تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819098461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران و عراق می توانند برتری نفتی عربستان را به چالش بکشند


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


تحلیلگر اقتصادی سی ان ان:
ایران و عراق می توانند برتری نفتی عربستان را به چالش بکشند
تحلیلگر اقتصادی شبکه سی ان ان درباره تاثیر لغو تحریمها بر اقتصاد ایران گفت، با توجه به همکاری نزدیکی که میان ایران و عراق وجود دارد و مجموع ذخایر نفت این دو کشور که بیشتر از عربستان است، آنها می توانند برتری عربستان در عرصه نفت را به چالش بکشند.



 
به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، تحلیلگر سی ان ان تاکید کرد اگر تحریمها برداشته شود، ایران و عراق می توانند برتری نفتی ریاض را به چالش بکشند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان ، جان دفتریوس تحلیلگر اقتصادی این شبکه درباره تاثیر لغو تحریمها بر اقتصاد ایران گفت امیدها برای رسیدن به توافق در لوزان سوئیس درباره برنامه هسته ای ایران ، باعث شده است بهای نفت روند کاهشی پیدا کند زیرا دست اندرکاران می گویند اگر توافق حاصل شود و تحریمهای نفتی از روی ایران برداشته شود، نفت ایران به میزان گذشته باز می گردد و عرضه بیشتر می شود.

پیش از این بحران یمن و عملیات نظامی عربستان در این کشور، باعث افزایش بهای نفت شده بود.

وزیر نفت ایران معتقد است سه تا چهار ماه پس از برداشته شدن تحریمها تولید نفت ایران یک میلیون بشکه در روز افزایش می یابد.

رابین میلز تحلیلگر مسائل انرژی و نفت گفت به نظر ما با برداشته شدن تحریمها ایران می تواند در عرض شش تا نه ماه، هشتصد هزار بشکه نفت بیشتری به بازار عرضه کند. ایران همچنین در عرض یک تا سه ماه می تواند از انبارهای خود نفت را وار بازار کند. به علت اینکه هم اکنون اضافه بر تقاضا در بازار نفت وجود دارد ، ورود میزان بیشتری از نفت ایران بهای آن را بیش از پیش کاهش می دهد.   در واقع برداشته شدن تحریمها از روی ایران و بازگشت دوباره این کشور به بازارهای جهانی، در بدترین شرایط برای تولید کنندگان نفت اتفاق می افتد. البته سه تولید کننده بزرگ نفت در جهان، برای جلوگیری از کاهش بهای نفت ، تولید خود را کاهش نداده اند.

عربستان سعودی که بزرگترین تولید کننده اوپک است، روزانه نزدیک به ده میلیون بشکه نفت تولید می کند. روسیه نیز تقریبا همین میزان تولید می کند و اکنون روی مشتریان جدید در آسیا تمرکز کرده است. میزان تولید نفت آمریکا نیز به حدی افزایش یافته است که بیشتر از میزان ظرفیت انبارها نفت تولید می کند. اگر درهای سرمایه گذاری ایران به روی خارجیها به طور کامل باز شود، می تواند میزان قابل توجهی نفت را به بازارهای جهانی وارد کند.

ایران پس از چندین سال تحریمهای شدید نفتی و مالی، بسیار تشنه سرمایه گذاری خارجی و دانش فنی شرکتهای نفتی اروپایی و آمریکایی است. رابین میلز گفت ایران کشوری است که بخشهای نفت و گازش بسیار به تزریق فناوریهای جدید و همچنین سرمایه نیاز دارد. تحریمها به شدت به وضع مالی ایران لطمه زده است. در صورت برداشته شدن تحریمها از روی ایران این کشور می تواند به قدرت اقتصادی قابل توجهی تبدیل شود.   ایران چهارمین ذخیره نفتی جهان را دارد. میزان ذخایر ثابت شده نفت ایران یکصد و پنجاه و هفت میلیارد بشکه است. هجده درصد از ذخایر کشف شده گاز جهان در ایران است. ایران تا چهار سال پیش چهار میلیون و سیصد هزار بشکه در روز نفت تولید می کرد. کورنلیا میر مدیر عامل شرکت آم آر ال گفت ایران می تواند بازیگر بسیار بزرگی باشد.   ایران در زمینه گاز می تواند به اندازه قطر تاثیرگذار باشد. از نظر نفت، ایران می تواند دومین جایگاه را در اوپک داشته باشد. اگر ایران اکنون وارد بازار شود و سرمایه گذاریهای لازم در آن انجام شود می تواند بازیگر بسیار قوی در اوپک شود. در میان مدت و با توجه به همکاری نزدیکی که میان ایران و عراق وجود دارد و مجموع ذخایر نفت این دو کشور که بیشتر از عربستان سعودی است، آنها می توانند برتری عربستان را در عرصه نفت به چالش بکشند./110
 



۱۴/۰۱/۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن