تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816818117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهردار تهران: فرصت مناسبي براي همكاري شهرهاي تهران - توكيو فراهم شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شهردار تهران: فرصت مناسبي براي همكاري شهرهاي تهران - توكيو فراهم شده است
سياسي. ژاپن . ايران . قاليباف
توكيو- محمدباقر قاليباف شهردار تهران روز جمعه ، گفت: فرصت مناسبي براي توسعه همكاريهاي شهرهاي تهران و توكيو در زمينه‌هاي مختلف از جمله حمل و نقل فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، محمدباقر قاليباف كه روز پنجشنبه براي ديدار رسمي شش روزه از ژاپن در صدر هياتي وارد توكيو شده بود ، روز جمعه با حضور در مركز خبرنگاران خارجي مقيم ژاپن به پرسشهاي متعدد آنان پاسخ داد.

قاليباف پيش از پاسخ به پرسشهاي خبرنگاران به تشريح سفر خود به ژاپن پرداخت و گفت: اين سفر بنابردعوت رسمي دولت ژاپن انجام شده و فرصت بسيار مناسبي را براي توسعه همكاريها ميان شهرهاي تهران و توكيو فراهم كرده است وي در توضيح اين مطلب افزود: امروز به عنوان شهردار شهر ‪ ۱۰‬ميليون نفري تهران با مشكلاتي روبرو هستيم و چالشهايي نظير محيط زيست ، آلودگي هوا، حمل و نقل درون شهري ، بازيافت و مخصوصا مقابله با سوانح طبيعي نظير زلزله ، فرصت مناسبي را فراهم مي‌كند تا ارتباط خوبي را با توكيو در اين زمينه‌ها داشته باشيم.

وي اضافه كرد: نخستين وظيفه من به عنوان شهردار تهران ، آن است كه بتوانم خدمات خوبي را براي شهروندان تهراني انجام دهدم و بر اين اساس نيز سعي كرده ام در شهرداري تهران براي حقوق شهروندي و مشاركت مردم و مخصوصا مشاركت زنان در عرصه‌هاي مديريتي شهر و تصميم‌گيري آنان نقش جدي قايل شوم.

به گفته قاليباف ، امروز در تهران اين گونه است كه هم پارلمان شهري تهران و هم شورا ياريها ، در ‪ ۳۸۰‬محله تهران مستقيما توسط مردم انتخاب مي شوند و فرآيند انتخابات را هم خود مردم كنترل مي‌كنند.

شهردار تهران به دذغدغه‌هاي فراروي خود اشاره كرد و گفت: توجه به مسايل ورزشي ، فرهنگ ايراني و اسلامي ، آموزشهاي همگاني و سرمايه‌گذاري براي توسعه شهرداري تهران ، از مهمترين دغدغه‌هاي امروز من در شهر تهران است هرچند كه سعي كرده‌ايم در مجموعه شهرداري از تكنولوژيهاي جديد در ساخت و سازهاي شهري و توسعه زيرساختهايي نظير مترو استفاده كنيم و در اين زمينه نيز ارتباط خوبي را با كلانشهرهاي دنيا از جمله ژاپن برقرار كرده ايم.

قاليباف افزود: در همين راستا نيز در ماه آينده ميلادي (نوامبر) نشست كلانشهرهاي آسيا و برخي كشورهاي ديگر قاره‌هاي جهان را در تهران ميزبان خواهيم بود و در همين ايام نيز يكي از بزرگترين پروژه‌هاي شهر تهران يعني برج ميلاد را كه چهارمين برج بلند جهان از نظر ارتفاع و اولين برج دنيا از نظر سازه و حجم سازه است، افتتاح رسمي مي‌كنيم.

شهردار تهران در ادامه اظهارداشت: امروز همه ما متوجه شده‌ايم كه مشكلات جهاني و مسايلي كه در عرصه‌هاي سياسي، اقتصادي و امنيتي وجود دارد بر همه دولتها ، ملتها و كلانشهرهاي دنيا تاثير گذار است.

قاليباف خاطرنشان كرد: امروز مجموعه حركاتي در حال انجام است و اين گونه گفته مي‌شود كه سياستمداران و نخبگان جامعه جهاني بايد در تصميم‌گيري هاي خود در عرصه‌هاي سياسي و اقتصادي و امنيتي با دقت بيشتري عمل كنند ، مخصوصا با شرايط اقتصادي خاصي كه امروز در دنيا اتفاق افتاده است من فكر نمي كنم تا سه سال آينده بتوانند بر اين مشكلات چيره شوند، مخصوصا ما شرايط خاصي را در منطقه خاورميانه داريم .

وي با بيان اين كه منطقه خاورميانه از حساسيتهاي بسيار بالايي برخوردار است ، اظهار داشت: خاورميانه ، يك سرزمين بسيار قديمي است كه بسياري از اديان الهي و تمدنهاي بزرگ جهاني از آنجا آغاز شدند و شكل گرفتند و امروز كمترين موضوعي را مي‌توان ديد كه دغدغه جهاني باشد و آن موضوع در خاورميانه ريشه نداشته باشد، خواه سياسي ، اقتصادي و يا امنيتي باشد.

وي افزود: همين موضوع موجب شده است تا قدرتهاي بزرگ و كشورها در آنجا دخالت بيشتري كنند و حساسيت بيشتري را از خود به نمايش بگذارند و طبيعتا ايران نقش بسيار كليدي و حساسي را در منطقه خاورميانه دارد و اين باور بسياري از كشورها است هرچند كه شايد برخي كشورها آن را بيان نكنند.

وي اضافه كرد: آنها مي‌دانند كه بدون نقش و حضور ايران نمي‌توانند كار اساسي در منطقه خاورميانه انجام دهند والبته ما اين مساله را براي ايران و كشورهاي منطقه يك فرصت مي‌دانيم چرا كه امروز بيش از هر كس ديگري نياز به توسعه ، اشتغال ، تكنولوژي‌هاي جديد و حل مشكلات و آرامش روحي و رواني داريم.

قاليباف با بيان اين كه بايد تلاش كرد تا اين امنيت را به طور كامل در منطقه برقرار كنيم و كشورمان نيز از اين امنيت استفاده كند، اضافه كرد:
در اين زمينه اقدامات بسيار خوبي در منطقه از جمله در افغانستان و عراق، انجام شده و ايران وظيفه خود را براي برقراري صلح و ثبات در منطقه به درستي ايفا كرده است.

وي ضمن درخواست از كشورها ، دولتها و نخبگان جامعه جهاني براي همكاري و همدلي نزديك براي غلبه بر مشكلات جهاني و منطقه‌اي گفت: اگر آرامش را در منطقه خاورميانه به خاطر حساسيتي كه دارد با دقت و توجه برقرار كنيم ، اين آرامش در ديگر مناطق جهان نيز برقرار مي‌شود.

وي تاكيد كرد: قدرتهاي جهان و قدرتهايي كه در منطقه خاورميانه حضور دارند و ايفاي نقش مي‌كنند، بايد به اين موضوع توجه كنند كه براي كشورهاي منطقه خاورميانه نيز بايد نقش مهي قايل شوند زيرا بدون حضور كشورهاي منطقه و توجه به منافع آنها به طور يقين يك امنيت پايدار برقرار نخواهد شد.

وي در ادامه در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران درباره علت قطع پروازهاي ايران اير به توكيو ، گفت: ايران اير پرواز خود را به توكيو قطع نكرده است و من با پرواز ايران اير به ژاپن آمده ام و بعيد مي‌دانم كه اين شركت هواپيمايي به دنبال قطع پروازهاي خود به توكيو باشد.

وي در پاسخ به پرسش ديگري در مورد حضور وي در انتخابات آينده رياست جمهوري در ايران ، گفت: من معتقدم در راس دولت آينده ايران هركسي باشد ، بايد توجه جدي به مسايل اقتصادي ، رشد و توسعه همه جانبه كشور داشته و همچنين توجه به آرامش جامعه داشته باشد زيرا بخشي از مشكلات جامعه همانند اشتغال و تورم كه از دغدغه‌هاي امروز مردم ايران است بايد مورد توجه قرار گيرد و از مهمترين موضوعات است.

شهردار تهران ، گفت: من معتقد هستم كه رييس جمهوري آينده ايران بايد سياست خارجي خود را نيز در همين چارچوب تنظيم كند و بتواند آن را به پيش ببرد و هر كسي چنين كاري را براي دولت آينده ايران انجام دهد مي‌تواند يكي از افرادي باشد كه در انتخابات آينده ايران شركت مي‌كند و اين مساله مهمتر از اين مساله است كه آيا من يا هر كس ديگري در اين انتخابات شركت كند.

وي در ارتباط با رابطه ايران با آمريكا در صورتي كه وي به رياست جمهوري آينده ايران انتخاب شود ، گفت: اين رابطه به تعاملات طرفين ارتباط دارد.

وي افزود: البته آقاي اوباما در مبارزات انتخاباتي خود تاكيد كرده است كه اين ارتباط را برقرار مي‌كند و البته نمي‌دانم كه آيا يك حرف سياسي است و يا آن كه پس از انتخابات هم اين سياست را ادامه خواهد دارد اما اين كه به هر حال اين ارتباط در چارچوب منافع دو كشور و منافع جهاني برقرار شود ، فكر مي‌كنم كه براي جامعه جهاني ، جامعه ايران و آمريكا هم مناسب باشد.

شهردار تهران ، اضافه كرد: البته در اين مذاكرات همچون هميشه تاكيد كرده‌ايم كه بايد اين روابط بر اساس منافع دو كشور و به دور از هر گونه فشارهاي سياسي باشد.

خبرنگار اكونوميست از قاليباف پرسيد، آيا تصور مي‌كنيد كه اسراييل حق حيات دارد يا خير و يا اين كه بايد از صحنه روزگار محو شود؟ كه وي در پاسخ گفت: ما بر اين باور هستيم كه هر انساني در روي زمين نه تنها حق حيات و زندگي دارد و بايد زنده باشد بلكه نياز است كه خوب هم زندگي كند.

قاليباف افزود: حتي در فرهنگ اسلامي نيز معتقديم كه درختان و حيوانات نيز حق حيات دارند، اين موضوع رسمي و قطعي ما است اما در ارتباط با مساله اسراييل، بحث ديگري است يعني موضوع آن است كه مردمي در سرزمينهاي اشغالي زندگي مي‌كنند و اختلافاتي ايجاد شده است و پيشنهاد روشني كه براي مردم فلسطين و آوارگان ، اعم از مسلمانان ، مسيحي و يهودي وجود دارد، آن است كه آنها در سرزمين خود حضور يابند و همانند بقيه دنيا با يك انتخابات دمكراتيك و آزاد حكومت خود را انتخاب كنند.

وي خاطرنشان كرد: سرزمين اشغالي فلسطين يك سرزمين واحد است و نياز به يك دولت واحد است و آن حق مردم آنجا است كه دولت خود را تعيين كنند.

خبرنگار فيگارو نيز پرسيد، يكي از مشكلاتي كه در ايران وجود دارد آن است كه قدرت متمركز نيست و پخش شده است آيا با انتخاب شما به رياست جمهوري آينده ايران ، شما در اين توازن و تعادل قدرتها طرحي را ايجاد خواهيد كرد قاليباف در پاسخ ، گفت: براساس قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران قدرت در ايران در سه قوه مجريه، مقننه و قضائيه تفكيك شده است و هر كدام از قوا بايد در چارچوب قانون انجام وظيفه كنند هرچند كه من معتقدم قوه مجريه و رياست جمهوري مهمترين شخصي است كه مي‌تواند در حوزه‌هاي اجرايي و تصميم گيري در سياستهاي داخلي و خارجي تصميم‌گيري كند و بقيه قوا نيز با آن همكاري و هماهنگي دارند.

خبرنگار العام نيز در اين نشست در مورد اين كه گفته مي‌شود، آمريكا از حمله اسراييل به ايران جلوگيري كرده است، پرسيد آيا ايران نمي‌خواهد از دولت آمريكا تشكر كند؟
شهردار تهران در پاسخ گفت: اگر اين خبر درست باشد در وهله نخست بايد بپذيريم كه جنگ طلب و بر هم زننده آرامش در منطقه كيست ؟ و اين سووال شما مشخص كرد كه چه كساني به دنبال شكستن صلح جهاني هستند.

قاليباف، افزود: تصور مي‌كنم اگر آقاي بوش واقعا مي‌خواهد خدمتي براي منطقه كند ، آن است كه زودتر عراق را كه مورد اشغال قرار داده است ، ترك كند.

خبرنگار فاينشنال تايمز نيز در مورد ادعاهاي مربوط به ورود سلاح و نيرو به عراق از سوي مرزهاي ايران و ايجاد ناامني در اين كشور و حركات القاعده در مرزهاي ايران ، پرسيد.

قاليباف گفت: چنين حركاتي در مرزهاي ايران وجود ندارد، و ما القاعده را خطري جدي براي ايران، منطقه و جهان مي‌دانيم اما متاسفانه اخباري شنيده مي شود كه برخي قدرتها در حال مذاكره با القاعده هستند و در ارتباط با امنيت عراق نيز ايران تمامي همكاريهاي خود را با دولت و مردم عراق براي برقراري امنيت و ثبات در اين كشور بكار گرفته و حتي در اين زمينه با آمريكا پشت ميز مذاكره نشسته است.

وي، افزود: ايران معتقد است كه امنيت كشورهاي همسايه براي آن بسيار مهم هستند .

خبرنگاري درمورد ديدگاههاي هسته‌اي ايران، پرسيد. قاليباف گفت: فعاليت هسته‌اي را در چارچوب آژانس حق تمامي كشورهايي كه عضو آژانس هستند ، مجاز و به نفع جامعه جهاني مي‌دانيم و بر اين اساس اين حق ايران هم هست و
 شنبه 27 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن