تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804865622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه اجمالی به مذاکرات ۳۰ مارس در لوزان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نگاه اجمالی به مذاکرات ۳۰ مارس در لوزان


مذاکرات هسته‌‌ ای لوزان در هفتمین روز جلسات متعدد و فشرده ای را دنبال کرد. امروز بازار اخبار و شایعات درباره چگونگی روند مذاکرات داغ تر از همیشه بود، و طرف های مذاکره کننده هر یک به نوعی آن را تائید را رد کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر, در ادامه مذاکرات هسته‌‌ای ایران و 1+5 در لوزان سوئیس، امروز دوشنیه 10 فروردین 94 وزاری امور خارجه ایران و کشورهای گروه 1+5 از ساعت 11 و 30 دقیقه به وقت تهران نشست جامع خود را برگزار کردند.
دانلود سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به شایعات درباره انتقال اورانیوم غنی شده پایان داد سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: این عقیده که ما در بیست و چهار ساعت گذشته توافقاتی داشتیم و ایران از آن دور شده است، در واقع نادرست است. به گزارش پایگاه اینترنتی سی ان اس نیوز ،ماری هارف گفت: ایران هرگز با انتقال ذخایر اورانیوم غنی شده خودبه کشور دیگر حتی به صورت آزمایشی موافقت نکرد. وی افزود:برچیدن ذخایر سوخت هسته ای عنصر اصلی در این توافق است که دولت اوباما تلاش می کند به این توافق با ایران دست یابد و زمان برای رسیدن به چنین توافقی رو به اتمام است. ماری هارف گفت:ما نمی دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد.ما بر روی بیست و چهار ساعت آینده در سوئیس تمرکز داریم. ما واقعا در تلاش هستیم ببینیم چه کاری می توانیم برای رسیدن به توافق انجام دهیم و اگر نتوانیم(به توافق برسیم) به دقت نگاه خواهیم کرد که گام بعدی چه خواهد بود. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت:آخرین مهلت برای توافق، نیمه شب سه شنبه است و این یک ضرب الاجل واقعی است. ماری هارف گفت:مسلما ذخایر(اورانیوم غنی شده) و آنچه که برای آن اتفاق می افتد و نحوه خلاص شدن ایران از دست آن بخش مهمی از این توافق  خواهد بودکه ما در تلاش برای رسیدن به آن هستیم اما این عقیده که ما در بیست و چهار ساعت گذشته توافقاتی داشتیم و ایران از آن دور شده است، در واقع نادرست است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت:گزینه ها برای ایران شامل انتقال ذخایر اورانیوم غنی شده به کشور دیگر یا رقیق کردن آن در ایران است.ما و ایران حتی به صورت آزمایشی در این زمینه به توافق نرسیده ایم.بنابراین این عقیده که در بیست و چهار ساعت گذشته توافق بر سر این موضوع شکسته شد، درست نیست. وی گفت:آنچه درباره این ذخایر اهمیت دارد این است که ما بتوانیم از دست آن خلاصی یابیم زیرا این بخش بزرگتر این معادله است که منجر می شود ما یک سال زمان برای فرار هسته ای بدست آوریم. بخشی از این معادله تعداد سانتریفوژها است، بخشی از این معادله این است که چه چیزهایی به آنها اجازه داده می شود درباره تحقیق و توسعه انجام دهند. بنابراین یک فرمول با استفاده از روش های مختلف وجود دارد که می توانیم به هدف خود برسیم. ما نمی دانیم می توانیم در بیست و چهارساعت آینده به آن برسیم اما ما قطعا می توانیم. وزیر خارجه روسیه لوزان را ترک کرد همزمان با نشست وزیر خارجه آمریکا با وزاری خارجه سه کشور اروپایی سرگئی  لاوروف وزیر خارجه روسیه که عصر دیروز یکشنبه برای شرکت در مذاکرات هسته ای وارد لوزان شده بود، به روسیه برگشت. زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، سرگئی لاوروف با هدف برنامه های داخلی روسیه، لوزان را ترک می کند و در صورت نیاز، فردا به سوئیس باز می گردد. همچنین  وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و لوران فابیوس همتای فرانسوی وی در نشست خود در لوزان سوئیس گفتند مذاکره کنندگان هسته ای ایران درباره موضوعات اختلاف انگیز باید به دنبال مصالحه باشند. به گزارش ایتارتاس از مسکو، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد:«وزرای دو کشور مسیر مذاکرات مربوط به حل و فصل جامع برنامه هسته ای ایران را مورد بررسی قرار دادند. دو طرف بر ضرورت اتخاذ تصمیم هایی برای مصالحه درباره موضوعات حل نشده با هدف دستیابی به درکی مشترک تاکید کردند.» بر اساس این بیانیه، دو طرف درباره موضوعات مهم در عرصه روابط دوجانبه و بین المللی تبادل نظر کردند.
دانلود
  وزیر خارجه فرانسه و آلمان از ترک لوزان منصرف شدند/ نشست مشترک فرانسه و آلمان در اما و اگر وزرای خارجه آمریکا و سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان ساعت 15.30 دقیقه به وقت محلی سوییس آغاز کردند و لوران فابیوس پرواز خود به کشورش را لغو کرد. با این که دولت های آلمان و فرانسه فردا نشست مشترک مهمی در برلین دارند، و قرار بود وزرای خارجه آلمان و فرانسه هم امروز لوزان را ترک کنند که اما اشتاین مایر و فابیوس که از دو روز پیش به لوزان آمده اند، قید رفت و برگشت را زدند و اعلام کردند تا زمانی که لازم باشد در لوزان خواهند ماند.   آلمان به نشست حساس فردا با فرانسه در برلین خوشبین است در حالی که فابیوس از ترک لوزان منصرف شده است، سباستین فیشر دستیار سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفت که مذاکرات میان ایران و گروه کشورهای 5+1 برای دستیابی به توافق هسته ای به مرحله بسیار مهم و حساسی رسیده است . فیشر در پاسخ به پرسش ایرنا درباره وضعیت کنونی مذاکرات در شهر لوزان سوئیس تاکید کرد: این گفت و گوها اکنون در مرحله بسیار مهمی قرار دارد . این دیپلمات آلمانی با اشاره به مذاکرات بسیار فشرده و فراگیر لوزان افزود: پیشرفت قابل توجهی در روند مذاکرات رخ داده ، هر چند که هنوز شماری از مسایل دشوار و حل نشده باقی مانده است.   فیشر همچنین بر اهمیت حل وفصل مسایل مهم به منظور جلوگیری از بسته شدن کامل این روزنه فرصت تاکید کرد . وی افزود: تا هنگامی که درباره همه موضوعات و مسایل توافق نشده، به منزله آن است که به هیچ توافقی دست نیافته ایم.   در همین حال فیشراحتمال افزایش حضور فرانک والتر اشتاین مه یر وزیر امور خارجه آلمان و لوران فابیوس همتای فرانسوی وی را تا سه شنبه شب که پایان مهلت این دور از مذاکرات در لوزان سوییس به شمار می رود، رد نکرد. قرار است اشتاین مه یر و فابیوس در مذاکرات مشترک روز سه شنبه مقام های دولتی فرانسه و آلمان در برلین شرکت کنند. اما مذاکرات دو جانبه و چند جانبه میان معاونان و وزرای خارجه ایران و 6 کشور همچنان در حال پیگیری است.  و حاضران معتقدند که ظرف روزهای گذشته پیشرفت های قابل توجهی حاصل شده است. دیدارهای جداگانه چینی ها و انگلیسی ها، فرانسوی ها با آلمانی ها، چینی ها با آلمانی ها و نشست های چندجانبه دیدارهایی است که احتمال تکرار آن وجود دارد.   جمع بندی وزیر خارجه چین از آنچه در  لوزان گذشت شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از رسانه های رژیم صهیونیستی به نقل از وزیر امور خارجه چین گزارش داد: احتمالا فردا در لوزان توافق هسته ای با ایران به امضاء می رسد. وی افزود: شکاف بین کشورهای بزرگ با ایران کاهش یافته است.
دانلود جان کری از ادامه گفتگوها خبر داد شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا از وجود دشواری هایی در مسیر مذاکرات سخن گفته است و تاکید نموده که گفتگوها درباره پرونده هسته ای ایران ادامه دارد.   دو طرف قصد دارند تا ضرب الاجل 31 مارس به توافق اولیه هسته‌ای دست یابند در کنار تمامی گمانه زنی ها و اخبار این روزها، دکتر روحانی رئیس جمهوری کشورمان تاکید کرده است که ایران به تمام تعهداتش عمل کرده و اکنون نوبت طرف مقابل است که تصمیم بگیرد و گام بردارد.

دیپلمات‌های غربی از ادامه اختلافات بر سر تحقیق و توسعه هسته‌ای و روند لغو تحریم‌ها در مذاکرات لوزان خبر می‌دهند.

پیشتر عراقچی عضو ارشد مذاکره کننده هسته ای کشورمان تاکید کرده بود که ایران گام های مثبت خود را در مذاکرات برداشته است و اکنون نوبت طرف غربی است که حسن نیت خود را نشان دهد.  
 

لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید


سه شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن