تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803355296




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توزیع 30 هزار پلاستیک زباله بین خانواده های خراسان شمالی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در روز 13 فروردین، توزیع 30 هزار پلاستیک زباله بین خانواده های خراسان شمالی بجنورد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: 30 هزار عدد پلاستیک زباله بین خانواده های این استان که در روز 13 فروردین به دامن طبیعت می روند، توزیع شد.


سیداصغر مطهری روز پنجشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: کار توزیع کیسه زباله بین خانواده ها هنگام خروج از شهرها و ورودی پارک ها و در محل های پرتردد برای اتراق گردشگران در مناطق نمونه گردشگری و حفاظت شده استان توسط محیطبانان این اداره کل صورت می می گیرد.
وی از خانواده ها درخواست کرد کیسه های مخصوص جمع آوری زباله را همراه داشته و در پایان روز همه زباله های تولیدی را جمع آوری و از رهاسازی آن در جنگل، کنار چشمه های آب ، مناطق کوهستانی و دره ها خودداری کنند.
وی همچنین به خانواده ها توصیه کرد که هنگام حضور در طبیعت از شکستن سرشاخه درختان و روشن کردن آتش در کنار درختان خودداری کرده و خاکستر آتش را هم هنگام ترک محل اتراق ، با آب و خاک خاموش کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اشاره به این که سامانه دریافت گزارش تخلف زیست محیطی این اداره کل با کد بین شهری 09695 فعال است، گفت: هم استانی ها در صورت مواجهه با هر گونه تخلف زیست محیطی شامل شکار و صید، قطع درختان، آتش سوزی، آلودگی و تخریب محیط زیست می توانند موارد را به این سامانه گزارش کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی افزود: علاوه بر این، محیط زیست خراسان شمالی در روز 13 فروردین، 12 گروه بازرسی ثابت و سیار را با بهره گیری از 30 نفر نیروی اداری در سطح استان فعال خواهد داشت.
به گفته وی از این تعداد، پنج گروه به صورت سیار در بوستان های تفریحی گردشگری باباامان و بش قارداش بجنورد، پارک های ملی سالوک و ساریگل اسفراین و میاندشت جاجرم مستقر و کار نظارتی خود را انجام می دهند.
وی افزود: محیطبانان کشیک در پارک ها و مناطق حفاظت شده این اداره کل نیز در این روز آماده راهنمایی خانواده ها برای اتراق و استفاده از طبیعت هستند.
استان خراسان شمالی واقع در شمال شرق کشور دارای جاذبه های طبیعی گردشگری بکر است که هر ساله اهالی این استان و مسافران گذری نوروزی این استان، در روز انس با طبیعت، چند ساعتی را همراه خانواده در طبیعت سپری می کنند.
194 هزار هکتار از گستره استان خراسان شمالی شامل چند پارک ملی و منطقه حفاظت شده تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست این استان قرار دارد.
پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، چهار منطقه حفاظت شده سالوک، قرخود، گلول و سرانی و ساریگل، پناهگاه حیات وحش میاندشت و سه اثر طبیعی ملی شامل ارس سرانی، صنوبر نظرعلی و سروهای قره باغ از جمله جاذبه های طبیعی بکر خراسان شمالی هستند که توسط مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست این استان مدیریت می شوند.
در تقویم رسمی کشور 13 فروردین به نام روز طبیعت نامگذاری شده و هر ساله خانواده ها در این روز، طبق رسم قدیمی برجای مانده از گذشته به جنگل، کنار چشمه های آب، مناطق کوهستانی و دره ها رفته و ساعاتی را در طبیعت سپری می کنند. ک/3
5132/6204



13/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن