محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842802376
ناظمیاردکانی در گفتوگو با فارس: جای «مرکز پژوهشی تخصصی» در حوزه حجاب خالی است
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ناظمیاردکانی در گفتوگو با فارس:
جای «مرکز پژوهشی تخصصی» در حوزه حجاب خالی است
پروژههای دقیق در خصوص مؤلفههای فرهنگ اسلامی-ایرانی نه تنها هنوز جایگاه درستی پیدا نکردهاند بلکه حتی یک مرکز علمی-پژوهشی در قالب پژوهشگاه یا پژوهشکدهای برای تحقیق مستمر در باب «حجاب» و پوشش در کشورمان وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، «فرهنگ» تعیینکننده چگونگی تفکر و احساس اعضای جامعه است. فرهنگ راهنمای اعمال انسانها و معرف جهان بینیهای آنها در زندگی است. ابعاد و دامنه مفهومی که به عنوان «فرهنگ» میشناسیم، آنقدر عمیق و وسیع است که مشکل میتوان آن را در قالب تعریفی مشخص و محدود گنجانید. از دیدگاه مقام معظم رهبری، سه مؤلفه فرهنگ، علم و اقتصاد، ارکان اقتدار یک ملت را تشکیل میدهند که در این میان، اولویت اساسی با فرهنگ است. به عبارتی، بدون ایجاد تحول فرهنگی نمیتوان در علم و اقتصاد و سیاست و ... نیز به پیشرفت قابل ملاحظهای رسید، زیرا آن چیزی که به آنها جهت میدهد، فرهنگ است. در واقع، همانگونه که معظم له نیز اشاره فرمودهاند که نقش فرهنگ در زندگی مانند هوایی است که تنفس میکنیم. مهدی ناظمی اردکانی دبیر کارگروه مدیریت کلان دستگاههای فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز فرهنگ را به محیط زیست انسانی تشبیه میکند که هرچه این محیط زیست، شرایط مساعدتری داشته باشد کمک شایانی به رشد و تعالی انسانها خواهد کرد. فرهنگ عمومی از فرهنگ تخصصی قابل تفکیک نیست لذا همانطور که فرهنگ عمومی و فرهنگ تخصصی بر یکدیگر اثر میگذارند و از هم تأثیر میپذیرند، زندگی انسانها در فضای اختصاصی و فضای عمومی نیز کاملاً متمایز از هم نیست. در باب فرهنگ عمومی، مباحث مختلفی عنوان شد. اهمیت و ضرورت پرداختن به شناخت و آسیب شناسی فرهنگ عمومی و اقدام در راستای اصلاح آن ایجاب میکند که همواره به بحث و بررسی پیرامون آن پرداخته شود. در این مصاحبه به مقوله «لباس و پوشش» به عنوان یکی از مولفههای مهم فرهنگ عمومی پرداختهایم که مشروح آن را در ادامه میخوانیم:
در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره موضوع «حجاب و عفاف» یکی از دغدغههای مسئولان و ملت مسلمان و انقلابی کشورمان بوده، موجبات آن را چه میدانید؟ اصولاً «پوشش و لباس» یکی از نمادها و نشانههای بارز هر فرهنگی است. امروز اقوام و ملیتهای مختلف بنا به مقتضای زندگی اجتماعی و متأثر از شرایط جغرافیای طبیعی و به خصوص آموزههای الهی با بهرهگیری از دستاوردهای علمی و روح زیبایی خواهی انسانی برای خود لباس و پوشش طراحی کرده و مورد استفاده قرار میهند. بدیهی است آن نوع و آن مدل از لباس برای مرد یا زن، کودک یا نوجوان، آسایش و آرامش نسبی بیشتری فراهم میسازد و عامل موثرتری در فراهم کردن زمینههای مساعد از زندگی فردی و اجتماعی است که سازگاری کاملتری با طبیعت و فطرت انسانی داشته باشد. * پوشش و حجاب ما باید براساس آموزههای اسلامی متحول شود انقلاب اسلامی در پی ایجاد تغییر و تحول در همه قشرهای زندگی فردی و اجتماعی براساس فرهنگ و ارزشهای اسلامی است. بنابراین جا دارد که به نوع و شکل لباس و پوشش هم بپردازد. یک مسلمان باید لباس و پوششی داشته باشد که با شأن و منزلت انسانی سازگاری داشته باشد. فطرت انسان در مقابل با طبیعت انسان است. بنابراین آن نوع پوششی برای طبیعت انسان مطلوب است که فطرت آن را بپذیرد. با مطالعه در زندگی افراد و ملل مختلف به خوبی میتوان دریافت که انسانها در سایه آموزههای اسلامی خود را به انواع و اقسام لباس و پوششهایی آراستهاند که همواره سازگاریاش با فطرت انسانی بیشتر و بهتر شده است. در تمدن اسلامی پوششهایی برای مردان و زنان ظهور و بروز کرد که شکوه و جلال انسانی را در چشمه تاریخ به خوبی نشان داده و میدهد منتهی در قرنهای اخیر تفکر مادی و ماتریالیسم و اومانیسم غربی، این مظهر شکوه و جلال انسانی را به شدت تضعیف کرد و به آن توجهی نشان نداد. برهنگی حیوانی که سازگار با لذتجویی بیحد و حصر جسمانی بود زمینه ظهور و بروز پیدا کرد و خود، نمادی از تمدن عریان غرب شد. مقاومت فرهنگ و تمدن شرقی، به ویژه اسلامی در طول این قرنها در خصوص این گونه لباس و حجاب وجود داشته و خواهد داشت لذا اگر هم در مناطقی این گونه نمادی با پشتوانه سلطه اقتصادی و سیاسی، نظامی مردمان و جوامع شرق و اسلامی را در سیطره خود قرار داده است قطعاً پایداری آن به موجب ناسازگاریاش با فطرت انسانی مورد تردید جدی خواهد بود. بنابراین جای تردید باقی نمیماند که یکی از حوزههای انقلاب اسلامی یا به عبارت دیگر یکی از مقولاتی که باید در آن تحول براساس آموزههای اسلامی صورت بپذیرد، حوزه لباس و پوشش و حجاب است لذا به همین دلیل است که نظام جمهوری اسالمی و هر یک از ارکان این نظام به خصوص دولت وظیفه دارد که به این مهم بپردازد. * تغییر در نمادها و پوشش یک جامعه، تغییر اعتقادات را به دنبال خواهد داشت آیا پرداختن به موضوع لباس، پوشش و حجاب از نظر اهمیت و ضرورت در اولویت قرار دارد؟ بعضاً بر این نظر هستند که این مفهوم در حوزه فرهنگ عمومی در اولویت نیست و بهتر است ما به رشد اخلاقی، دینی و آگاهی جامعه بپردازیم؟ البته ممکن است از یک جهت بپذیریم که توسعه آگاهی و دانش و تفکر و شناخت دین و اسلام و قرآن در مجموعه اقدامات و برنامهها و سیاستهای کشور در باب فرهنگ باید در اولویت باشد ولی باید بدانیم که در حوزه فرهنگ عمومی این گونه نیست؛ لباس و پوشش و حجاب و سایر نمادها و نشانها در حوزه فرهنگ عمومی از اهمیت و ضرورت بالایی برخودار بوده و باید در اولویت قرار گیرد. در نظریات مدیریت رفتار سازمانی و رفتار اجتماعی بیان میشود که یک بار تغییر رفتار را میتوان با تغییر در دانش و سپس تغییر در نگرش و در نهایت تغییر در رفتار را رقم زد. این فرایند، فرایند اصلی است و در طولانی مدت امکانپذیر است. قطعا این فرایند را باید اصل دانست و براساس آن، نظام فرهنگی کشور عمل کند. اما یک بار دیگر بدین صورت عمل میشود که تغییر رفتار با مکانیزمهای سیاست و الزامهای گوناگون شکل میگیرد و سپس در نگرش و دانش تغییر حاصل میشود. بنابراین وقتی ملاحظه میشود که بر تغییر در نمادها و حجاب و لباس در یک جامعه و کشوری اصرار و تاکید صورت میگیرد باید دانست که عاملان در پی تغییر در ارزشها و باورها و عقاید آن جامعه هستند و چنین فرایندی مؤثر بوده و خواهد بود. کسی نیست که اطلاع نداشته باشد، همین قدرتها و دولتها و تمدنی که امروز داعیه برتری داشته و ادعای آزادی عقیده و بیان و آزادی حجاب و حقوق بشر آنها گوش جهانیان را کر کرده است در دوره رضاشاه با زور و با تهدید و باتوم چادر را از سر زنان کشیدند و کلاه پهلوی را بر سر مردان این سرزمین گذاشتند و کت و شلوار انگلیسی را به آنان پوشاندند. همین کار را در کشورهای دیگر هم انجام دادهاند. البته به آن، رنگ و لعاب تمدن و ترقی زدند؛ همین غربیهای مدعی آزاداندیشی و طرفدار حقوق زنان و آزادی پوشش و حجاب و نظایر آن، امروز در جامعه و کشورشان با حجاب چگونه برخورد میکنند؟ مگر زنان محجبه را مورد حمله قرار نمیدهند؟ مگر قانون منع ورود زنان دارای حجاب اسلامی را به دانشگاهها و مراکز علمی و آموزشی تصویب نکردهاند؟! چرا چنین عمل میکنند؟ دلیل آن این است که آنها با ارزشها، باورها و عقاید دینی و اسلامی سازگاری ندارند. برای مقابله و مبارزه با این عقاید و باورها با نماد و نشانه آن که همان حجاب و پوشش انسانی و اسلامی است مقابله میکنند و در مقابل نیز با مکانیزهای مختلف اعم از مکانیزمهای سیاسی و اقتصادی و با پشتوانه عظیم رسانهای خود به دنبال ترویج پوششهای نامناسب و ناسازگار با شأن و منزلت انسانی برای زنان و مردان و کودکان و جوانان کشورهای شرقی و به خصوص جوامع اسلامی باشند. اگر چنین نکنند، نمیتوانند به معبود خود که ثروت و لذت هست برسند. اگر چنین نکنند نمیتوانند بازارهای مصرف چنین کشورهایی را به دست بگیرند و منابع عظیم طبیعی و انسانی آنها را به غارت ببرند، اگر چنین نکنند ملتها براساس فرهنگ و ارزشهای خود با بهرهگیری از علوم و فناوری بومی خود این حوزه زندگی خود را شکل میدهند و توسعه درونزای آنان موجب زائل شدن قدرتهای استکباری اقتصادی و سیاسی زمانه شده و بساط شیاطین زمانه به خصوص صهیونیستهای زراندوز و شیطان بزرگ آمریکا برچیده میشود. یکی از بسترهای هجوم فرهنگی دشمن در جامعه اسلامی ما به گونهای عیان در حوزه لباس و حجاب و پوشش بوده است، آیا میتوان بر این مهم چشم پوشید و به آن نپرداخت لذا از این جهت است که مراکز علمی و پژوهشی و دستگاههای فرهنگی دستاندرکار این موضوع باید بحث پوشش و حجاب را در اولویت قرار دهند. * رعایت «عفاف» متضمن رعایت «حجاب» شایسته در جامعه است همواره وقتی از «حجاب» صحبت میشود «عفاف» هم همراه با آن ذکر میشود. آیا میتوان میان «حجاب» و «عفاف» تفکیک قائل شد؟ درست است عموماً وقتی از «حجاب» سخنی به میان میآید. پوشش زنان به خصوص پوشش چادر به ذهنها متبادر میشود در صورتی که باید موضوع «حجاب» را در مقوله عام پوشش مورد بحث و بررسی قرار داد. بدیهی است در بحث پوشش اعم از پوشش زنان و پوشش مردان، لباس و پوشش زنان با توجه به ماهیت و ویژگیهای طبیعی شناختی و روانشناختی خلقت آنها از اهمیت و ظرافت و ملاحظات زیبایی شناختی بیشتری برخوردار بوده و نیازمند توجه و دقت و تأمل بیشتری است. وقتی «حجاب» را چه به معنای عام و چه به معنای خاص پوشش و لباس در نظر بگیریم با مقوله «عفاف» ارزشها را نمایندگی میکنند، «عفاف» برآیند این عقاید و باورها و ارزشها است. «عفاف» باطن «حجاب» تلقی میشود. «عفاف» است که موجب رعایت «حجاب» شایسته میشود. ماهیت دو مقوله «حجاب» و «عفاف» با هم متفاوت است بنابراین در مدیریت موضوعی چون «حجاب» باید به سیاستها و راهبردها و برنامههایی پرداخت که عیناً نمیتوان در مقوله «عفاف» آنها را دنبال کرد. «عفاف» موجب رعایت «حجاب» شایسته میشود ولی «حجاب» الزاما نشانگر وجود «عفاف» نیست. این نکته مهمی است که باید بدان توجه داشت. لازم و ملزوم بودن این دو را همواره باید در نظر داشت. * جای خالی «مرکز پژوهشی تخصصی» در حوزه حجاب را چیزی پر نمیکند با توجه به اهمیت و ضرورت پرداخت به مقوله «حجاب» و «لباس و پوشش» در جامعه به موجب رسالتی که انقلاب اسلامی بر عهده دارد آیا مراکز ملی و پژوهشی تخصصی برای این موضوع وجود دارد؟ آیا وضعیت کنونی «حجاب و عفاف» مورد ارزیابی قرار گرفته؟ چه روندی داشته و آینده را چگونه میتوان پیشبینی کرد؟ به نکته خوبی توجه فرمودید. درست است که موضوع «حجاب» در جامعه اسلامی و انقلابی ما همواره مورد توجه مسئولان کشور و نیروهای متعهد و دلسوز جامعه بوده و چالشهای فراوانی هم به موجب وجود جریانهای فرهنگی، سیاسی مختلف از طیف غربگرا و لیبرال تا طیف انقلابی و اصولگرا وجود داشته است اما متأسفانه همچون بسیاری از مقولات مهم و حساس فرهنگی جامعهمان مورد توجه جامعه علمی و نظام علمی، آموزشی کشورمان آن گونه که شایسته و بایسته است قرار نگرفته است. نظام علمی، پژوهشی و آموزشی کشورمان به خصوص در سطح عالی آن هنوز از الگوی تقلیدی، وارداتی و متصلب غربی تقلید میکند و بر آن اساس شکل گرفته است. بنابراین انجام پروژههای عمیق و دقیق در خصوص مؤلفههای فرهنگ اسلامی ایرانی در این نظام، جایگاه درستی پیدا نکرده است تا آنجا که اطلاع دارم، مرکز علمی، پژوهشی در قالب پژوهشگاه یا پژوهشکدهای برای تحقیق و مطالعه مستمر در باب «حجاب» و پوشش در کشورمان وجود ندارد. «شورای فرهنگی- اجتماعی زنان» در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و «شورای فرهنگ عمومی» و مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و بعضاً دانشگاهها و حوزههای علمیه بررسیهای کارشناسی و پژوهشهایی انجام میدهند که در خور تقدیر و استفاده است ولی همه این تلاشها نمیتواند جای یک «مرکز پژوهشی تخصصی» حوزه حجاب و پوشش را پر کند. * گزارشهای به ظاهر پژوهشی در خصوص «حجاب» خسارتهای فراوانی به منزلت ملی ما وارد خواهد کرد تا زمانی که چنین مرکزی وجود نداشته باشد و پژوهشهای مورد نیاز رده مدیریت راهبردی فرهنگی کشور را با شاخصها و روشهای اثربخش انجام ندهد و گزارشهای پژوهشی آن به عنوان سند در اختیار جامعه قرار داده نشود، نمیتوان به پژوهشهای مختلفی که ممکن است از نظر اعتبار جای سؤال و تردید در موردشان وجود داشته باشد، اتکا کرد. به خصوص آنکه در تهاجم فرهنگی دشمن باید مراقب بود که از طریق گزارشهای به ظاهر پژوهشی و علمی با سیاهنمایی، میتوانند ضربات و خسارتهای فراوان به منزلت و اعتماد و اقتدار ملی وارد کنند. تاکنون گزارشهای پژوهشی متعدد و مختلفی چه به عنوان پیمایش ملی دستگاهی و چه به عنوان پژوهشهای علمی دانشگاهی منتشر شده است ولی در مقایسه آنها نمیتوان به یک نتیجهگیری روشن و مشخص رسید بعضاً وضعیت حجاب در کشور را کاملاً نامناسب میدانند و بعضاً آن را کاملاً مناسب میدانند و به همین دلیل صاحبنظران و مسئولان حوزه فرهنگی کشور هم دچار تفاوت و تعارض در نگاهها و تصمیمگیریها و اقدامات میشوند. تا زمانی که شاخصها و روش پژوهش مناسب و مورد تأیید رده مدیریت راهبردی فرهنگ کشور یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود نداشته باشد و یک مرکز علمی معتبر و مورد اعتماد، این سنجش و پژوهش را به درستی انجام ندهد چنین وضعیتی ناگزیر و جود خواهد داشت. انتهای پیام/ک
94/01/16 - 10:38
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]
صفحات پیشنهادی
محمدحسین نیرومند در گفتوگو با فارس: فیلمنامه لانه جاسوسی آمریکا را نوشتم/ نگارش جلد دوم «مدیریت چشم مخا
محمدحسین نیرومند در گفتوگو با فارس فیلمنامه لانه جاسوسی آمریکا را نوشتم نگارش جلد دوم مدیریت چشم مخاطب حوزه فرهنگ کشور نگاه انقلابی نداردپژوهشگران هنر انقلاب گفت سال گذشته کار تحقیقی پیرامون لانه جاسوسی آمریکا قبل و بعد از تسخیر انجام دادم که حدود 8 ماه طول کشید محمدحسین نیرگفتوگوی نوروزی فارس با طراح نامنوشت فیلم «محمد رسولالله» سال پرکاری در پیش رو دارم/ مجید مجیدی چه
گفتوگوی نوروزی فارس با طراح نامنوشت فیلم محمد رسولاللهسال پرکاری در پیش رو دارم مجید مجیدی چهره هنری شاخص سال 93 انتخابم به عنوان پیرغلام از دهها جایزه ارزشمندتر استپیشکسوت خوشنویسی و نقاشیخط گفت سال 94 سال پرکاری برای من خواهد بود سه نمایشگاه مهم از آثارم دارم که این کاردر گفتوگو با فارس امیرمحمد زند: فوق سری سریالی شیرین است/ حضور در «ستایش 3»
در گفتوگو با فارسامیرمحمد زند فوق سری سریالی شیرین است حضور در ستایش 3امیرمحمد زند گفت فوق سری فضایی شیرین و لحظاتی مفرح دارد که میتواند در قالب یک سریال پلیسی جنایی و حادثهای متناسب با حال و هوای نوروز باشد امیرمحمد زند در گفتوگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزارهاشمی در گفتوگو با فارس: برنامههای معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد برای سال آینده/ از تجلیل از خانواده شهدا تا اج
هاشمی در گفتوگو با فارس برنامههای معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد برای سال آینده از تجلیل از خانواده شهدا تا اجرای طرح عفاف و حجابمعاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد با بیان اینکه سال آینده در این دانشگاه با عنوان سال تجلیل از شهدا نامگذاری شده است گفت برای سال آینده 8 محور برایشجاعیطباطبایی در گفتوگو با فارس: ۵۵ کاریکاتوریست نسل انقلاب در سال 93 جایزه بینالمللی گرفتند/نوروز به کویر
شجاعیطباطبایی در گفتوگو با فارس ۵۵ کاریکاتوریست نسل انقلاب در سال 93 جایزه بینالمللی گرفتند نوروز به کویر میرومکاریکاتوریست پیشکسوت کشورمان گفت امسال از جهت برگزاری مسابقات بینالمللی کارتون و کاریکاتور سالی پر بار بود ضمن اینکه ۵۵ کاریکاتوریست نسل انقلاب جایزه بینالمللی گگفتوگوی فارس با دوبلور صدای فخیم زاده در فوق سری نمیخواستم دوبله صدای فخیمزاده را بپذیرم/ بسیاری متوجه صداگ
گفتوگوی فارس با دوبلور صدای فخیم زاده در فوق سرینمیخواستم دوبله صدای فخیمزاده را بپذیرم بسیاری متوجه صداگذاری فوق سری نشدندصداپیشه شخصیت ناصر پاپتی در سریال فوق سری گفت خوشبحتانه بازتاب بسیار خوبی را از دوبله نقش آقای فخیمزاده گرفتم و در ابتدای پخش بسیاری متوجه دوبله این نقایازی در گفتوگو با فارس تجوید حفاظ ایرانی ضعیف است/ برای آمادگی در مسابقات کویت «خلیل الحصری» گوش م
ایازی در گفتوگو با فارستجوید حفاظ ایرانی ضعیف است برای آمادگی در مسابقات کویت خلیل الحصری گوش میدهمنماینده کشورمان در مسابقات کویت با اشاره به ضعف حفاظ ایرانی در موضوع تجوید گفت برای رفع این مشکل ترتیلهای خلیل الحصری گوش میدهم به گزارش خبرنگار فعالیتهای قرآنی خبرگزاردر گفتوگو با فارس عنوان شد خندهبازاریها به سراغ «حرف حساب» میروند
در گفتوگو با فارس عنوان شدخندهبازاریها به سراغ حرف حساب میروندسیاوش مفیدی گفت به تازگی صحبتهایی برای ساخت مجموعه حرف حساب برای شبکه نسیم انجام دادهایم اما سریال هنوز کلید نخورده است «سیاوش مفیدی» در گفتوگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت اخدر گفتوگو با فارس بهزاد خداویسی: دلم برای بازیگری تنگ شده بود/ایفای نقش رئیس ساواک در سریال «معمای شاه
در گفتوگو با فارسبهزاد خداویسی دلم برای بازیگری تنگ شده بود ایفای نقش رئیس ساواک در سریال معمای شاهبهزاد خداویسی گفت در حقیقت باید بگویم بخشی از عدم حضورم در این سالها عامدانه بود چراکه معتقدم یک بازیگر هم گهگاه نیاز به شارژ شدن دارد اما با تمام این تفاسیر دلم برای بازیگریمدیر اتحادیه تشکلهای قرآنی در گفتوگو با فارس: حوزه فعالیتهای قرآنی در سال 93 رکود داشت
مدیر اتحادیه تشکلهای قرآنی در گفتوگو با فارس حوزه فعالیتهای قرآنی در سال 93 رکود داشتمدیر کل اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت کشور با اشاره به عدم تحقق مطالبات رهبری در حوزههای فرهنگی و قرآنی و همچنین رکود عرصههای قرآنی در سال جاری گفت امیدواریم این روند در سال آینده اصلاح شودمحمد صادقی در گفتوگو با فارس: «فوق سری» ریتم تندی دارد/کم کارم و بیشتر تدریس میکنم
محمد صادقی در گفتوگو با فارس فوق سری ریتم تندی دارد کم کارم و بیشتر تدریس میکنمبازیگر نقش مجید باستان در سریال فوق سری گفت این سریال ریتم تندی دارد و همه اتفاقها در آن به سرعت میافتد در کنار این موضوع دستمایههای طنزی که در اثر وجود دارد نیز به کلیت کار و جذب مخاطب کمک کردهدر گفتوگو با فارس محمد صادقی: دلم برای «ولایت عشق» تنگ شده است/بازی در «فوق سری» و «
در گفتوگو با فارسمحمد صادقی دلم برای ولایت عشق تنگ شده است بازی در فوق سری و بی قرار2 محمد صادقی گفت دلم برای ولایت عشق تنگ شده و خیلی دوست دارم که فرصتی پیش بیاید تا بتوانم مجدد این سریال را تماشا کنم «محمد صادقی» در گفتوگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزگفتوگوی نوروزی فارس با گلعلی بابایی خاطرات تلخ نویسنده دفاع مقدس از نوروز جبهه/ در تعطیلات نوروز جلد دوم
گفتوگوی نوروزی فارس با گلعلی باباییخاطرات تلخ نویسنده دفاع مقدس از نوروز جبهه در تعطیلات نوروز جلد دوم گردان نهم را آماده میکنمیک نویسنده و راوی دفاع مقدس گفت در فرصت تعطیلات نوروز جلد دوم کتاب گردان نهم را بازبینی میکنم تا برای انتشار آماده شود گلعلی بابایی نویسنده کتاب &lحجتالاسلام احمد غفاری در گفتوگو با فارس: فاطمه(س) منشأ شب قدر است/زن در اسلام جایگاه فوقالعاده رفیعی دارد
حجتالاسلام احمد غفاری در گفتوگو با فارس فاطمه س منشأ شب قدر است زن در اسلام جایگاه فوقالعاده رفیعی داردعضو مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران گفت حضرت فاطمه س به عنوان سرّ شب قدر در روایات مطرح است ائمه ع هم در شبهای قدر توسل عمیقی به حضرت زهرا س پیدا میکنند که نشان میدهخلیلی در گفتوگو با فارس مطرح کرد روایت زندگی حضرت عباس از 5 سالگی در رمان «مولود آفتاب»
خلیلی در گفتوگو با فارس مطرح کردروایت زندگی حضرت عباس از 5 سالگی در رمان مولود آفتاباکبر خلیلی از آغاز تالیف رمانی درباره حضرت عباس علمدار کربلا خبرداد و گفت دو سال پژوهش این اثر به طول انجامید و به تازگی نگارش رمان را آغاز کردهام اکبر خلیلی نویسنده در گفتوگو با خبرنگاراستاد قرآن در گفتوگو با فارس: توصیه مرحوم «عباس رنجبر» به شاگردانش
استاد قرآن در گفتوگو با فارس توصیه مرحوم عباس رنجبر به شاگردانشیکی از شاگردان مرحوم عباس رنجبر با اشاره به فعالیتهای قرآنی و تلاشهایش برای تربیت شاگردانی موفق گفت ایشان همواره به ما تذکر میداد که در داوری مسابقات دقت کنیم که مبادا اشتباهی رخ دهد و خدایی نکرده حق کسی ضایع شوزائری در گفتوگوی مشروح با فارس: اولویت دادن به معضل حجاب دادن آدرس غلط است
زائری در گفتوگوی مشروح با فارس اولویت دادن به معضل حجاب دادن آدرس غلط استحجتالاسلام محمدرضا زائری گفت معتقدم همه مشکلات را فقط در ظاهر حجاب خلاصهکردن آدرس غلط دادن است آن مفسد اقتصادی هم ترجیح میدهد ائمه جمعه ما دغدغهشان ظاهر خانمها شود و کاری به چپاول بیتالمال نداشته ب-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها