تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805499491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آستارا شهر ساحل ، بازار و بام های سفالی مملو از جاذبه های گردشگری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آستارا شهر ساحل ، بازار و بام های سفالی مملو از جاذبه های گردشگری آستارا - ایرنا - شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان که به شهر سواحل زیبا و شهر بام های سفالی معروف است ، با داشتن جذابیت های گردشگری متعدد سالانه بالغ بر شش میلیون گردشگر داخلی و 700 هزار گردشگر خارجی را به خود جذب می کند.


به گزارش ایرنا ، آستارا با داشتن آمیزه ای از جاذبه های گردشگری کوهستان ، تجارت ، زیست محیطی و مرزی طی دو دهه گذشته گام های بزرگی برای تبدیل شدن به قطب مهم گردشگری کشور برداشته است و با وجود بازارچه مرزی و ساحلی بزرگ شامل یک هزار و 200 واحد تجاری ، یکی از 20 شهر گردشگرپذیر ایران محسوب می شود.
طبیعت زیبای اطراف دریاچه استیل ، باغ پرندگان در ورودی شهر ، پارک حیات وحش ، نوار ساحلی آستارا ، بازارچه مرزی و ساحلی ، منطقه زیبای دربند ، گردنه حیران ، باغ چای عباس آباد ، بهشت کاکتوسها ، آبشار لاتون ، حوضچه های طبیعی لاتون ، منطقه بهارستان و آبگرم کوته کومه در کنار بقعه پیر قطب الدین صفوی ، قلعۀ شیندان یا سندان ، بقعه امام زاده سیدابراهیم و سیدقاسم در هفت کیلومتری جنوب آستارا از جمله جاذبه های شهرستان آستارا محسوب می شود که همه ساله مسافران زیادی را راهی این گوشه از کشورمان می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا یکی از سرسبزترین و زیباترین نقاط شمالی کشور محسوب می شود و پوشش جنگلهای پهن برگ آن تا ارتفاع یک هزار و 500 متر ، امکان جذب صدها گروه کوهنورد طبیعت گرد را فراهم آروده است.
ارتفاعات دو هزار متری قله اسپیناس آستارا حتی در سخت ترین روزهای فصل زمستان نیز پذیرای گروه های مختلف از کوهنوردان استان های گیلان ، اردبیل ، آذربایجان شرقی و غربی است.
در جنگل های انبوه این منطقه صدها منظره بدیع وجود دارد که در همه فصول زیبایی خاص خود را دارد و پای عکاسان بزرگی از کشور را به این شهرستان کشانده و همواره یکی از جاذبه های این خطه محسوب می شود.
شهرستان آستارا دارای دو واحد چشمه آبگرم جنگلی معروف کوته کومه در نزدیکی شهر لوندویل و نیز آبگرم علی داشی در نزدیکی روستای گیلده گردنه حیران است که از جمله مهمترین جاذبه های منطقه در همه فصول سال به شمار می رود.
تالاب زیبای استیل که یکی از جاذبه های طبیعی شناخته شده و مهم شهرستان آستارا به شمار می رود و در سه کیلومتری شهر آستارا و در حاشیه جاده آستارا به تالش واقع شده ، دیگر جاذبه طبیعی این شهرستان است که در همه ایام سال پذیرای هموطنان است.
این تالاب از اهمیت اکوتوریستی برخوردار می باشد و تنوع چشم اندازهای طبیعی آن همچون جنگل ، مزارع ، کوهستان و کشتزارهای اطراف این دریاچه ، اهمیت جذب گردشگری آن را دو چندان می کند.
تالاب استیل علاوه بر یک قطب مهم گردشگری در این منطقه از نظر کارکردهای زیستی و طبیعی و از جنبه های اقتصادی و اجتماعی نیز بسیار مهم می باشد.
قرار گرفتن تالاب استیل عباس آباد با وسعت 500 هکتار در بین جاده ، کوه و همجوار بودن آن با هتل بین المللی اسپیناس از دیگر چشم اندازهای زیبای این دریاچه نیز قلمداد می شود.
این تالاب سالانه پذیرای هزاران پرنده مهاجر از سرزمین های سیبری و اروپای شمالی می باشد به طوری که هم اکنون پرندگانی نظیر پلیکان و قو سیبری در این زیستگاه حضور دارند و وجود درختان شناور توسکا در این محل ، موجد زیباترین مناظر طبیعی در استان گیلان شده است.
سازمان محیط زیست کشور با ایجاد پناهگاه حیات وحش لوندویل در دو کیلومتری آستارا که حدود هزار هکتار وسعت دارد ، به ایجاد پارک طبیعت گردی اقدام کرده و هر روز هزاران گردشگر از نزدیک با طبیعت همچنین گله های گوزن و مارال نگهداری شده در آن از نزدیک دیدن می کنند.
در پناهگاه حیات وحش لوندویل همچنین وجود تالاب بین المللی آق که میزبان هزاران پرنده مهاجر
است ، بر ارزش های زیست محیطی این منطقه نیز افزوده است.
در مجاورت همین پناهگاه برای نخستین بار در کشور بخش خصوصی به ایجاد نخستین باغ پرندگان شمال کشور اقدام کرده و در آن نایاب ترین پرنده های اروپا و آسیا از قبیل مرغ لهستانی ، مینیاتوری ، ابریشمی ، قرقاول فرانسوی و بلژیکی ، طاووس های آبی ، سورمه ای ، سفید ، طوطی سخنگو و همچنین یک میمون آفریقائی در آن نگهداری می شود.
علاوه بر این در داخل شهر آستارا و در نزدیکی بازارچه مرزی و ساحلی ، مکانی جذاب ، شگفت انگیز و دیدنی به نام بهشت کاکتوس ها وجود دارد که توسط یک شهروند خوش ذوق آستارایی ایجاد شده است.
در این محل منحصر بفرد که تنها محل تخصصی پرورش و تکثیر کاکتوس ایران محسوب می شود ، یک هزار و 200 گونه کاکتوس کمیاب که اغلب از قاره آمریکای شمالی و جنوبی به این مکان منتقل شده ، نگهداری می شود.
برخی از این گونه های جالب کاکتوس این مجموعه ، تکثیر شده و به مسافران و گردشگران نیز فروخته می شود.
گردنه زیبای حیران در میانه جاده آستارا به اردبیل که تا سال ها پیش تنها یک روستای نیمه متروک حیران در آن قرار داشت ، اکنون به یک حوزه گردشگری مبدل شده و یکی از شش طرح بزرگ محور گردشگری گیلان در این منطقه اجرا شده است.
تله کابین حیران در ارتفاعات مشرف به گردنه زیبا و مسحور کننده حیران احداث شده ، هم اکنون به همراه یک پیست بزرگ کارتینگ ، رستوران و اقامتگاه موقتی فعال است ، محل جذابی برای صعود به ارتفاعات جنگل فندقلو اردبیل محسوب می شود.
سازمان جنگل ها و مراتع کشور نیز در ارتفاعی پائین تر و نزدیکی شهر آستارا با ایجاد پارک گردشگری بی بی یانلو با وسعت هزار هکتار است و در آن با کاشت صدها هزار درخت ، مجموعه ای از امکانات زیبای طبیعت گردی و گردشگری را برای مسافران ایجاد کرده است.
در محدوده شهرستان آستارا دو شناگاه و طرح سالمسازی دریا به نام های ساحل صدف و ساحل آستارا ایجاد شده که در ماه های گرم سال پذیرای مسافران است.
طرح سالمسازی صدف در هفت کیلومتری شهر آستارا و طرح سالمسازی سفیر امید در داخل شهر آستارا و در نزدیکی بازارچه معروف آستارا ایجاد شده و مجهز به خدمات نوین با محیطی امن است.
با توجه به شرایط موجود گردشگری بخش های دولتی و خصوصی طی یک دهه گذشته گام های بزرگی
برای ایجاد مکان های اقامتی برداشته است که از جمله آنها ایجاد هتل اسپیناس و چند هتل و مهمانپذیر بزرگ در نقاط مختلف شهر مرزی آستاراست.
مبادلات مرزی آستارا همچنین جذابیت گردشگری تجارتی را برای این شهر به ارمغان آورده است و حدود یک هزار و 200 واحد تجاری کالاهای خارجی و داخلی را وارد بازار کرده و به گردشگران عرضه می کنند.
شهرستان مرزی آستارا طی یک دهه گذشته همواره در تجارت چمدانی رتبه های نخست را در گمرکات کشور به خود اختصاص داده و هر روز شاهد آمد و شد مردم جمهوری آذربایجان و دیگر کشورهای حاشیه قفقاز در این شهرستان هستیم.
با راه اندازی بندر چند منظوره شهرستان مرزی آستارا به تدریج در حال تبدیل شدن به یک قطب بزرگ ملی و بین المللی در عرصه اقتصاد و گردشگری کشور است.
شهرستان مرزی بندر آستارا بیش از 86 هزار جمعیت دارد و در 200 کیلومتری غرب رشت مرکز استان گیلان واقع شده است.ک/4
1905/2007



05/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن