تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803312320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه‌ريزي براي راه‌اندازي صندوق‌هاي جسورانه و توسعه بازار بدهي در سال جديد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ اسفند ۱۳۹۳ (۱۲:۴۳ب.ظ)
برنامه‌ريزي براي راه‌اندازي صندوق‌هاي جسورانه و توسعه بازار بدهي در سال جديد موج - مدير عامل فرابورس ايران با اشاره به توسعه بازارهاي فرابورس در سال 93، از برنامه‌هاي جديد اين شرکت براي راه‌اندازي صندوق‌هاي جسورانه در سال 1394 و توسعه بازار بدهي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، امير هاموني، مدير عامل فرابورس، با اشاره به فعاليت‌هاي فرابورس ايران در سال 93 اظهار کرد: سال 1393 براي فرابورس ايران، سالي مملو از اتفاقات و رخدادهاي جديد و رو به جلو بود و راه‌اندازي بازار دارايي فکري و افتتاح تابلوي معاملات صندوق‌هاي زمين و ساختمان، از جمله اقدامات نوآورانه فرابورس ايران در سال 93 به حساب مي‌آيد.
مدير عامل فرابورس ايران افزايش تعداد درخواست پذيرش شرکت‌ها در فرابورس ايران را از جمله شاخص‌هاي توسعه آن دانست و افزود: در سال 93، 124 شرکت درخواست پذيرش داشتند و طي 16 جلسه هيئت پذيرش، درخواست 49 شرکت مطرح و بررسي شد که از اين تعداد، 34 شرکت در فرابورس ايران پذيرش شدند.
وي با اشاره به کاهش تعداد عرضه‌هاي اوليه در فرابورس نسبت به سال گذشته اظهار کرد: آمار فرابورس در عرضه‌هاي اوليه به‌واسطه شرايط بازار، نسبت به سال گذشته کاهش يافت و نتوانستيم روند سال گذشته را ادامه دهيم، اما؛ اميدواريم در سالي که پيش رو داريم اين شرايط تغيير کند.
هاموني پيرامون انتقال نماد چند شرکت فرابورسي به بازار بورس اوراق بهادار تهران طي سال 93 يادآور شد: حضور شرکت‌ها در بازارهاي مختلف فرابورس به آن‌ها کمک مي‌کند تا به مرور توسعه پيدا کرده و فضاي بازار سرمايه را تجربه کنند و چه بسا بهتر است مسير ورود شرکت‌هاي امتحان نشده به بازار بورس را محدود کنيم تا شرکت‌ها با توجه به اندازه و ميزان شفافيت، ابتدا با حضور در بازارهاي مختلف فرابورس ايران و پشت سر گذاشتن مراحل ارتقا از بازارهاي پايين‌تر به بازار اول، در صورت تمايل به بورس تهران منتقل شوند.
وي همچنين به درج 18 شرکت در بازارهاي اول و دوم فرابورس ايران اشاره کرد و گفت: امسال در مجموع 10 شرکت در فرابورس عرضه شده است که از اين تعداد سهام شرکت‌هاي کشتيراني درياي خزر، سرمايه‌گذاري مسکن زاينده رود، قاسم ايران، بهمن ليزينگ، البرز بالک و زغال‌سنگ پروده طبس براي اولين بار عرضه شد و 4 شرکت گروه پتروشيمي سرمايه‌گذاري ايرانيان، بانک حکمت ايرانيان، بانک خاورميانه و بيمه اتکايي ايرانيان نيز به بازارهاي بالاتر فرابورس ارتقا يافتند.
مدير عامل فرابورس ايران گفت: از ابتداي امسال تا پايان هفته سوم اسفند، 49 هزار و 179 ميليون ورقه بهادار به ارزش 317 هزار و 760 ميليارد ريال در بازارهاي فرابورس معامله شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ حجم 29 درصد و به لحاظ ارزش 14 درصد افزايش يافته است.
هاموني در بخش ديگري از سخنان خود به برنامه‌هاي فرابورس ايران در سال 1394 اشاره کرد و با بيان اينکه برنامه‌هاي سال آينده اين شرکت بر اساس ارزيابي يک‌ساله عملکرد استراتژيک و همچنين برنامه‌هاي کلان وزارت امور اقتصادي و دارايي و سازمان بورس و اوراق بهادار تدوين شده است، گفت: راه‌اندازي تابلويي براي شرکت‌هاي کوچک و متوسط در کنار راه‌اندازي صندوق‌هاي جسورانه و صندوق‌هاي خصوصي، تنوع بخشي به صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري، توسعه بازار دارايي فکري، توسعه بازار بدهي با انتشار ابزارهاي بدهي جديد و طراحي شاخص‌هاي جديد براي بازارهاي فرابورس از مهم‌ترين برنامه‌هاي سال آينده فرابورس ايران است.
وي به وضعيت اقتصادي کشور در سالي که گذشت، اشاره کرد و افزود: اقتصاد ايران در سال 1393 دستخوش تحولاتي از قبيل تأثير نتايج مذاکرات هسته‌اي و نقش آن در انتظارات تورمي بود ضمن آنکه کاهش قيمت نفت در بازارهاي جهاني موجب شد طي ماه‌هاي پاياني سال، درآمد دولت از طريق فروش نفت کاهش يابد.
وي ابراز اميدواري کرد با تدابير مسئولان جديد سازمان بورس و مشارکت سرمايه‌گذاران و سهامداران شاهد رونق بازار سرمايه در سال آينده باشيم و با توسعه و طراحي ابزارهاي مختلف، در مرحله‌اي قرار بگيريم که بازار سرمايه به تنها راه‌حل بنگاه‌هاي اقتصادي براي تأمين مالي تبديل شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن