تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 20 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799772519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سال جاری واحد ادورانت به ظرفیت 700تن در پارس جنوبی راه‌اندازی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارش/
سال جاری واحد ادورانت به ظرفیت 700تن در پارس جنوبی راه‌اندازی می شود
بودار‌کردن نفت از اقدامات پردیس پایین‌دستی پژوهشگاه نفت است که این طرح با حمایت شرکت ملی گاز ایران در فاز یک پارس جنوبی اجرا می‌شود اولین واحد این طرح با ظرفیت 700 تن است که سال آینده در پارس جنوبی راه‌اندازی می‌شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ماده بودار کننده گاز طبیعی(ادورانت) از میعانات گازی ماده‌ای است که از آن برای بودار کردن گاز مایع استفاده می‌شود از آنجا که گاز طبیعی پس از پالایش فاقد بو است و در صورت نشت خطرآفرین خواهد بود با تزریق این ماده به جریان گاز طبیعی یا گاز مایع می‌توان از آن به عنواد ماده هشداردهنده استفاده کرد نیاز کشور به این ماده استراتژیک حدود 600 تن در سال است.


بر اساس این گزارش این ماده وارداتی بوده و با توجه به نیاز آن در حوزه گاز به ویژه شرکت ملی گاز ایران قراردادی برای تولید آندر داخل کشور فی مابین مدیریت پژوهش فناوری شرکت ملی گاز و پژوهشگاه صنعت نفت در این زمینه امضا شده است.


همچنین فعالیت های مربوط به انتخاب خوراک، محل نصب و نیز بازنگری استاندارد ادورانت تولیدی کشور با همکاری مشترک پژوهشگاه و مدیریت پژوهش فناوری شرکت گاز در سال 87 انجام و در طی آن 9 ماده مراحل توسعه دانش فنی و طراحی مفهومی و پایه برای احداث واحدی به ظرفیت 800 تن در سال توسط پژوهشگاه صنعت نفت انجام شد.


در این پروژه از مرکاپتان‌های سبک موجود در میعانات گازی منطقه پارس جنوبی برای تولید ادورانت استفاده شده است و به این ترتیب از ماده‌ای سمی و مضر برای تولید محصول ارزشمند استفاده شده و همچنین محصول جانبی این واحد که 15 هزار بشکه در روز میعانات گازی عاری از این مرکاپتان‌ها می‌باشد با ارزش افزوده بیشتری قابل ارائه به بازارهای جهانی است.




در حال حاضر واحد در محل پالایشگاه اول پارس جنوبی در حال نصب است عملیات اجرای پروژه EPC با نظارت شرکت ملی گاز و پژوهشگاه به پیمانکار داخلی واگذار و بیش از 80 درصد پیشرفت داشته است تمامی تجهیزات مکانیکی واحد شامل مخازن ظروف تحت فشار رآکتورها و برج‌ها که به دلیل خورنده بودن سیال است مصالح خاص طراحی ویژه برخوردارند در داخل کشور ساخته شده است در آینده نزدیک دانش فنی پژوهشگاه با حمایت معنوی و مادی مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز به مرحله صنعتی خواهد رسید و گامی دیگر در جهت خودکفایی کشور برداشته می‌شود.


منصور بزمی، رئیس پردیس صنایع پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت  در  گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ بودار‌کردن نفت را از اقدامات پردیس پایین‌دستی پژوهشگاه نفت نام برد و اظهار داشت: این طرح با حمایت شرکت ملی گاز ایران در فاز یک پارس جنوبی اجرا می‌شود اولین واحد این طرح با ظرفیت 700 تن است  که سال آینده در پارس جنوبی راه‌اندازی می‌شود. 
 
وی، افزایش و ارتقاء کیفیت محصولات نفتی را از دیگر اقدامات این پژوهشگاه نام برد و خاطر‌ نشان کرد: براساس آن پیشنهادی به یکی از کشور‌ها شده است که در مرحله‌ انعقاد قرار دارد. 


بزمی همچنین با اشاره به موفقیت‌های این پژوهش‌ها در حوزه کاتالیست خاطر‌ نشان کرد: تاکنون موفق به تولید کاتالیست سولفورزدایی از گازوئیل و نفت سفید شده‌ایم که از جمله کاتالیست‌های پرمصرف در حوزه نفت به‌ شمار می‌آید. 


بزمی دانش فنی نمک زدایی نفت خام با استفاده از الکترولیز، کاتالیست های سولفورزدایی از نفت سفید و گازوئیل را از دیگر دستاوردهای پژوهشگاه صنعت نفت اعلام کرد و افزود: واحد SRU یا گوگردزدایی از گازطبیعی بزودی با دانش فنی پژوهشگاه صنعت نفت در نخستین پالایشگاه گازی ایران مورد استفاده قرار می گیرد. 


رئیس پردیس صنایع پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به دستاوردهای پژوهشگاه صنعت نفت در بحث شیرین سازی گاز با حلال پارسی سول گفت: هم اکنون این مرکز با داشتن دانش فنی پارسی سول آماده ساخت واحدهای صنعتی است. 


رییس پردیس پایین‌دستی پژوهشگاه صنعت نفت همچنین از راه‌اندازی واحد تست کاتالیست‌ها در این پردیس خبر داد و گفت: زمانی که کاتالیستی تولید می‌شود در این واحد مورد تست ارزیابی قرار می‌گیرد. 


وی همچنین با اشاره به اقدامات محققان این پردیس در حوزه گاز خاطر‌ نشان کرد: یکی از تاکیدات وزیر نفت ایجاد واحد شیرین‌سازی گاز بوده است که در حال حاضر محققان ما موفق به بومی‌سازی حلال‌های مورد نیاز برای شیرین‌سازی گاز شده اند و آمادگی احداث واحد‌های صنعتی در این حوزه را داریم. 


انتهای پیام/
 





اخبار مرتبط

بومی سازی تجهيزات پالايشگاهی و صرفه جويی 50 ميليارد ريالی
مگاپروژه‌ا‌ی که با افزایش تولید خود در پارس جنوبی همچنان قدرت‌نمایی می‌کند
کاهش تولید نفت و گاز روسیه تا سال 2035
فاز 12 در هر ثانیه یک سکه طلا به سرمایه ملی اضافه می‌کند




۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن