تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805038132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پس از تکريت، نوبت آزاد سازي موصل است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پس از تکريت، نوبت آزاد سازي موصل است
کد خبر: ۴۸۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ - 05 April 2015


زیر دفاع عراق در گفتگو با سی ان ان گفت : پس از آزاد کردن تکریت گام بعدی در عملیات ضد گروه تروریستی داعش آزاد کردن موصل است.


به گزارش سی ان ان، آروا دیمن خبرنگار این شبکه افزود : ارتش عراق و آمریکا آزاد سازی عراق را یک موفقیت توصیف می کنند. این مسئله شاید به عنوان نخستین بخش از عملیات برضد داعش درست باشد اما نبرد تکریت به نظر ساده ترین بخش از نبردی باشد که کشور عراق با آن روبرو است.


آروا دیمن در گفتگو با وزیر دفاع عراق از وی پرسید بزرگترین سئوالی که اکنون پرسیده می شود این است که گام بعدی چیست.


خالد العبیدی وزیر دفاع عراق گفت : آزادی تکریت موجب شد که ما وارد مرحله بعدی شویم تا به سمت شمال و منطقه نینوا و به غرب به سمت استان انبار حرکت کنیم. برنامه ریزی ها به صورت تئوریک صورت گرفته است و ما بیشتر تجهیزات و امکاناتی که نیاز داریم را در اختیار داریم. وزیر دفاع عراق گفت این مسئله تنها محدود به داشتن توان نظامی نیست. موصل دومین شهر بزرگ عراق با حدود دو میلیون نفر جمعیت است ما باید این مسئله را مد نظر قرار دهیم.


گروههای تروریستی موصل را پایتخت خلافت خود خوانده خود توصیف کرده اند و برای حفظ این شهر به شدت خواهد جنگید. براساس گزارشهای اطلاعاتی آنها تونل هایی در زیر زمین کنده اند و با تمام قوا در این شهر خواهند جنگید.


آروا دیمن خبرنگار سی ان ان گفت : واحدهای نظامی عراق به درخواست وزارت دفاع این کشور تمرین های شدید و فشرده ای را با کمک مشاوران آمریکایی پشت سر خواهند گذاشت.


خبرنگار سی ان ان از خالد العبیدی پرسید : این واحد های نظامی چه آموزش هایی را دریافت می کنند نیروهای آمریکایی یک دهه است برای آموزش نیروهای ارتش عراق در این کشور حضور دارند چه کوتاهی و اهمالی باعث شده است که شرایط اکنون این گونه باشد؟


عبیدی گفت : مشکل آموزش های نظامی نیست. مشکل در نحوه ایجاد ارتش است. این ارتش به گونه ای ایجاد نشد که بتواند با چالش ها روبرو شود. این ارتش به گونه ای ایجاد شد که یک ارتش منظم باشد با این حال عراق با تروریسم روبرو است و ما تنها یک واحد مبارزه با تروریسم داریم و این اشتباه در ساختار بندی ارتش عراق بود.


خبرنگار سی ان ان گفت این اشتباهی است که نه عراق و نه منطقه توان تحمل مشاهده دوباره آن را دارد. به ویژه اینکه شرایط عراق به شدت بی ثبات و نامشخص است.


آروا دیمن از وزیر دفاع عراق پرسید ما شاهد حضور ارتش عراق، نیروهای پلیس، نیروهای داوطلب و مشاوران ایرانی و نیروهای هوایی آمریکا هستید این ها نیروهایی که به طور طبیعی لزوما با یکدیگر متحد نیستند و این مسئله شما به عنوان وزیر دفاع عراق را در موضعی بسیار دشوار قرار داده است. این مسئله موجب می شود که شما مجبور باشید که سطحی از تعادل را در برابر این نیروها اعمال کنید.


وزیر دفاع عراق گفت واضح است که این مسئله ای واقعا دشوار است. اینجاست که نقش فرمانده کامل مشخص می شود باید بتواند از نیروهای ارتش کلاسیک و نیز نیروهای داوطلب که متعلقبه گروهها و محل های مختلفی هستند استفاده کند. هیچ ارتباطی میان آنها وجود ندارد هیچ قانون و مقرراتی برای کنترل آنها وجود ندارد این یک مسئله مشکل و چالش برانگیز برای مسئولان عراقی است.


خبرنگار سی ان ان گفت : جدول و برنامه زمانی حمله به موصل تا حد زیادی به شرایط منطقه و این مسئله بستگی دارد که آیا عراق می تواند در برابر این چالش بایستد یا خیر.


سی ان ان اضافه کرد : پس از عملیات آزاد سازی تکریت ارتش عراق در حال تدارک برای آزاد کردن موصل است. این شهر در شمال عراق و در داخل مناطق تحت تصرف داعش واقع شده است. 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن