تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799465288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پارس جنوبی تا سه سال آینده به طور کامل راه‌اندازی می‌شود/ برنامه افزایش یک میلیون بشکه‌ای صادرات نفت خام


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: زنگنه:
پارس جنوبی تا سه سال آینده به طور کامل راه‌اندازی می‌شود/ برنامه افزایش یک میلیون بشکه‌ای صادرات نفت خام
وزیر نفت گفت: توليد و صادرات نفت خام کشور در صورت برداشته شدن تحريم‌های بين‌المللی، ظرف چند ماه روزانه يک ميليون بشکه افزايش می‌يابد.

برنامه افزایش یک میلیون بشکه‌ای صادرات نفت خام
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، بیژن نامدار زنگنه اظهار داشت: با برداشته شدن تحريم ها عليه ايران اتفاق هاي زيادي رخ مي دهد و پيش بيني مي شود که افزايش صادرات يک ميليون بشکه اي نفت خام ايران پس از لغو تحريم ها، تاثير زيادي بر قيمت نفت خام و بازارهاي جهاني نداشته باشد.

بيژن نامدار زنگنه به همزماني افتتاح فاز 12 به عنوان بزرگترين طرح صنعتي کشور با مذاکرات هسته اي ايران و گروه 1+5 و اين که اين همزماني مي تواند پيام سياسي مهمي را براي کشورهاي غربي به همراه داشته باشد اشاره کرد و گفت: تحريم هاي کنوني عليه ايران ظالمانه بوده و در واقع حق ملت ايران را ضايع کرده است.

وزير نفت با اشاره به افزايش 120 ميليون متر مکعبي توليد گاز در يک سال اخير گفت: بخش عمده اي از اين مقدار گاز طبيعي (حدود 68 ميليون متر مکعب) از طريق فاز 12 تامين شده است.

زنگنه با اشاره به همزماني افتتاح فاز 12 پارس جنوبي با پنجاه و چهارمين سالروز ملي شدن صنعت نفت، گفت: اين طرح به عنوان بزرگترين پروژه تاريخ صنعت نفت به بهره برداري مي رسد.

وزير نفت افزود: تاکنون در فاز 12 پارس جنوبي 7,5 ميليارد دلار سرمايه گذاري شده است و با بهره برداري از اين طرح، روزانه 80 ميليون متر مکعب گاز و 120 هزار بشکه ميعانات گازي به ظرفيت توليد کشور افزوده مي شود.

زنگنه به اعمال تحريم و محدوديت هاي مالي در جريان اجراي فاز 12 پارس جنوبي اشاره کرد و گفت: با اولويت داشتن هفت فاز متعارف پارس جنوبي (12 و 15 تا 18) اين تصميم بزرگ در زمستان امسال شاهد افزايش بيش از 100 ميليون متر مکعبي گاز در کشور بوديم.

وزير نفت توليد کنوني فازهاي 12 - 15 و 16 - 17 و 18 پارس جنوبي را به ترتيب روزانه بيش از 68، 37 و 18 ميليون متر مکعب اعلام و تصريح کرد: بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته، افتتاح رسمي فازهاي 15 - 16،‌اواخر بهار و 17- 18 تابستان سال آينده خواهد بود.

صنعت نفت ايران به طور کامل ملي شده است

زنگنه راه اندازي هفت فاز متعارف پارس جنوبي را در شرايط نبود تحريم ها و حضور شرکت هاي خارجي، کاري سخت ارزيابي کرد و گفت: ايراني ها با راه اندازي اين فازها در شرايط تحريم و مشکلات مالي نشان دادند که صنعت نفت کشور ايران به طور کامل ملي شده است.

وي با يادآوري مصرف 27 ميليارد ليتر سوخت مايع نيروگاه ها و واحدهاي صنعتي به ارزش 18 ميليارد دلار در سال 92 عنوان کرد: پارسال گازرساني به اين مصرف کنندگان روزانه حدود 36 ميليارد متر مکعب بود در صورتي که با افزايش توليد گاز در پارس جنوبي اين ميزان امسال به 50 ميليارد متر مکعب در روز رسيد و اين موضوع موجب کاهش مصرف سوخت مايع و صرفه جويي بسيار شد.

توانايي صادرات نفت به همه جا را داريم

زنگنه درباره فروش نفت ايران پس از لغو تحريم ها، گفت: بازارهاي نفت متعدد است و اگر تحريم ها برداشته شود ما مي توانيم به هر جا که مصلحت باشد ، نفت صادر کنيم و بخش بازاريابي ما اين توان را دارد.

وي درباره اين که آيا براي ديگر طرح هاي پارس جنوبي روي قراردادهاي تازه نفتي ايران (IPC) حساب کرده ايد، افزود: همه قراردادهاي فازهاي پارس جنوبي امضا شده و پيشرفت آنها بيش از 60 درصد است براي فازهاي ديگر پارس جنوبي نمي توان از اين قرارداد استفاده کرد.

وزير نفت درباره توسعه فاز 11 ميدان گازي پارس جنوبي با قراردادهاي تازه گفت: در فاز 11 پارس جنوبي قرار است از روش ديگري به جز اين قرارداد استفاده کنيم، در واقع در فاز 11 قرار است بخش بزرگي از کار در دريا و بخش کوچکي در خشکي اجرا شود.

زنگنه با بيان اين که براي پايان همه طرح هاي پارس جنوبي 20 ميليارد دلار سرمايه نياز است، افزود: بخشي از اين منابع مالي در شوراي اقتصاد تصويب و هم اکنون ابلاغ شده و بخشي از آن قرار است از صندوق توسعه ملي، منابع داخلي شرکت ملي نفت ايران و صرفه جويي حاصل از مصرف فرآورده هاي نفتي که به علت افزايش توليد گاز حاصل مي شود، تامين شود.

وي ادامه داد: اگر اين منابع تامين شود ظرف سه سال آينده داستان پارس جنوبي را به پايان مي رسانيم.

چيني ها شريکان راهبردي ما هستند

زنگنه درباره همکاري با شرکت هاي چيني، گفت: ما هميشه چه در زمان تحريم و چه در زمان برداشته شدن تحريم ها، آماده همکاري با شرکت هاي چيني هستيم و اين گونه نيست که اگر ايران در تحريم نبود در پروژه هايمان از شرکت هاي چيني استفاده نمي کرديم.

وي در باره حضور شرکت ملي نفت چين (سي ان پي سي) در فاز 11 پارس جنوبي و پايان همکاري با اين شرکت، گفت: بحث حضور اين شرکت چيني در فاز 11 پايان يافته و دو طرف ايران و چين در اين فاز هيچ تعهدي به هم ندارند و اين شرکت به علت تحريم ،اين فاز را توسعه نداده است.

وزير نفت درباره اين که در صورت تمايل حضور اين شرکت در اين پروژه، ايران با آنها مذاکره خواهد کرد يا خير، افزود: اگر بخواهند مي توانيم با آنها مذاکره کنيم.

زنگنه با بيان اين که چين و روسيه شريکان راهبردي ما هستند، تصريح کرد: کشورهايي که در شرايط سخت تحريم با ما کار کرده باشند پس از برداشته شدن تحريم ها در اولويت ما هستند.

فازهاي 19 تا 21 اولويت هاي بعدي پارس جنوبي

وزير نفت با اعلام اين که فازهاي اولويت نخست، اواخر شهريور سال 94 به پايان مي رسد، درباره اولويت هاي بعدي پارس جنوبي، گفت: فاز 19 که به اندازه 2 فاز متعارف است و  فازهاي 20 و 21 ،اولويت هاي بعدي پارس جنوبي براي توسعه هستند که در صورت تامين منابع مالي و امکانات کافي اجرا مي شود.

زنگنه درباره اين که آيا ايران پول نفت هاي فروخته شده خود را از مشتريان دريافت مي کند، افزود: همه پول هاي نفت فروخته شده ايران به جز پول نفت هند به حساب بانک مرکزي واريز مي شود.

وي گفت: بخشي از پول نفت فروخته شده درگذشته هنوز به حساب بانک مرکزي واريز نشده است که با برداشته شدن تحريم ها اين پول ها به حساب بانک مرکزي واريز مي شود.

وزير نفت درباره صادرات برق از سوي اين وزارتخانه تاکيد کرد: مسئوليتي براي صادرات برق نداريم و قرار است گاز نيروگاه هايي را که بخش خصوصي مي سازد تامين کنيم؛ زيرا نيروگاه ها بايد درباره قيمت گاز براي تبديل به برق با وزارت نفت قرارداد امضا کنند.

هيچ کس حق ندارد اين طرح را به اسم خود تمام کند

وزير نفت درباره اين که آيا افتتاح فاز 12 به نام دولت يازدهم تمام مي شود؟ گفت: قرارداد فاز 12 در سال 1384 امضا شده است و از آن زمان تاکنون 116 ماه مي گذرد و پنج وزير سکان وزارت نفت را در دست گرفته اند ، از اين رو هيچ کس حق ندارد اين طرح را به اسم خود تمام کند، زيرا اين طرح يک تلاش جمعي بزرگ و دو امدادي بوده است.

پتروپارس توانايي بين المللي شدن را دارد

وزير نفت با اشاره به تلاش ها و رنج هاي زياد وزارت نفت براي شکل گيري شرکت پتروپارس، گفت: اين شرکت در صورت کار در کنار يک شرکت تراز اول خارجي، توانايي بين المللي شدن را دارد؛ البته هم اکنون ايران در پارس جنوبي نيازي به حضور شرکت هاي خارجي ندارد.

وي با اشاره به عملکرد خوب شرکت هاي فراساحل ايراني، در نصب و راه اندازي هفت سکوي گازي پارس جنوبي در سال 93، اظهار کرد: در زمان حضور شرکت هاي خارجي در صنعت نفت، بهترين رکورد راه اندازي 2 سکو دريايي ظرف يک سال بوده است.

انتهای پیام/




اخبار مرتبط

ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی پس از مدت‌ها انتظار در آستانه بهره‌برداری قرار می‌گیرد
برنامه‌ریزی برای صادرات ٢٠ میلیون تن فرآورده نفتی در سال ٩٤
خوراک اتیلن به پتروشیمی مهاباد می رسد
کاهش قیمت نفت عامدانه است/ برگزاری اجلاس اوپک بدون نتیجه باعث سقوط قیمت نفت می‌شود
صرفه جویی 3.7 میلیارد مترمکعبی در مصرف گاز با اصلاح موتورخانه ها




۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن