تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803043278




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد ۸ درصدي پروازهاي نوروزي در فرودگاه مشهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ فروردين ۱۳۹۴ (۱۱:۱۰ق.ظ)
خبرهايي از ۹ فرودگاه کشور؛ رشد ۸ درصدي پروازهاي نوروزي در فرودگاه مشهد موج - فرودگاه مشهد در ايام پيک اول تعطيلات نوروزي شاهد رشد ۸ و ۱۰ درصدي پرواز و مسافر بوده است.
به‌گزارش خبرگزاري موج، محمدباقر قاسم‌زاده مديرکل فرودگاه‌هاي استان خراسان‌رضوي با اشاره به آمار پروازها و مسافران در ايام پيک اول تعطيلات از ۲۵ اسفند ماه تا چهارم فروردين٬ گفت: در اين مدت يک هزار و ۴۲۰ پرواز داخلي و بين‌المللي انجام و بر اين اساس ۲۰۷ هزار و ۳۲۰ مسافر اعزام و پذيرش شده‌اند.
در مدت زمان اعلام شده،در مدت زمان اعلام شده، ۵۶۹ پرواز ورودي داخلي، ۵۶۷ پرواز خروجي داخلي، ۱۳۸ پرواز ورودي خارجي،۱۴۶ پرواز خروجي خارجي بوده است.
وي در ادامه به تعداد مسافران جابجا شده در اين فرودگاه اشاره کرد و افزود: مسافر ورودي داخلي ۸۲۵۰۵ نفر و تعداد مسافر خروجي داخلي ۸۲۲۱۵ نفر بوده است.
مديرکل فرودگاه بين‌المللي مشهد اضافه کرد: تعداد مسافر ورودي خارجي۲۰۷۰۰ و تعداد مسافر خروجي خارجي۲۱۹۰۰ نفر بوده‌اند.
قاسم‌ زاده اظهار کرد: در مقايسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، هشت درصد افزايش پرواز و ۱۰ درصد افزايش مسافر را شاهد بوديم.

سيستم ILS فرودگاه آبادان به زودي راه اندازي مي‌شود
مدير فرودگاه آبادان از اتمام کار نصب سيستم ILS اين فرودگاه خبر داد و گفت: اين سيستم پس از چک و بازرسي کامل راه‌اندازي خواهد شد.
محمدرضا رضايي مدير فرودگاه آبادان با اعلام اينکه پروژه نصب سيستم ILS (آي ال اس) از سوم خرداد سال گذشته آغاز شده است، گفت: اعتبار مورد نياز براي اين پروژه ۶۰ ميليارد ريال بود که با مشارکت شرکت فرودگاه‌هاي کشور و منطقه آزاد اروند تامين شده‌است.
وي ادامه داد: در حال حاضر نصب کامل سيستم در فرودگاه تمام شده و در صورت چک کامل آن به زودي راه‌اندازي خواهد شد.
رضايي در ادامه با اشاره به اينکه طبق سه تفاهم نامه مهم و کارساز همکاري في مابين شرکت فرودگاه‌هاي کشور و سازمان منطقه آزاد اروند در جهت برنامه‌ريزي براي بهسازي، توسعه و تامين زيرساخت‌هاي لازم فرودگاه آبادان، مقرر شده ترمينال پنج فرودگاه بين‌المللي مهرآباد به فرودگاه آبادان انتقال يابد، گفت: طبق تفاهم نامه سه جانبه‌يي که بين شرکت فرودگاه‌هاي کشور و منطقه آزاد اروند منعقد شده، تصميم‌گيري‌ها بر آن است که ترمينال پنج به اين فرودگاه منتقل شود به‌طوري‌که اين ترمينال در مساحت هشت هزار مترمربع در دو نيمه طبقه پنج و سه هزار مترمربعي استقرار يابد.
مدير فرودگاه آبادان اضافه کرد: در حال حاضر جانمايي لازم براي اين ترمينال انجام شده است.
وي در ادامه افزود: ترمينال فعلي فرودگاه آبادان هفت هزار مترمربع است که قرار است طبق اين تفاهم نامه اين دو ترمينال در آينده نزديک تخريب و ترمينال جديدي در مساحت ۱۵ تا ۲۰ هزار مترمربع با مشارکت منطقه آزاد و شرکت فرودگاه‌هاي کشور ساخته شود.
رضايي در ادامه اظهار داشت: يکي ديگر از موارد تفاهم‌نامه فوق مربوط به عملياتي شدن بحث محوطه‌سازي و ايجاد فضاي سبز و زيباسازي فضاي ترمينال بوده است.
مدير فرودگاه آبادان اظهار داشت: اقدامات وسيعي مي‌بايست در بحث گردشگري و جذب توريست صورت گيرد که براي اين امر نيازمند سرمايه‌گذاري بخش خصوصي هستيم.
رضايي افزود: براي محوطه‌‌سازي و فضاي سبز و پارک خانواده بلوار فرودگاه ۱۷ ميليارد تومان قرارداد با شهرداري به‌عنوان پيمانکار منعقد شده که تمام هزينه آن را منطقه آزاد اروند پرداخت خواهد کرد و همچنين منطقه آزاد با شرکت ملي ساختمان قرارداد ۱۰ ميليارد توماني منعقد کرده تا انتقال ترمينال پنج مهرآباد عملياتي شود.
وي در ادامه با اشاره به اينکه مذاکراتي با شرکت‌هاي هواپيمايي قشم‌اير و زاگرس صورت گرفته، اظهار داشت: برنامه اين فرودگاه افزايش پروازي براي مسيرهاي مشهد، تهران، اصفهان است که شرکت‌هاي فوق براي اين منظور برنامه‌هاي خود را اعلام کرده‌اند که اميدواريم به زودي محقق شود.
رضايي گفت: براي برقراري پرواز در مسير کويت نيز برنامه داريم که اميدواريم به زودي محقق شود.
وي در ادامه افزود: براي نيمه اول سال جاري درصدد هستيم براي مسير تهران و مشهد تعداد پروازها را افزايش دهيم.
مدير فرودگاه آبادان تصريح کرد: در حال حاضر در هفته شاهد ۸۰ پرواز رفت و برگشت در اين فرودگاه هستيم.
فرودگاه لارستان در سال جاري ترمينال خارجي و اپرون خود را تا هفته دولت تکميل خواهد کرد.
عنايت انصاري فرد مديرکل فرودگاه لارستان، با بيان اين مطلب که در سال جاري تکميل ترمينال خارجي را در دستور کار خود قرار داده‌ايم، گفت: اولويت اول ما در سال جاري تکميل ترمينال خارجي و همچنين تکميل طرح توسعه اپرون فرودگاه است.
وي در ادامه افزود: ترمينال خارجي با متراژ ۶ هزار مترمربع و ۶۰ درصد پيشرفت فيزيکي در حال اجرا است.
انصاري فرد با اشاره به اعتبار در نظر گرفته شده براي اين پروژه گفت: اين پروژه با اعتباري بالغ بر ۱۰ ميليارد تومان از محل اعتبارات شرکت در حال انجام است که اميدواريم تا هفته دولت به بهره‌برداري برسد.
مديرکل فرودگاه لارستان اظهار کرد: توسعه اپرون هم در پنج هکتار با اعتبار هشت ميليارد و ۹۰۰ ميليون تومان طي هشت ماه برآورد شده، در حال اجراست.
وي ادامه داد: با توجه به افزايش تقاضا در فرودگاه در برخي مسيرها، يکي از اولويت‌هاي اصلي فرودگاه در سال جاري برقراري پرواز به مقصد مشهد مقدس خواهد بود که به احتمال زياد عملياتي مي‌شود.
فرودگاه بندرعباس در پيک اول تعطيلات نوروزي امسال شاهد انجام ۲۶۴ پرواز داخلي و خارجي بوده است.
اين فرودگاه از ۲۵ اسفند سال گذشته تا چهارم فروردين امسال شاهد انجام ۱۳۲ پرواز ورودي و ۱۳۲ پرواز خروجي بوده که نسبت به سال گذشته با رشد مواجه بوده بطوريکه همين آمار در سال گذشته ۱۲۹ پرواز ورودي و ۱۲۸ پرواز خروجي را نشان مي‌دهد.
بنابر اين گزارش؛ در مدت مذکور تعداد مسافران ورودي در سال جاري ۱۴ هزار و ۸۸۱ نفر و خروجي ۱۴ هزار و ۷۵۰ نفر بوده که اين ارقام در سال گذشته به ترتيب ۱۳ هزار و ۱۷۲ و ۱۳ هزار و ۱۵۰ نفر بوده است.
مديرکل فرودگاه‌هاي استان فارس گفت: ۱۶۸ پرواز فوق‌العاده در ايام نوروز (۲۵ اسفند ۹۳ تا ۱۵ فروردين ۹۴) از طريق فرودگاه بين‌المللي شيراز برنامه‌ريزي و پيش‌بيني شده است.
حميدرضا سيدي با اعلام اين خبر افزود: پيش از اين قرار بود در مدت مذکور تنها ۲۸ پرواز فوق‌العاده صورت گيرد که با توجه به تقاضاي مسافران به ۱۶۸ پرواز افزايش يافت.
وي افزود: از اين تعداد، ۱۱۲ پرواز به مقاصد داخلي و ۵۶ پرواز به مقاصد خارجي انجام خواهد شد.
وي ادامه داد: علاوه بر اين، روزانه ۸۰ پرواز نيز به طور معمول از طريق فرودگاه شيراز به مقاصد مختلف داخلي و خارجي انجام مي‌شود.
مديرکل فرودگاه‌هاي فارس تصريح کرد: بيشتر پروازهاي داخلي در اين ايام به مقصد تهران، مشهد و کيش انجام مي‌شود و مقصد بيشتر پروازهاي خارجي نيز کشورهاي ترکيه و امارات است.
مدير فرودگاه همدان اعلام کرد: مراحل مناقصه اجرا و نصب روشنايي باند فرودگاه همدان در حال انجام است که اميدواريم به زودي تکميل و به بهره برداري برسد.
علي کيخايي مدير فرودگاه همدان، با بيان اينکه تکميل پروژه روشنايي باند فرودگاه در دستور کار قرار دارد، گفت: به منظور تکميل لايتينگ باند فرودگاه، کابل‌هاي مورد نياز آن خريداري شده است، و با ورود تجهيزات مورد نياز و نصب آنها در باند فرودگاه همدان، جهت روشنايي باند، به زودي شاهد بهره‌برداري از اين پروژه خواهيم بود.
مدير فرودگاه همدان اظهار داشت: اعتبار خريد و نصب مورد نياز براي اين پروژه ۴۰ ميليارد ريال بوده که از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌هاي کشور تامين شده است.
وي در ادامه با اشاره به پروژه تکميل برج مراقبت و ساختمان تکنيکال بلاک فرودگاه، گفت: زيربناي اين پروژه ۲۰۰۰ مترمربع است که با اعتبار پيش‌بيني شده‌ي ۴۰ ميليارد ريالي براي آن، در حال انجام است.
کيخايي عنوان کرد: سازه‌هاي بتني اين پروژه به اتمام رسيده که پيش‌بيني مي‌شود تا هفته دولت به بهره‌برداري برسد.
وي اضافه کرد: پروژه ساختمان جديد پليس فرودگاه نيز در ارديبهشت ماه به بهره‌برداري خواهد رسيد.
وي ادامه داد: اين پروژه با اعتبار ۶ ميليارد ريال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌هاي کشور در متراژ ۸۰۰ مترمربع در حال انجام است.
وي همچنين خاطرنشان کرد: پروژه محوطه سازي فرودگاه همدان که به ۲۰ ميليارد ريال نيازمند است که در صورت تامين اعتبار به مرحله اجرا در مي‌آيد.
مدير فرودگاه همدان با بيان اينکه اين فرودگاه در هفته شاهد برقراري ۱۸ پرواز رفت و برگشت در مسيرهاي مشهد، کيش و حج عمره و دبي است، اظهار داشت: درصدد هستيم با رايزني‌هايي که انجام مي‌دهيم براي مسيرهاي تهران و عتبات پرواز برقرار کنيم.
رئيس فرودگاه طبس گفت: دو پروژه مهم و زيرساختي فرودگاه همچنان پيگيري مي‌شود تا طبق قول مقام عالي وزارت راه و شهرسازي به زودي عمليات اجرايي آنها شروع شود.
امين‌اله صولتي، رئيس فرودگاه طبس با اشاره به مشکلات پيش روي فرودگاه طبس، گفت: نداشتن روشنايي باند، نداشتن فضاي مناسب برج مراقبت پرواز و عدم وجود فيبر نوري جهت تقويت انتقال ديتاي رادار و خطوط ارتباطي از جمله اين مشکلات به شمار مي‌رود.
وي در ادامه درباره روشنايي باند فرودگاه طبس، افزود: مديرکل فرودگاه‌هاي استان خراسان جنوبي جلسات مختلفي را با وزير راه و شهرسازي راجع به پروژه روشنايي باند فرودگاه طبس داشته، اما؛ هنوز به نتيجه نهايي نرسيده‌ايم.
وي تصريح کرد: طي جلسه‌اي هم که با وزير راه و شهرسازي داشتيم، قول‌هايي راجع به اجراي روشنايي باند فرودگاه داده شد که اين موضوع هم نهايي نشده است.
صولتي با بيان اينکه طول باند فرودگاه ۳ کيلومتر و عرض آن ۴۵ متر است، اظهار داشت: مقرر شده اين پروژه در دو فاز در مدت زمان دو سال انجام شود که برآورد اوليه براي آن نيز هفت تا هشت ميليارد تومان خواهد بود.
وي ادامه داد: به منظور تامين اعتبار اين پروژه اميدواريم استانداري پي‌گيري و حمايت‌هاي لازم را داشته باشد.
رئيس فرودگاه طبس گفت: مديرکل فرودگاه‌هاي استان خراسان جنوبي هم در خصوص فيبر نوري و خطوط ارتباطي فرودگاه و همچنين ايجاد فضاي جديد براي برج مراقبت به دليل فرسودگي سازه‌هاي برج و قديمي بودن ساختمان، پيگيري لازم را دارد به‌طوري‌که وعده‌هايي درباره تامين اعتبار اين پروژه‌ها شده که منتظر نتيجه نهايي آن هستيم.
فرودگاه زاهدان در ايام پيک اول تعطيلات شاهد انجام ۸۰ پرواز داخلي و ۸ پرواز خارجي بوده است.
فرودگاه زاهدان طي مدت زمان ۲۵ اسفند سال گذشته تا چهارم فروردين ماه شاهد ۸۰ پرواز رفت و برگشت داخلي بوده است.
بنابر اين گزارش؛ طي همين مدت تعداد هشت پرواز خارجي رفت و برگشت نيز در اين فرودگاه انجام شده است.
تعداد مسافران جابجا شده پروازهاي ورودي داخلي دو هزار و ۱۸۵ مسافر و خروجي چهار هزار و ۶۶۵ مسافر و همچنين تعداد مسافران پروازهاي خارجي ورودي ۹۹۶ نفر و خروجي ۸۳۷ نفر بوده است.
طبق آمار ياد شده، تعداد مسافران و پروازها در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان مي‌دهد.
به‌منظور تکريم ارباب رجوع و با هدف رفاه حال مسافران، پروژه بازسازي و بهسازي ترمينال فرودگاه سنندج به بهره‌برداري رسيد.
محسن سيف‌زاده مدير فرودگاه‌ سنندج، گفت: از نيمه دوم آذر ماه سال جاري عمليات بازسازي و بهسازي سالن ترمينال فرودگاه سنندج آغاز شد و طبق برنامه زمانبندي شده اين پروژه با تلاش شبانه روزي همكاران به بهره‌برداري رسيد.
وي در ادامه افزود: در اين پروژه، عملياتي همچون تخريب کف و سنگ کاري جديد در کف سالن ترانزيت، احداث ساختمان جهت موتورخانه، بازسازي و رنگ‌آميزي کلي سقف‌هاي کناف، ايجاد حائل و پارتيشين بندي، اجراي سيستم‌هاي روشنايي جديد براي سقف، تخريب و بازسازي سقف ترمينال با تايل‌هاي آلومينيومي و ايجاد زيرساخت لازم جهت تاسيسات و الکترونيک و IT، نصب سيستم‌هاي صوتي جديد، روکش صندلي‌هاي ترانزيت در اين سالن انجام شده است.
سيف‌زاده، ضرورت انجام بهسازي ترمينال را تغيير در گردش كار پروازهاي خارجي، استفاده از ظرفيت كامل فضاي ترمينال و حذف فضاهاي غير ضروري و غير مرتبط، جمع‌آوري سيستم‌هاي فرسوده و ناكارآمد گرمايشي، سرمايشي و جايگزين نمودن سيستم جديد برشمرد.
وي تصريح کرد: با توجه به تغييرات و ايجاد پارتيشن‌ هاي جديد حدود (۷۰۰)مترمربع فضاي سالن بازتر شده است كه اين امر ايستايي مسافران را در سالن كمتر خواهد كرد و تسهيلات بسيار مناسب‌تري را به مسافران و ارگان‌هاي مربوطه ارائه خواهد داد.
اين پروژه با هزينه‌يي بالغ بر شش ميليارد ريال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌هاي کشور انجام شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن