تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806385893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سلام سينما به «سردار» پُرآوازه ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ فروردين ۱۳۹۴ (۹:۲۷ق.ظ)
سلام سينما به «سردار» پُرآوازه ايران موج - فيلم سينمايي «سردار» در حالي اين روزها وارد مرحله پيش‌توليد شده است که کارگردان اين فيلم از حضور پرويز پرستويي در نقش سردار حاج قاسم سليماني خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، نام حاج قاسم سليماني چند وقتي است که بيش از پيش در ميان مردم شنيده مي شود و عمليات هاي موفق او در عراق و در مبارزه با گروه تروريستي داعش، اين سردار را کانون توجه افکار داخلي و جهاني قرار داده است.
اما؛ عظمت سردار سليماني فقط محدود و منحصر به حضور اخير ايشان نيست و حاج قاسم در دوران دفاع مقدس، فرماندهي لشکر 41 ثارالله کرمان را به عهده داشت.
چهره جذاب و کاريزماتيک سردار سليماني، ظرفيت فراواني براي يک روايت تصويري و سينمايي دارد؛ موردي که باعث شد فيلمساز جواني به نام سيدسعيد حسن پور که سابقه ساخت چند مستند، فيلم کوتاه و نيمه بلند را در کارنامه دارد، در نخستين تجربه بلند و سينمايي اش سراغ ساخت فيلمي بر اساس زندگي و مبارزات سردار پرآوازه ايراني برود.
حسن پور درباره ساخت فيلم «سردار» گفت: حدود شش ماه قبل که عمليات هاي سپاه قدس در عراق آغاز شد و عکس هاي حاج قاسم سليماني ميان سربازان عراقي و بعدا در فضاي مجازي منتشر مي شد، در ذهنم کليد خورد که ما به يک فيلم استراتژيک و راهبردي در سينما نياز داريم و سردار سليماني هم شخصيت پرتره و بسيار مناسبي براي طرح چنين موضوعي است.
فيلم «سردار» قصد دارد با محوريت زندگي و مبارزات حاج قاسم سليماني، قهرماني و روحيه مقاومت رزمندگان ايراني را به تصوير بکشد، اين اثر مي تواند گوشه اي از توان هاي نظامي و سياسي و ديگر توانايي هاي جمهوري اسلامي ايران را در منطقه و جهان به نمايش بگذارد.
اين فيلمساز ادامه داد: الان به اتفاق شوراي نويسندگان که افرادي چون رضا اميرخاني و سيدمهدي شجاعي در آن حضور دارند، مشغول آماده کردن طرح کلي اثر و نوشتن خلاصه فيلمنامه)هستيم، اما؛ خود فيلمنامه توسط دو نويسنده نوشته خواهد شد. از آنجا که فيلم راهبردي است و طرح موضوعات در آن از حساسيت بالايي برخوردار است، فيلمنامه زير نظر آقاي حسن عباسي نوشته مي شود.
حسن پور ضمن بيان اين نکته که با طي شدن روند پيش توليد و فراهم آمدن مقدمات کار، فيلم در نيمه دوم سال کليد مي خورد، درباره بازيگران اين فيلم هم گفت: ان شاءالله پس از تصويب فيلمنامه اوليه، سراغ انتخاب بازيگران فيلم خواهيم رفت که پروسه بسيار سختي خواهد بود، اما؛ گروه سازنده براي نقش سردار سليماني روي پرويز پرستويي، بازيگر خوب و تواناي کشورمان اتفاق نظر دارند.
اين کارگردان در خصوص بازتاب هاي احتمالي اين فيلم هم گفت: از ابتدا مي دانستيم که فيلم حاشيه سازي خواهد بود و مطمئن هستيم بازتاب زيادي در زمان توليد و نمايش خواهد داشت.
حسن پور افزود: متاسفانه هنوز موفق نشده ايم با شخص سردار به صورت مستقيم در اين زمينه صحبت کنيم، اما؛ از سوي برخي افراد نزديک ايشان غيرمستقيم سردار را در جريان توليد اين فيلم قرار داده ايم. در واقع ما در اين زمينه موافقت کتبي نداريم، اما؛ موافقت لفظي و شفاهي داريم.
جمال شورجه، کارگردان شناخته شده سينماي ايران که به گفته حسن پور، يکي از مشاوران کارگردان فيلم «سردار» است، دراين خصوص گفت: آقاي حسن پور در اين زمينه صحبت هايي با من داشت و يکي دو جلسه اي هم به دفتر آمد و با هم صحبت کرديم، من در اين جلسات به ايشان گفتم بهتر است قبل از اين که پروژه «سردار» کليد بخورد، ابتدا يک فيلم کوتاه و مستندي در اين خصوص ساخته شود تا ميزان آمادگي در اين زمينه محک بخورد.
کارگردان فيلم هاي «33 روز» و «حماسه مجنون» ادامه داد: قطع به يقين شخصيت و زندگي سردار حاج قاسم سليماني واجد ويژگي هاي خيلي جذاب و سينمايي است؛ منتها اين که کدام يک از بخش هاي زندگي ايشان را بشود روايت کرد يا کدام بخش ها را نه، بحث ديگري است، حتي به لحاظ مباحث اطلاعاتي و نظامي و سياسي شايد به صلاح نباشد برخي از بخش هاي زندگي سردار در قالب فيلم مطرح شود.
با اين اوصاف بايد ديد کارگردان و گروه سازنده روي چه بخشي در اين زمينه تمرکز خواهند کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن