تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798331730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظرفیت اسکان روزانه 84هزار مسافر نوروزی در استان یزد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ظرفیت اسکان روزانه 84هزار مسافر نوروزی در استان یزد یزد-ایرنا- جانشین ستاد سفر استان یزد گفت: ظرفیت اسکان مسافران نوروزی در استان یزد به صورت رسمی با احتساب مدارس، مهمانسراها و هتل ها 84هزار و 220 هزار نفر مسافر در روز است.


به گزارش ایرنا سیدمحمدرضا سیدحسینی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد ستاد تسهیلات سفر استان گفت: جلسات این ستاد در قالب دوازده کمیته فعال شده است.
وی با بیان اینکه دبیرخانه این ستاد در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد مستقر است افزود: امسال بیش از 2300 نفر به صورت مستقیم میزبان میهمانان نوروزی در استان یزد هستند.
وی ادامه داد : در ایام نوروز هر کدام از روزها به نام شهرستانی نامگذاری شده است و در آن روز جاذبه های تاریخی و گردشگری آن شهرستان به مهمانان نوروزی اطلاع رسانی می گردد.
به گفته سیدحسینی روز دوم فروردین به نام روز شهرستان یزد، سوم بافق، پنجم میبد، ششم ابرکوه، هفتم مهریز، هشتم اردکان، نهم اشکذر، دهم بهاباد، یازدهم تفت و دوازدهم به نام شهرستان خاتم نامگذاری شده است.
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار یزد اظهار داشت : در هریک از این روزها برنامه های متنوع در حوزه های فرهنگی و گردشگری در هر شهرستان برگزار می شود.
وی تصریح کرد: به عنوان نمونه برگزاری ویژه برنامه ها و جشنواره های فرهنگی در مناطق نمونه گردشگری با رویکرد معرفی مناطق کمتر شناخته شده و اجرای برنامه های مفرح کویرنوردی در مناطق نمونه گردشگری و کمپ های گردشگری، اجرای برنامه های زنده رادیویی و تلویزیونی و ارتباط با رسانه ها از جمله برنامه هایی است که در روز دوم فروردین که به نام روز شهرستان یزد نامگذاری شده است برگزار شود.
سیدحسینی گفت: البته امسال باتوجه به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برنامه های متنوع فرهنگی از طرف ادارات و نهادهای فرهنگی و اوقاف استان در نظر گرفته شده که در اماکن و بقاع متبرکه اجرا می شود.
وی درباره دیگر برنامه های این ایام گفت: 20 موزه فعال استان و بیش از 50 نمایشگاه صنایع دستی، مهمانان نوروزی را با آثار تاریخی، میراث فرهنگی و سوغات یزد آشنا می نمایند و همچنین 650 نفر وظیفه نظارت و بازرسی در این ایام را بر عهده دارند.
جانشین ستاد تسهیلات سفر یزد افزود : بیش از 500 هزار بروشور آشنایی با جاذبه های تاریخی، میراث فرهنگی و آثار تاریخی استان یزد توسط ستاد تسهیلات سفر، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهیه شده که در ایام نوروز در بین مسافران نوروزی توزیع خواهد شد.
وی گفت:امسال در مجموع ظرفیت اسکان رسمی 700هزار نفر را در استان داریم البته اگر تعداد میهمانان نوروزی منازل یزدی ها در نظر بگیریم آمار قطعا بسیار بیشتر خواهد بود.
وی تاکید کرد:درمجموع همه دستگاهها همچون میراث فرهنگی، شهرداری، اوقاف ،هلال احمر ،نیروی انتظامی ،اورژانس ، مراکز بهداشتی ،راه و راهداری ، دستگاههای قضایی و همه دستگاههای مرتبط آماده استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.
استان یزد یکهزار و 600 اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و 600 بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.
یزد، نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار بوده که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی ، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.
از دیگر اماکن دیدنی یزد می توان به زندان اسکندر، بقعه شیخ احمد فهادان، مجموعه تاریخی هشت، مسجد چهل محراب، آتشکده زرتشتیان، گنبد مصلای عتیق، بقعه دوازده امام، مسجد یعقوبی و بقعه سید شمس الدین اشاره کرد .
نارین قلعه میبد به عنوان قدیمی ترین بنای ساخته شده از خشت در دنیا ،قنات زارچ به عنوان طولانی ترین قنات دنیا با 100کیلومتر طول ، قدیمی ترین مسجد ایران یعنی مسجد جامع فهرج، نخل چوبی میدان امیر چخماق به عنوان قدیمی ترین نخل چوبی ایران با 450 سال عمر، بادگیر باغ دولت آباد یزد در شمار زیباترین بادگیرهای دوره زندیه و قاجاریه با قدمتی 270 ساله به عنوان بلندترین بادگیر جهان و سرو 4500ساله ابرکوه به عنوان مسن ترین موجود زنده جهان از جمله این آثار تاریخی و طبیعی در استان یزد است.ک/2
6197/1968






28/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن