاغيه در دبيرخانه معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد ملاك باشد نه تاريخي كه صاحب امتياز نامه را دريافت كرده است،‪ ۱۰‬ارديبهشت ‪ ۸۷‬مهلت قانوني به اتمام مي‌رسد، اين درحالي است كه رئيس شوراي عالي حزب همبستگي طي نامه شماره ‪/۲۴۲‬س ش مورخ ‪ ۸۷/۲/۹‬مديرمسئول را معرفي كرده و اين نامه دقيقا در آخرين روز مهلت قانوني تحويل مسئول دفتر معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع رساني شده است.

ملكيان تصريح كرد: معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد به عنوان دبير هيات نظارت برمطبوعات خود را امانتدار هيات نظارت و موظف به اجراي مصوبات اين هيات مي داند و ضمن احترام به نظرات شخصي تك تك اعضا، تاكيد دارد كه آنچه براي دبير هيات نظارت لازم الاجرا است، نظر جمعي و در نهايت مصوبه‌اي است كه دربرگيرنده آراء اكثريت اعضا باشد و در مورد روزنامه همبستگي نيز چنين عمل شده و تمامي مقررات و ضوابط قانوني در مورد آن رعايت شده است.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 237]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن