تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1834082752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیلم: «فورس ماژور» اثر شاخص سینمای سوئد را تماشا کنید |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: فیلم: «فورس ماژور» اثر شاخص سینمای سوئد را تماشا کنید
اگر قرار باشد یکی از بهترین‌ فیلم‌‌های سال‌های اخیر سینمای سوئد را انتخاب کرد، «فورس ماژور/ Force Majeure» یک سر و گردن از همه آثار بالاتر است؛ فیلمی با مضامینی متفاوت که مخاطب را غافلگیر می‌کند و در نهایت قدرت کارگردان را به رخ تماشاچی می‌کشد.
کد خبر: ۴۸۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ - 02 April 2015



فیلم: «یک سال بسیار خشن» را تماشا کنید
اگر قرار باشد یکی از بهترین‌ فیلم‌‌های سال‌های اخیر سینمای سوئد را انتخاب کرد، «فورس ماژور/ Force Majeure» یک سر و گردن از همه آثار بالاتر است؛ فیلمی با مضامینی متفاوت که مخاطب را غافلگیر می‌کند و در نهایت قدرت کارگردان را به رخ تماشاچی می‌کشد.

به گزارش «تابناک»؛ بهمن استعاره مناسبی برای مشکلی است که ابتدا کوچک است، کم کم شتاب میگيرد و در نهايت تعادل آرامش بخش تعطيلات زمستانی- و احتمالاً حتی ازدواج- يک زوج مرفه اسکانديناويایی را در قالب چهارمين فيلم بسيار دقيق روبن اوستلوند به نام «فورس ماژور/ Force Majeure» تهديد به نابودی می کند.

برخلاف فيلمهای سنتی درباره بلايای طبيعی، که در آنها لذت بيننده با غوغا و آشوبی که روی پرده میبيند ارتباط مستقيمی دارد، تريلر دلهره آور روانشناسانه اوستلوند با رويدادهای تماشایی پيش میرود و عواقب فاجعه بار آنها بر يکايک اعضای خانوادهای که در گيرش شدهاند مطالعه میکند. اين فيلم، که از نظر بصری حتی در مبتذل ترين دقايقش هم حيرت آور است و از نظر عاطفی تقريباً يک اشتباه حساس است، تا آنجا که میتواند يک قرار عاشقانه را پيچيده میکند.

از بين تمامی هجونويسان فعال در سينمای امروز دنيا، شايد اوستلوند را بتوان نمايانده زيرکانه ترين نمونه طنز تلخ ناميد- نثر او به قدری ماهرانه نوشته میشود که گاهی اوقات تمييز دادن بين اين که آيا او واقعاً در حال تشريح همان اتفاق بدی است که قرار است روی پرده ديده شود يا خير کار بسيار دشواری است.

از نظر مخاطبان، چالش تفسيری در فاصله محضی که کارگردان بين خود و شخصيت ها ايجاد میکند خلق می شود. او طلايه دار-و شايد استاد- سبکی است که در آن کارگردان صحنهها را از فاصله دور با دوربين ديجيتال با رزولوشن بالا فيلمبرداری میکند و بعد درباره قاب بندی تصاوير، حرکات دوربين و غيره در طول فرايند طولانی پس از توليد تصميم گيری میکند.

در فيلم قبلی اوستلوند، «بازی/Play»، روايت کش داری از يک ماجرای گردن کلفتی، آن ترديدی که در فيلم درک میشود می تواند مشقت آور باشد. اما در «فورس ماژور»، که در آن جدایی سرد [يک زوج] قواره تن شرايط است و در عين حال انتخابهای خلاقانه کارگردان مشهودتر هستند، اين سبک بالاخره توجيه می شود.

وقتی که اوستلوند سير رسيدن به لحظهای که زوج مورد نظر ديگر نمیخواهند همديگر را ببينند را روايت میکند به ياد «صحنههایی از يک ازدواج» ميشاييل هانکه میافتيم. اين سير با فاجعهای رخ میدهد که در آن قسمتی از غريزه پدر خانواده به جای قربانی کردن خود برای نجات خانواده به فکر در بردن جان خود است.

فيلم به طرزی بسيار حساب شده هر آنچه که ممکن است اتفاق افتاده باشد و ناگزير از چشم اعضای خانواده در اين ۵ روز تعطيلی زمستانی دور مانده باشد را ثبت میکند. اين را میتوان از همان شات اول فهميد: زمانی که اين خانواده فوق العاده- پدر توماس (با بازی یوهانس باهه کونکه)، مادر ابا (با بازی ليزا لووِن کونگسلی)، پسر و دختر (خواهر و برادری واقعي به نام‌های وينسنت و کلارا وترگرن)- برای گرفتن عکس گروهی روی کوه ژست میگيرند. در حالی که آنها خود خاطراتشان را ويرايش میکنند تا با آنچه روايت میکنند بخواند، اما اوستلوند شاهد تمام جزئيات تا زمان جدایی در حمام است.

در دومين روز تعطيلاتشان بهمن مهيبی رخ میدهد که ابتدا به آنها فرصت میدهد تا نگاهی به بخش بی عيب و نقص خانواده خود داشته باشند. و بعد در قسمتی که ناگهان به شناخته شده ترين نمای جشنواره فيلم کن ۲۰۱۴ تبديل می شود، بهمنی در کوهستان ايجاد میشود و به خانواده – و بينندهها- نزديک می شود و آنقدر سريع اين اتفاق می افتد که باعث میشود بيننده برای جا خالی دادن سر خود را بدزدد.

اوستلوند با ترکيب فيلم مستند يک بهمن واقعی در استان بريتيش کلمبيا کانادا و بازيگران مقابل يک صفحه سبز (greenscreen) وسط ابری از پودر CG توانست اين صحنه ميخکوب کننده را بگيرد. با شروع اين فيلم به روشی باورنکردنی، اوستلوند با اتکا به زبان بدن و اشارههای خردمندانه ديگر درام را به رجيستری دقيق تر تبديل میکند تا ترکهایی که در اين رابطه ايجاد شدهاند را عيان کند.

بچهها اولين کسانی هستند که واکنش نشان میدهند، آنها قبلاً شاهد احساسی که بايد با ترک پدر در طول اين صحنه مهم به آنها دست دهد بودهاند. بعد، ابا سر ميز شام مردانگی توماس را به چالش میکشد.

او اتفاقی که افتاده را فراموش نمی کند و بار ديگر صحنه را مقابل چشمان بهترين دوست توماس (با بازی کريستوفر هيویو) ترسيم میکند و او با شنيدن ماجرا نمیتواند آن شب بخوابد و مدام به اين فکر میکند که اگر او جای توماس میبود چه میکرد. از قضا، توماس ماجرا را با گوشی آيفون خود فيلمبرداری کرده، گرچه ما به جای ديدن تصاوير واکنش او را در طول تماشای فيلم میبينيم.

در صحنه غيرمتداول ديگری، توماس از صدای بلند شکسته شدن چيزی در راهروی هتل- در حالی که دربان از بالا به صحنه نگاه می کند- به شدت آشفته می شود (حجم، احتمالاً تاکتيک ديگری برای ترساندن بيننده توسط اوستلوند است).

زير اين همه موشکافی، احساس میشود که فيلم کمی راکد است-درست مثل هر تعطيلات ديگری که فقط در يک لوکيشن سپری شود- ولی با اين حال صحنهها جذابيت خود را حفظ میکنند. اولين صحنه که پشت ارتفاعات رخ میدهد، نشان دهنده راهی برای توماس است تا به صورت نمادين خود را در چشم فرزندانش بزرگ کند، در حالی که صحنه آخر باز گذاشته شده تا هر کس تفسير خود را از آن داشته باشد. شکی نيست که هيبت پدری شکسته شده، غرايز توماس ديگر قابل اعتماد نيستند و بايد از فاجعه بعدی اجتناب کرد، و اين اِبا است که بايد تصميم بگيرد.


خلاصه‌ای از این فیلم را در «تابناک» مشاهده کنید



دانلود







لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید دانلود








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن