تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814691402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح سلامت محوري در مناطق حاشيه اي شهر قم اجرا خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ اسفند ۱۳۹۳ (۱۴:۴۴ب.ظ)
رئيس دانشگاه علوم پزشكي قم: طرح سلامت محوري در مناطق حاشيه اي شهر قم اجرا خواهد شد موج -رئيس دانشگاه علوم پزشكي قم گفت: در اين طرح به جاي مراجعه مردم به مراکز درماني، ما به سراغ آنان خواهيم رفت تا سلامت و درمان آنان را از نزديک پيگيري کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان قم در نشست خبري تبيين طرح نوروزي دانشگاه علوم پزشکي استان قم ضمن تسليت ايام شهادت صديقه کبري(س)، با اشاره به نقش مهم رسانه ها در اطلاع رساني به مردم گفت: اين اطلاع رساني مي بايست دقيق، به موقع و مبتني بر واقعيت باشد. اين حق مردم است که بدانند خدمتگزاران آنها چگونه عمل مي کنند و اين امر وظيفه شما عزيزان را سنگين تر مي کند تا با اطلاع رساني به موقع، مردم عزيز را در جريان کارهاي انجام شده و احيانا کاستي هاي موجود قرار دهيد.
وي با تاکيد بر اينکه اجراي طرح تحول در قدم‌هاي اوليه خود قرار دارد، گفت: با عنايت به آغاز با اخلاص اين طرح و ابلاغ آن توسط مقام معظم رهبري به دولت، اجراي آن طليعه نويد بخشي بود که برکات زيادي را به همراه داشت که مسئولان و متوليان اين امر بزرگ را تشويق کرد تا با جديت، اجراي مابقي مراحل اين طرح بزرگ را پيگيري کنند تا به نقطه‌اي برسيم که تمام مردم ازامنيت واقعي در سلامت برخوردار شوند.
ايراني‌خواه ادامه داد: فرآيندي را سراغ نداريم که رهبر انقلاب به اين وضوح نسبت به اجراي خوب آن تاکيد کرده باشند و از آن حمايت کنند و تمام خدمتگزاران حوزه سلامت افتخار مي‌کنند که چنين حرکت بزرگي را آغاز کرده‌اند.
وي با اشاره به اجراي طرح سلامت محوري در تمام حاشيه شهر قم خاطرنشان کرد: در اين طرح به جاي مراجعه مردم به مراکز درماني، ما به سراغ آنان خواهيم رفت تا سلامت و درمان آنان را از نزديک پيگيري کنيم و ان‌شاءالله برکات نهايي اين کار در 20 سال آينده خودش را نشان خواهد داد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي قم با اشاره به اينکه اطلاع‌رساني، انتقاد سازنده و نظرات کارشناسي موجب بهتر شدن روند اجراي طرح تحول سلامت مي‌شود، گفت: تمام ابعاد حاکميت در اين تحول نقش داشته و دارند و اطلاع‌رساني و انعکاس صحيح اين خدمات بر دوش رسانه‌ها قرار دارد و اميدواريم با اين هماهنگي و وحدت نظر بتوانيم به زودي اجراي طرح را به صورت کامل تحقق بخشيم.
ايراني خواه با اشاره به اينکه اجراي اين طرح بسيار سنگين، پيچيده و دشوار بود، گفت: پيش از اين نيز مسئولين متعهد در دولت‌هاي گذشته تصميم بر اجراي طرح تحول در نظام سلامت داشتند، ولي با توجه به مشکلات سنگين آن اين کار را انجام ندادند، ولي در دولت تدبير و اميد، با همت وزير بهداشت و درمان و پس از بالغ بر 19 هزار ساعت نفر کار کارشناسي دقيق و بررسي موضوع توانست اين انقلاب بزرگ را رقم بزند، تا جايي که بسياري از منتقدان و صاحب نظران عملکرد دکتر هاشمي را مصداق مديريت جهادي توصيف کردند.
وي با تاکيد بر اينکه اجراي طرح تحول در سلامت حاصل خرد جمعي و تعامل دولت و مجلس و تمام بخش‌هاي حاکميت است، گفت: در همين قدم‌هاي اول شاهد هستيم بسياري از مشکلات مردم در حوزه درمان و مخارج سنگين آن بر طرف شده و اميدواريم بتوانيم با اجراي کامل طرح، جز دغدغه بيماري و رفع آن مردم با دغدغه‌ي ديگري مواجه نباشند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي قم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه دستاورد سفر رئيس جمهور به قم، تصويب احداث بيمارستان هزار تخت خوابي براي نخستين بار در کشور است، که در صورت اجرايي شدن تا 30 سال آينده بيمارستاني نظير آن در کشور احداث نخواهد شد.
ايراني خواه در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره شايعه ابتلا به بيماري ابولا در قم گفت : هيچ گونه گزارشي مبني بر ابتلا به اين بيماري خطر ناک ارائه نشده که اين مرهون اقدامات پيشگيرانه همکاران بنده بوده است. بنده اين موضوع را تکذيب مي کنم و اميدوارم ديگر شاهد بروز شايعات در بحث سلامت مردم نباشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن