تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820521352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كسي كه از ضريح سيدالشهدا جواب مي‌شنيد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


به تازگی منتشر شد:
كسي كه از ضريح سيدالشهدا جواب مي‌شنيد
كتاب ابراهيم مُجاب مدفون در حائر حسينی اثر محمد مهدی فقيه بحرالعلوم از سوی حوزه نمايندگی ولی فقيه در امور حج و زيارت منتشر شد.




به گزارش سرویس دینی جام نیوز، كتاب ابراهيم مجاب مدفون در حائر حسينی اثر محمدمهدی فقيه بحرالعلوم تدوين پژوهشكده حج و زيارت از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر وابسته به حوزه نمايندگی ولی فقيه در امور حج و زيارت به تازگی منتشر شده است.

 

ابراهيم مجاب، فرزند محمد بن امام موسی كاظم عليه‌السلام نخستين علوی دلباخته اباعبدالله الحسين عليه‌السلام بود كه در كربلا اقامت گزيد و چون به زهد و تقوا آراسته بود، پس از شنيدن جواب سلام از ضريح امام حسين عليه‌السلام به مجاب ملقب شد.

 

در اين كتاب سعي شده است تا چهره شفافي از اين نواده بزرگوار امام هفتم عليه‌السلام در ذهن خوانندگان و زائران عتبات عاليات ترسيم شود.

 

گفته شده كه ابراهيم بن محمد بن امام موسی كاظم عليه‌السلام، مادری پير و فرتوت داشت. هر هفته شب‌های جمعه به رسم ادب او را بر دوش خود سوار می‌كرد و به زيارت قبر امام حسين عليه‌السلام می‌برد، هرچند در اين راه بسيار اذيت می‌شد.

 

در يكی از شب‌های جمعه كه ابراهيم خسته بود، مادرش به او گفت: ابراهيم پسرم، به دلم برات شده كه هفته ديگر از دنيا خواهم رفت؛ بيا و مرا به حرم مولايم ببر. ابراهيم كه از شدت درد كمر و نابينايی رنج می‌برد به رسم ادب، مادر را بر دوش گرفت و راهی حرم شد و در مسير از شدت درد به نجوا با امام مشغول می‌شد كه آقا اين خدمت را از من قبول كن.

 

مادرش نيز در گوش فرزندش نجوا مي‌كرد كه جدت جواب اين زحمت و خوبی تو را بدهد. ابراهيم با مادر در حالي كه او را بر دوش داشت وارد حرم شد و در مقابل مضجع شريف ايستاد و سلام داد، السلام عليك يا جدّی يا اباعبدالله.

 

همه آنهايی كه در حرم بودند به گوش خود شنيدند كه از داخل ضريح مطهر صدايی بس دلنواز پاسخ می‌گويد: السلام عليك يا ولدی. پس از اين واقعه، عده‌ای از مردم در حرم به انتظار ابراهيم می‌نشستند تا وارد شود و سلام دهد و جواب امام را بشنود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری كتاب ابراهيم مجاب مدفون در حائر حسينی اثر محمدمهدی فقيه بحرالعلوم در قطع رقعی، ۸۸ صفحه، شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و به قيمت ۲۲۰۰ تومان از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر وابسته به حوزه نمايندگی ولی فقيه در امور حج و زيارت به تازگی منتشر شده است.

كتابخانه تخصصی حج و زيارت در پايگاه اطلاع رسانی حج (lib.hajj.ir) متن كامل كتاب های حوزه نمايندگی ولی فقيه در امور حج و زيارت را با فرمت های گوناگون در اختيار عموم كاربران قرار داده است.   شبستان



۱۱/۰۱/۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن