تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820223171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشانه های شکست عربستان در پرونده بحرین


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


در پی قدرت روزافزون ایران؛
نشانه های شکست عربستان در پرونده بحرین
«پس از ناتوانی و شکست عربستان در پرونده سوریه و ناامیدی از پرونده عراق و شکست سخت در پرونده یمن، اکنون عربستان امید زیادی به بحرین دارد و مساله بحرین را برای خود مسأله سرنوشت ساز می داند.»



  به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، پایگاه خبری "منامه پست" گزارش داد: «بحرین شامل مجموعه ای از اتفاقات که باعث شده درگیری های به مرحله ای پرخطر و پیچیده نزدیک شود. چندی پیش نیز اجرای همه پرسی عمومی در بحرین و نتایج این همه پرسی گسترده باعث شد پایه های نظام آل خلیفه بلرزد و پس از آن نیز تحریم انتخابات پارلمان و شهرداری ها توسط مردم اوضاع را به سوی افراط بیشتر نظام نسبت به معارضان پیش برد.»  
این سایت بحرینی در ادامه گزارش داد: «نتایج همه پرسی مردمی بحرین به سود ملت بحرین بود و نشان داد که ملت در جهت صحیح حرکت می کنند و همین نتایج باعث شد تا مقامات بحرین به حماقت های پی در پی دست زده و رفتارهای دیوانه وار از آنها سر بزند.  
تمامی این اقدامات نشان دهنده سردرگمی نظام بحرین بوده که تحت تاثیر شکست های پی در پی عربستان در منطقه قرار گرفته و باعث شده مقامات ریاض تلافی این همه شکست را در جبهه ای که در آن قدرت ظاهری بیشتری دارند جبران کرده تا شاید بتواند افکار عمومی را این گونه توجیه کنند که هنوز هم مقداری برگ برنده در دست دارند که بتواند از آنها استفاده کنند.»     این سایت خبری در ادامه افزود: «پس از ناتوانی و شکست عربستان در پرونده سوریه و ناامیدی از پرونده عراق و شکست سخت در پرونده یمن، اکنون عربستان امید زیادی به بحرین دارد و مساله بحرین را برای خود مسأله سرنوشت ساز می داند.  
بنا بر این عربستان به آل خلیفه دستور می دهد که به ظلم و ستم خود ادامه دهد تا از این طریق نظر آمریکا و ایران را به این نکته جلب کند که عربستان همچنان اهرم های فشاری در دست دارد و هیچ توافقی را نخواهد پذیرفت مگر اینکه در آن شریک باشد»     این سایت خبری در ادامه گزارش داد: «این در حالی است که آمریکا هم از میزان خطر عربستان و قدرت چانه زنی او آگاه است؛ عربستانی که اکنون در تمام جبهه ها در مقابل ایران شکست خورده و آمریکا نیز بر همین اساس به این نتیجه رسیده که ایران قدرتمند ترین طرفی است که می تواند پیروز تمام درگیری های منطقه باشد.     شکست های پی در پی مانعی برای گسترش نفوذ عربستان در منطقه شد که به دنبال آن آمریکا در سیاست های خود به طور اساسی تجدید نظر کرد و از این رو تصمیم گرفت با محور پیروز منطقه وارد گفتگو شود. این امر باعث شد تا عربستان احساس شکست و زیان کند.»  

این سایت خبری در پایان افزود: «ادامه خشونت های آل خلیفه در برابر ملت انقلابی بحرین نتیجه مجموعه شکست های پی در پی ارباب این نظام سست است و این خشونت ها واکنش طبیعی نظامیست که ضربات متعددی را دریافت کرده و اکنون  به جان مردم افتاده و آماده است تا هر اقدامی را برای حفظ خود انجام دهد.     غافل از اینکه بقای چنین نظامی با این حملات و خشونت ها تضمین نمی شود بلکه بقای رژیمی همچون آل خلیفه مرتبط است با قدرت ایستادگی عربستان در برابر قدرت فزاینده و رو به رشد ایران در منطقه که آمریکا را به پذیرش خود مجبور ساخته است.»      

  512



۲۹/۱۲/۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن