تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803069452




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از شکایت انتظامی‌ها تا استعفای دبیر جشنواره تئاتر عروسکی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تئاتر در تابستان 93
از شکایت انتظامی‌ها تا استعفای دبیر جشنواره تئاتر عروسکی

تئاتر


شناسهٔ خبر: 2522492 دوشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
هنر > تئاتر

تئاتر ایران در تابستان سال 93 شاهد اتفاقات متعددی نظیر شکایت عزت‌الله و مجید انتظامی از بهروز غریب‌پور، استعفای مرضیه برومند از دبیری جشنواره تئاتر عروسکی و شکل‌گیری شورای هنری مجموعه تئاتر شهر بود. به گزارش خبرنگار مهر، فصل تابستان 93 نیز برای تئاتر ایران بستر رخدادها و اتفاقات مختلف و متفاوتی بود که در ذیل مروری بر برخی از مهمترین این اتفاقات شده است.

نامه رئیس سابق سازمان صدا و سیما برای حمایت از مصطفی عبدالهی

مصطفی عبدالهی از بازیگران با سابقه تئاتر و تلویزیون که بیش از 12 سال است با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند، در روز 1 تیرماه سال 93 در گفتگویی با خبرنگار مهر از نامه‌ای خبر داد که محتوای آن دستور عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به مرکز بهداشت این سازمان به منظور حمایت از عبدالهی در جهت تأمین داروهای درمانی مورد نیاز که هزینه‌ای میلیون تومانی داشتند، بود.

عبدالهی در آن گفتگو یادآور شد: این نامه از سوی آقای ضرغامی نوشته و به مرکز بهداشت صدا و سیما داده شده ولی اینکه مرکز بهداشت سازمان اقدام لازم برای تأمین داروها را انجام داده یا نه، هنوز چیزی مشخص نیست.

اظهار نظر مدیرعامل خانه هنرمندان درباره سطح سلیقه فرهنگی

مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران روز دوشنبه 16 تیرماه سال گذشته در نشست خبری معرفی برنامه‌های این نهاد فرهنگی و هنری در ایام ماه مبارک رمضان، با اشاره به اجرای آیین‌های نمایشی ماه مبارک رمضان در فضای بیرون خانه هنرمندان، تصریح کرد: سطح سلیقه فرهنگی ما پایین آمده است و گاهی گمان می‌کنیم که توجه و پرداختن به سنت به معنی عقب‌ماندگی است.

شکل‌گیری شورای هنری سالن‌های مجموعه تئاتر شهرپریسا مقتدی رئیس مجموعه تئاتر شهر در روز چهارشنبه 18 تیرماه 93 در گفتگویی با خبرنگار مهر درباره شکل‌گیری شورای هنری سالن‌های مجموعه تئاتر شهر توضیح داد: در پی صحبت‌هایی که با برخی از دوستان که به عنوان مشاور نظرات‌شان را ارائه می‌دهند، داشتیم به این نتیجه رسیدیم از هنرمندانی که در مجموعه تئاتر شهر اجراهای پر مخاطب و موفقی داشته‌اند دعوت به همکاری کنیم تا برای انتخاب آثار مجموعه حضور داشته باشند. معیار ما برای انتخاب اعضای شورای مشاورین هنری مجموعه تئاتر شهر، اجراهای موفق به صحنه رفته از این هنرمندان از سال 85 به بعد در تئاتر شهر است. البته برخی از دوستان به دلیل مشغله کاری نتوانستند با ما در شورای انتخاب آثار تئاتر شهر همراه باشند ولی باقی اسامی دوستانی هستند که در خدمت‌شان خواهیم بود.

تعطیلی تالار شمس مؤسسه بین‌المللی فارسی زبانان (اکو)

روز چهارشنبه 25 تیرماه سال گذشته زمزمه‌هایی از پلمپ شدن تالار شمس مؤسسه اکو شنیده شد که البته عباس غفاری مدیر اجرایی این سالن تئاتری، خبر پلمپ شدن تالار شمس را تکذیب کرد.

غفاری در این باره توضیح داد: در زمان اجرای نمایش «نویسنده مرده است» به کارگردانی آرش عباسی مشکلاتی در سیستم برق تالار وجود داشت که کار اجرای نمایش را با مشکل مواجه کرد، به همین دلیل تصمیم گرفته شد سیستم برق تالار تعمیر شود.وی در آن گفتگو با اشاره به تعطیلی تالار شمس به دلیل تعمیر سیستم برق تأکید کرد: به گروه‌‌هایی که پیش از این برای اجرا با آن‌ها صحبت شده بود اعلام می‌شود تا نوبت اجرایی آن‌ها تغییر پیدا کند.

اجرای نمایشنامه خوانی در تئاتر شهر در ایام سوگواری شهادت حضرت علی (ع)

تیرماه سال 93 همزمان با ماه مبارک رمضان، اداره‌کل هنرهای نمایشی در ایام ضربت خوردن و شهادت امیرالمؤمنین اقدام به برگزاری جلسات نمایشنامه خوانی توسط هنرمندانی چون محمد رحمانیان، افشین هاشمی، میلاد اکبرنژاد و عباس غفاری کرد. در این جلسات نمایشنامه خوانی که در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شدند، نمایشنامه «مجلس ضربت خوردن» بهرام بیضایی با کارگردانی محمد رحمانیان خوانش شد.

تجمع تعدادی از هنرمندان تئاتر در مقابل ساختمان معاونت هنری وزارت ارشاد

روز سه‌شنبه 31 تیرماه سال 93 جمعی از هنرمندان و فعالان تئاتر با حضور مقابل ساختمان معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به وضعیت انعقاد قرارداد اجراهای نمایشی، دستمزد هنرمندان تئاتر و مطالبات معوقه تئاتری‌ها اعتراض کردند که این اعتراض منجر به برگزاری نشستی با حضور معاون هنری وزیر ارشاد و مدیرکل وقت هنرهای نمایشی شد.

معرفی دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

روز پنجشنبه 2 مردادماه سال گذشته و بعد از چند ماه تأخیر، مدیرکل وقت هنرهای نمایشی طی حکمی اردشیر صالح‌پور مدرس تئاتر و نویسنده و پژوهشگر نمایش‌های آیینی و سنتی را به عنوان دبیر جشنواره تئاتر فجر سی و سوم منصوب کرد.

انتصاب مدیرعامل جدید انجمن هنرهای نمایشی

نیمه اول مردادماه سال 93 و بعد از کناره گیری ابراهیم گله‌دارزاده از مدیرعاملی انجمن هنرهای نمایشی ایران، حسین طاهری طی حکمی سیداشرف طباطبایی یکی از معاونان خود را به عنوان مدیرعامل جدید انجمن هنرهای نمایشی ایران منصوب کرد.

حسین مسافرآستانه در آن ایام به عنوان رئیس هیأت مؤسس انجمن هنرهای نمایشی ایران در گفتگویی با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه حکم مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی از سوی این هیأت صادر می‌شود، تأکید کرد: فعالیت آقای سیداشرف طباطبایی به عنوان مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی تا زمان صدور حکم منعی ندارد ولی تا وقتی حکم صادر نشده طبق قانون حق امضای امور مالی در انجمن را ندارد.

انتشار خبر تغییر کاربری کارگاه دکور تالار وحدت

بهرام جمالی مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری رودکی روز شنبه 18 مردادماه 93 در گفتگو با خبرنگار مهر از صحبت‌های اولیه این بنیاد و اداره‌کل هنرهای نمایشی مبنی بر تعطیل شدن کارگاه دکور بنیاد رودکی و تبدیل آن به پلاتوی تمرین و سالن اجرای تئاتر خبر داد.

وی در آن گفتگو یادآور شد: چون گروه‌های تئاتری برای تمرین آثار خود و همچنین اجرای آن‌ها با مشکلات متعدد و کمبود فضاهای هنری مواجه هستند، صحبت‌های اولیه برای تبدیل کارگاه دکور رودکی به پلاتوی تمرین و سالن اجرای تئاتر با اداره‌کل هنرهای نمایشی انجام شده‌اند.

ناپدید شدن دوباره کاشی‌های نمای بیرونی مجموعه تئاتر شهر

کاشی‌های نمای ضلع جنوبی مجموعه تئاتر شهر که پیش از سال 93 نیز تخریب و ناپدید شده بودند، سال گذشته بار دیگر دچار تخریب یا دستبرد شدند.

حضور بهرام ریحانی بر صحنه تئاتر برای حمایت از کودکان سرطانی

نمایش «شادی حقیقی آرام و بی‌صداست» با حضور بهرام ریحانی پانتومیم‌کار جوان مبتلا به سرطان شامگاه شنبه 18 مردادماه در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا شد و در این اجرا ریحانی که به دلیل گذراندن مراحل شیمی‌درمانی و عمل جراحی، به لحاظ جسمی در شرایط مناسبی به سر نمی‌برد روی صحنه حاضر شد و به اجرای چند قطعه پانتومیم برای حمایت از کودکان سرطانی پرداخت.

تخریب و بازسازی تالار مولوی در 80 سالگی

تابستان سال 93 تالار مولوی به عنوان یکی از مهمترین سالن‌های تئاتری و بعد از چندین ماه تعطیلی، همزمان با ماه مبارک رمضان بازسازی خود را آغاز کرد و هنرمندان تئاتر نیز در قالب ضیافت افطار، از تالار مولوی و وضعیت بازسازی آن بازدید کردند.

امیرحسین حریری مدیر تالار مولوی در روز سه‌شنبه 28 مردادماه سال گذشته درباره وضعیت بازسازی این مجموعه تئاتری به خبرنگار مهر گفت: دانشگاه تهران و اداره‌کل فرهنگی وزارت علوم حمایت و پیگیری مستمری را برای انجام بازسازی و بهره‌برداری مجدد از تالار مولوی دارند. ریاست دانشگاه تهران تأکید دارد که تالار مولوی همزمان با 80 سالگی دانشگاه تهران، در سال جاری به بهره‌برداری مجدد برسد.

استعفای مرضیه برومند از دبیری جشنواره تئاتر عروسکی

مردادماه سال گذشته و تنها یک ماه مانده به زمان برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی تهران – مبارک، اخباری مبنی بر استعفای مرضیه برومند از دبیری جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران – مبارک منتشر شد. در آن ایام برومند در گفتگویی رسانه‌ای این خبر را تأیید و دلایل آن را وجود اختلاف نظر با حسین طاهری مدیرکل وقت هنرهای نمایشی و نبود آزادی لازم در تصمیم گیری برای نحوه برگزاری جشنواره مطرح کرد.

البته این استعفا پذیرفته نشد و برومند به فعالیت خود به عنوان دبیر جشنواره تئاتر عروسکی تهران – مبارک ادامه داد.

مرکز بهداشت رسانه ملی از مصطفی عبدالهی حمایت نکرد

مصطفی عبدالهی روز دوشنبه 3 شهریورماه سال 93 در گفتگویی با خبرنگار مهر با اشاره به نامه‌ای که با امضای 32 هنرمند توسط محمدرضا ورزی جهت تأمین داروهای وی به عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا و سیما ارائه شده بود، تصریح کرد: با وجود اینکه آقای ضرغامی به مرکز بهداشت سازمان دستور داده که داروهای مدنظر تهیه شود اما این مرکز بعد از 2 ماه اعلام کرد نمی‌تواند در این زمینه کاری انجام دهد.

حضور بهرام ریحانی در جشنواره تئاتر «شهروند» لاهیجان برای حمایت از نوجوان مبتلا به سرطان

روز پنجشنبه 6 شهریورماه سال 93 مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی «شهروند» لاهیجان با حضور مدیران و مسئولان استان گیلان برگزار شد و طی آن بهرام ریحانی با اجرای پانتومیم خواستار حمایت مدیران و مسئولان استان از نوجوان 13 ساله لاهیجانی شد که برای درمان بیماری سرطان در تهران بستری بود که نهایتا مبلغ 32 میلیون و 500 هزار تومان برای این امر جمع آوری شد.

درگذشت کارگردان تئاتر ملایر

محمدرضا خورشیدی از فعالان تئاتر استان همدان و شهرستان ملایر صبح روز پنجشنبه 6 شهریورماه سال 93 به علت سکته قلبی درگذشت.

انتقاد رئیس مجموعه تئاتر شهر از رسانه‌ها

پریسا مقتدی رئیس مجموعه تئاتر شهر شهریورماه سال 93 در گفتگویی با خبرنگار مهر ضمن ارائه توضیحاتی درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های این مجموعه تئاتری، درباره رسانه‌هایی که به نقد وضعیت تئاتر شهر می پردازند اینگونه گفت که آنها «90 بازی» درمی‌آورند و بیشتر انرژی منفی می‌دهند.

آغاز به کار جشنواره تئاتر عروسکی تهران – مبارک و خانه عروسک

شهریورماه سال 93 پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران – مبارک با دبیری مرضیه برومند آغاز به کار کرد. در این دوره با همت مرضیه برومند، خانواده تئاتر عروسکی صاحب خانه عروسک به عنوان مکانی برای استقرار فعالیت‌های هنرمندان این عرصه تئاتری شد.

شکایت انتظامی‌ها از بهروز غریب‌پور

تابستان سال 93 عزت‌الله و مجید انتظامی از بهروز غریب‌پور طراح و مجری خانه موزه عزت‌الله انتظامی به دادگاه انقلاب اسلامی شکایت کردند. بهروز غریب‌پور که به دلیل شکایت عزت‌الله انتظامی و فرزندش در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور پیدا کرد، رفتار عزت‌الله انتظامی با خود را مصداق بی‌مهری دانست. البته این شکایت با رضایت طرفین منتفی شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن