تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820446156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ژاپن و كره جنوبي درزمينه مساله هسته‌اي كره شمالي با آمريكا همكاري مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ژاپن و كره جنوبي درزمينه مساله هسته‌اي كره شمالي با آمريكا همكاري مي كنند
توكيو - مذاكره‌كنندگان ارشد هسته‌اي ژاپن و كره جنوبي با همكاري نزديك با آمريكا در زمينه مساله هسته‌اي كره شمالي موافقت كردند.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاري كيودو، آكيتاكا سايكي و كيم سوك در ديدار روز گذشته (يكشنبه ) با يكديگر در واشنگتن ، همچنين موافقت كردند كه با طرف آمريكايي براي نابودي زرادخانه هسته‌اي كره شمالي همكاري كنند.

به گزارش ايرنا به نقل از كيودو، سايكي در گفت و گو با خبرنگاران ، گفت : كيم در جريان گفت و گوها با وي ، حمايت كره جنوبي را از تلاشهاي ژاپن براي حل مساله اتباع ربوده شده ژاپني توسط نيروهاي امنيتي كره شمالي را نيز ، اعلام كرده است .

مساله اتباع ربوده شده ژاپني توسط نيروهاي امنيتي كره شمالي ، همواره به عنوان يكي از مهمترين موانع اصلي در راه عادي‌سازي روابط ميان توكيو و پيونگ يانگ بوده است .

دولت ژاپن معتقد است ، در دهه‌هاي ‪ ۱۹۷۰‬و ‪ ۱۹۸۰‬ميلادي نيروهاي امنيتي كره شمالي اقدام به ربودن ‪ ۱۷‬شهروند ژاپني كرده‌اند كه از اين تعداد تنها پنج نفر به ژاپن بازگشتند و سرنوشت بقيه هنوز روشن نيست .

كره شمالي شمار افراد ربوده شده ژاپني را ‪۱۳‬نفر اعلام كرده و گفته است كه پنج نفر از اين اشخاص به ژاپن بازگشتندو هشت نفر ديگر فوت كردند.

دولت ژاپن تاكنون با ارائه برخي شواهد، ادعاهاي كره شمالي را رد كرده و خواستار ارايه اسناد و مداركي دال بر صحت اين ادعاهااز سوي پيونگ يانگ شده است .

به گزارش كيودو ، سايكي و كيم در ديدار با يكديگر همچنين درباره اسناد ارايه شده از سوي كره شمالي در مورد تمامي برنامه‌هاي هسته‌اي و نيز برنامه توليد پلوتونيوم اين كشور گفت و گو و تبادل نظر كردند.

روزنامه سايكي گفت : ژاپن و كره جنوبي نياز است كه بر اساس موافقتنامه شش جانبه ، با آمريكا در زمينه ارزيابي اسناد ارايه شده از سوي كره شمالي در مورد تمامي برنامه‌هاي هسته‌اي اين كشور همكاري كنند.

اين گزارش مي‌افزايد: ديدار سايكي و كيم در آستانه نشست سه جانبه با كريستوفر هيل مذاكره‌كننده ارشد هسته‌اي آمريكا در مذاكرات شش جانبه در مورد برنامه هسته‌اي كره شمالي انجام گرفته است .

آنها قرار است همچنين به طور جداگانه نيز با هيل ديدار و گفت وگو كنند آمريكا،ژاپن ، روسيه ، كره جنوبي ، كره شمالي و چين ، شش كشور عضو مذاكرات شش جانبه براي حل مساله هسته‌اي پيونگ يانگ هستند.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن