تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803989825




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نتيجه مذاکرات از مولفه‌های رشد شاخص است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رئيس بورس:
نتيجه مذاکرات از مولفه‌های رشد شاخص است
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تصميمات تيم مذاکره کننده هسته اي جرقه اي بود تا کاهش دلهره و خطرپذيري حقيقي هاي بازار سرمايه را بر طرف کند.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، روز گذشته محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار،يکي از دلايل کاهش خطرپذيري و رشد شاخص کل بورس را نتيجه مذاکرات هسته ي دانست و افزود: نزديک شدن به فصل مجامع از ديگر عوامل موثر بر رونق روزهاي اخير شاخص بورس است.


وي گفت: در ماه هاي پيش رو بيش از پنجاه هزار ميليارد تومان سود بين سهامداران از طريق شرکتها و در غالب اي پي اس هاي اعلامي و پيش بيني شده توضيع خواهد شد که اين امر سبب ايجاد جوي مثبت در بازار مي شود .


فطانت رفع ابهاماتي که در باره پالايشگاهها صورت گرفته و بازگشت نمادهاي پالايشي ، اقدامات تيم اقتصادي دولت در باره کاهش تورم ، ايجاد مباحثي درباره  کاهش نرخ سود بانکي ،مناسب جلوه کردن بازار بورس نسبت به بازارهاي موازي و مصوبه اخير مجلس در باره لايحه اي که دولت براي رفع موانع اقتصادي به مجلس فرستاده را مجموع اقداماتي دانست که توانسته روندي مثبت در بورس ايجاد کند.


رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران در پاسخ به اين سوال که چه وقت بازار بورس به تعادل خواهد رسيد و صفهاي خريد تا چه مدت وجود خواهد داشت گفت: با توجه به فضاي حاکم بر بازار، عرضه هاي اوليه که ازجانب بيش از 20 شرکت انجام خواهد شد، در پايان هفته جاري وارد بورس خواهد شد تا بتوانيم  بخشي از تقاضاي بازار را با عرضه هاي اوليه پوشش دهيم.


فطانت افزايش تقاضا ،حجم بازار و افزايش سرمايه شرکتها را از ديگر موارد موثر بر بازر سرمايه عنوان کرد. 


وي در ادامه گفت: افزايش سرمايه شرکتها مي تواند زمينه اي براي ورود افراد جديد و کساني که راغب به سرمايه گذاري هستند ايجاد کند.


فطانت افزود: در سه ماه آينده با احتساب بخشي که تشريفات افزايش سرمايه اش بايد انجام شود بيش از 13هزار ميليارد تومان آمادگي افزايش سرمايه بوجود مي آوريم.


رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار تصريح کرد: عرضه و تقاضا در بازار به فعالان و دارندگان و خريداران سهام مربوط است و ما نمي توانيم اجباري در اين زمينه داشته باشيم.


وي ارزيابي خود از عملکرد بورس را در سال قبل اينگونه بيان کرد: در سال 93 پيرو تصميماتي که گرفته شد بازار ما را به سمت ايجاد زيرساخت و  کارهايي پيش برد که بتوانيم پاسخگوي کساني باشيم که  با حجم بيشتري از سرمايه در بازار حضور پيدا مي کنند.


وي افزود: به لحاظ عدد و رقم از دي نود و دو تا اسفند نود وسه بازر منفي را تجربه کرديم يعني چيزي حدود بيست و هشت درصد افت شاخص داشتيم که اميدواريم در فضاي پر رونق سال 94 اين عدد جبران شود.


وي بعنوان توصيه به افرادي که در شرايط کنوني بازار قصد ورود و يا فعالتر شدن در بازار را دارند هم گفت : من نمي گويم بازار سرمايه خوب است يا بد زيرا بازار تعريف خودش را دارد که در شرايط مختلف تابع  احکام خاص است.


وي افزود: تلاش ما اين است که افراد با ذائقه هاي مختلف خطرپذيري متفاوت، بتوانند محصول متناسب با روحيه خود را خريداري کنند ، براي مثال اوراق مختلفي در قالب درآمد ثابت ، مشارکت ، مرابحه ، اوراق سکوک اجاره با سودهاي مشخص و صندوق هاي سرمايه گذاري مشترک براي بهرمندي افرادي که قدرت خطرپذيري کمي دارند فراهم کرده ايم.


فطانت در انتها افزود: افرادي که قصد ورود به بازار سرمايه را دارند بهتر است شناخت کافي از ادبيات بورس و ريسک بازار ، ديدگاه بلند مدت داشته باشند و نسبت به شرکتها و نمادهايي که خريداري مي کنند تحقيق کرده باشند.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

شاخص به کانال 71 هزار واحدی بازگشت/ادامه روزهای طلایی در تالار شیشه‌ای
تشکیل کارگروه ویژه اتصال بازارهای سرمایه ایران و کره جنوبی




۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن