تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820447749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ژاپن و آمريكا براي برقراري امنيت وثبات در افغانستان همكاري مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ژاپن و آمريكا براي برقراري امنيت وثبات در افغانستان همكاري مي‌كنند
كليات
توكيو- وزراي امور خارجه ژاپن و آمريكا در زمينه همكاري مشترك براي برقراري امنيت و ثبات در افغانستان موافقت كردند.

به گزارش روزجمعه تلويزيون سراسري ژاپن (ان .اچ .كي)،ماساهيكو كومورا عصر روز گذشته (پنجشنبه) درتماس تلفني با كاندوليزا رايس همتاي آمريكايي خود ، او را در جريان سفر اخيرش به افغانستان و پاكستان قرار داد.

به گزارش ايرنا به نقل از ان.اچ.كي، كومورا، گفت: ژاپن به عنوان ميزبان اجلاس سران هشت كشور بزرگ صنعتي عضو گروه هشت در اين كشور، براي تقويت تلاشهاي بين‌المللي در راستاي حمايت از بازسازي و برقراري ثبات و امنيت در افغانستان اقدام مي‌كند.

اجلاس سران هشت كشور بزرگ صنعتي عضو گروه هشت متشكل از آمريكا، ژاپن، روسيه، فرانسه، آلمان، فرانسه، ايتاليا و كانادا از هفتم تا نهم ژوئيه سال جاري ميلادي (‪ ۱۷‬تا ‪ ۱۹‬تير) در شهر درياچه‌اي توياكو در استان هكايدو واقع در شمال ژاپن برگزار مي‌شود.

وي همچنين يادآور شد: ژاپن در جريان نشست كشورهاي كمك‌كننده به افغانستان در اواسط ماه آينده ميلادي (ژوئن) در پاريس با آمريكا همكاري مي كند.

وزير امور خارجه آمريكا نيز در اين تماس تلفني گفت: آمريكا از همكاري با ژاپن براي برقراري ثبات و امنيت و نيز بازسازي افغانستان حمايت مي‌كند به گزارش ان.اچ.كي، كومورا و رايس همچنين موافقت كردند كه ژاپن و آمريكا به همراه ديگر اعضاي مذاكرات شش جانبه بايد براي آن كره شمالي به تعهد خود در ارايه اطلاعات شفاف و دقيق در خصوص برنامه‌هاي هسته‌اي اين كشور عمل كند، با يكديگر همكاري كنند.

آنها همچنين تاييد كردند كه پيشرفت در مذاكرات شش جانبه بايد به عاري شدن شبه جزيره كره از تسليحات هسته‌اي منجر شود.

دو طرف در اين تماس تلفني در خصوص روابط ژاپن و كره شمالي ، تاييد كردند كه مساله اتباع ربوده شده ژاپني توسط نيروهاي امنيتي كره شمالي بايد حل شود.

ژاپن، آمريكا، روسيه، كره شمالي، كره جنوبي و چين، شش كشور عضو مذاكرات شش جانبه هستند.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن