محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843490410
قائم مقام مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مطرح کرد: برنامه مدون سینمای مستند و تجربی برای تقویت بخش خصوصی در سال 94
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: قائم مقام مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مطرح کرد:
برنامه مدون سینمای مستند و تجربی برای تقویت بخش خصوصی در سال 94
مرتضی رزاقکریمی گفت: در روزهای آخر سال بحثهای داغی در مرکز گسترش مطرح شده است که تیترهای سال آینده را شکل می دهد. اگر مرکز گسترش در پروژه ای مشارکت دارد باید مطمئن شود طرف دیگر که بخش خصوصی است، سرمایه کافی را برای تولید پروژه جذب کرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، این مرکز در سال 93 کارنامهی قابل توجهی در زمینه تولید فیلمهای مستند داشت؛ به گونهای که نزدیک 100 فیلم مستند در معاونت فرهنگی این مرکز تصویب و به مرحله تولید درآمد. بحث اصلی دوره جدید فعالیتهای مرکز، استانداردسازی و توجه به عرضهی فیلم مستند است که همواره مورد تاکید «مرتضی رزاقکریمی» قائممقام و سرپرست معاونت فرهنگی مرکز گسترش بوده است. به همین سبب پای صحبتهای او نشستیم تا با صراحت بیشتر، سال 93 را نقد و چشمانداز 94 را ترسیم کنیم... آمار حیرتانگیز جلسات شوراهای مرکز رزاقکریمی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: خوشبختانه در طول سال 93 آمار حیرتانگیزی را در برپایی جلسات شورای مستند، داستانی و انیمیشن شاهد بودیم؛ هرچند در سالی که گذشت، ما بیشتر با انتظارات انباشته سالهای گذشته مستندسازان مواجه شدیم. ضمن اینکه نوساناتی در حوزه تولید فیلم مستند وجود داشت و سیاستهای کلان مانند بحث ادغام مرکز با انجمن سینمای جوان و تفکیک این دو نهاد از هم نیز، عدم استراتژی مشخصی را مشهود میساخت. وی افزود: اگر کمی از دور نگاه کنیم فقدان استراتژی طی سی سال گذشته در حوزه سینما و حتی فرهنگ به چشم میآید و اگر بخواهیم به سکوی محکم سند چشمانداز 20 ساله اتکا کنیم، متاسفانه برنامههای میان مدت به طور دقیق طراحی نشده است؛ لذا پاسخگویی به انتظارات عاجل مستندسازان و مخاطبین علاقمند به سینمای مستند، مسئلهای بوده که مرکز گسترش در یک سال گذشته به آن توجه نشان داده است. رزاقکریمی تصریح کرد: با تاسیس شبکه مستند احساس میشد بتوانیم پاسخگوی اهالی سینمای مستند و مخاطبان آن باشیم، اما متاسفانه تلویزیون نتوانست جایگاه مناسب و شایستهای را برای سینمای مستند تعریف کند. طی این سالها، به دلیل نقش کمرنگ تلویزیون در حوزه سینمای مستند، جایگاه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی خیلی پُررنگتر دیده شد. البته با حضور محمد آفریده در شبکه مستند در کنار مدیر جوان و جسوری مانند آقای تاجیک، امیدواریم شرایط خوبی را در شبکه مستند شاهد باشیم. مولفههای یک طرح مستند قائم مقام مرکز در ادامه، به بحث استانداردسازی در قدم نخست مستندسازی که ارائه یک طرح حائز شرایط لازم پژوهشی و نگارشی است اشاره کرد و گفت: برای اینکه طرحهای ارائه شده واجد شرایطی باشند و لزوماً هر متنی را به عنوان طرح مستند قبول نکنیم، مولفههای یک طرح مستند را طراحی و از طریق سامانه مرکز در قالبی متحدالشکل ارائه کردیم. برای افرادی هم که میخواستند طرح ارائه دهند، چهارچوبی مشخص کردیم تا بر این اساس فیلمسازان برای طرح مستند وقت بگذارند و اعضای شورا نیز شاهد طرحهایی باشند که نزدیک به یک طرح مستند است. خوشبختانه با این روش، طرحهایی به دستمان رسید که میشد از آنها به عنوان الگو در ورکشاپ سینماحقیقت هم استفاده کرد. رزاقکریمی تصریح کرد: در ابتدا متاسفانه بعضی از مستندسازان این فرم را جدی نمیگرفتند و به همین سادگی هم طرح آنها رد میشد؛ ولی به تدریج حتی اساتید و پیشکسوتان سینمای مستند هم در این روش ارائه طرح با ما همکاری کردند و این جریان در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت، زیرا ادامه این جریان گام اول برای رسیدن به بحث استانداردسازی است که سال گذشته از سوی مرکز گسترش مطرح شد. نگرانی برخی از مستندسازان از نظارت بر پروژه، اعمال ممیزی است اما بحث ما استاندارد تولید است. اگر نظارت در پروژه نباشد معلوم نیست با چه پروژه ای روبه رو هستیم! کنترل واکنشی است که بعد از نظارت اتفاق می افتد. ایجاد نظام تهیه کنندگی در مرکز گسترش قائم مقام مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی یادآور شد: یکی از نقاط ضعفی که همچنان داریم بحث ابتدایی طراحی یک پروژه است. مستندسازان در جلسات شورای مستند از طرح های خود دفاع می کردند، نظارت نیز در این جلسات وجود داشت و راش های طی جلسات متعدد بررسی می شد، با همه این ها گذر از این مراحل کافی نیست. برای رسیدن به مرحله اجرای نظارت باید در نظام تولید تغییراتی ایجاد شود. شاید مهمترین اتفاق این است که تهیه کنندگی به عنوان یک بحث کیفی نه بحث مالی و اجرایی و به عنوان یک عنصر فرهنگی در پروژه لحاظ شود. وی افزود: باید نظام تهیه کنندگی را در تولیدات آینده جدی تر اعمال کنیم. تهیه کننده شخصی است که نظارت و کنترل داشته و پاسخگوی کار است. شاید در برخی موارد تهیه کننده و کارگردان یک نفر باشد و بتواند اهداف کلان پروژه را به ثمر برساند. در غیر این صورت کارگردان پروژه را هدایت می کند و نظارت توسط تهیه کننده اعمال می شود. رزاق کریمی افزود: به عقیده من کارگردان باید حرف اول و آخر را بزند ولی اهداف کلان پروژه از جمله رویارویی با مخاطب است و تعیین هدف ساخت فیلم، از وظایف تهیه کننده است. وی افزود: اگر بخواهیم فقط فیلم تولید کنیم به بخش قابل توجهی از وظیفه خود عمل نکرده ایم. در سال 93 هدف بیشتر تولید فیلم و ارائه آن به مخاطب بود که از طریق شرکت در جشنواره های بین المللی و نمایش در سالن های سینما از طریق گروه هنر و تجربه میسر شد. اما جنس انتظارات متفاوت شده است. ما به سمتی پیش می رویم که تکلیف عرضه و نمایش و ارتباط آن با مخاطب را تهیه کننده روشن می کند. این مدیر فرهنگی تصریح کرد: کارگردانانی چون پیروز کلانتری، سعید رشتیان، کتایون شهابی و... در حال حاضر می توانند تهیه کننده باشند زیرا رزومه کاری و فعالیت های فرهنگی آنها به خوبی آشکار است. تهیه کننده مفهوم ذهنی نیست و مصداق عینی آن در مقابل ما وجود دارد. مرکز گسترش برای آینده فیلم برنامه ریزی میکند رزاق کریمی همچنین گفت: برگزاری ورک شاپها در هشتمین دوره جشنواره سینماحقیقت به ویژه ورک شاپ EDN توجه مستندسازان را به موضوع بازاریابی و پخش فیلم مستند جلب کرد. امیدوارم فیلم های آموزشی ورک شاپ به شکل وسیع در اختیار فیلمسازان قرار گیرد تا مرور این کارگاه ها تاثیر بسزایی بر روند عرضه یک فیلم بگذارد. وی افزود: این روش که کارگردان فیلمی را تولید کند و بعد در بازار به دنبال عرضه آن باشد روش منسوخی است زیرا تمام کارها باید پیش از تولید اتفاق بیافتد. نظام استاندارد و حرفه ای تولید جایگاه تهیه کننده، کارگردان، نویسنده، پخش کننده و سایر عوامل را مشخص کرده است. وی گفت: متاسفانه با وجود حجم زیاد تولید هنوز تعداد پخش کنندگان بین المللی ما به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد. یکی از فعالیتهای مهم مرکز گسترش فعال کردن بخش خصوصی است. ما رقیب بخش خصوصی نیستیم بلکه میخواهیم برای ورود بخش خصوصی به عرصه سینمای مستند بسترسازی کنیم. در حال حاضر در کشورهای پیشرو، تولید فیلم از انحصار دولت خارج شده است و دولت به عنوان نهاد حمایت کننده فعالیت میکند. برنامهای مدون برای تقویت بخش خصوصی در دستور کار است رزاق کریمی همچنین تاکید کرد: در روزهای آخر سال بحث های داغی در مرکز گسترش مطرح شده است که تیترهای سال آینده را شکل می دهد. اگر مرکز گسترش در پروژه ای مشارکت دارد باید مطمئن شود طرف دیگر که بخش خصوصی است، سرمایه کافی را برای تولید پروژه جذب کرده است و از این طریق می تواند سهم خود را بیمه کند. این همان برنامه مدون و مشخصی است که برای تقویت و تربیت بخش خصوصی به عنوان یک عنصر تاثیرگذار به آن نیاز داریم. از همین رو، منافع مادی تهیه کننده در تولید نیست و توزیع و پخش فیلم او بار مالی به همراه خواهد داشت و در حقیقت منافع از محل عرضه و نمایش تامین می شود. در این میان مرکز گسترش نقش حمایت کننده دارد و به جای سرمایه گذاری در پروژه، از فیلم هایی حمایت می کند که نیاز به 40 درصد بودجه حمایتی دارند. رفته رفته مرکز گسترش به شرط رعایت استاندارد کیفی در تولید آثار و با توجه به اصل نظارت فیلمساز و تهیه کننده با تجربه بر روی پروژه ها، از آنها حمایت بلاعوض می کند. تولید فیلمهای سینمایی انیمیشن خلاقانه و متفاوت در مرکز گسترش وی خاطرنشان کرد: سال گذشته طرح های انیمیشن بسیاری به مرکز گسترش رسید اما متاسفانه اغلب به سمت کارهای تلویزیونی گرایش داشتند. خوشبختانه اعضای شورای انیمیشن اساتیدی هستند که با دنیای انیمیشن روز دنیا پیش می روند و می توانند آینده ای روشن از طرح های انیمیشن ترسیم کنند. اما لازم است انیماتور ها مانند مستندسازان از ابتدای شروع پروژه ذهن خود را از کارهای تلویزیونی دور کنند. مرکز گسترش بر این باور است کار موازی با تلویزیون صورت نگیرد زیرا نه توان مالی تلویزیون و نه آنتن پخش را در اختیار دارد! رزاق کریمی همچنین افزود: کارهای کوتاه انیمیشن مانند «درخت کهنسال» ساخته فرنوش عابدی، «ماهی سرخ شده» لیلا خلیل زاده و ... نشان می دهد با بضاعت اندک پتانسیل تصویب و تولید طرح های کوتاه در کنار پروژه های بلند سینمایی وجود دارد. وی تصریح کرد: در تولید فیلم سینمایی انیمیشن باید به مخاطب توجه کنیم.برای مثال کمپانی والت دیزنی نسخه جدیدی از سیندرلا را تولید می کند که باز هم جذاب است! انیمیشنی که به دفعات توسط نسل های مختلف در نسخه های متفاوت ساخته شده است و همچنان هم می تواند توجه علاقه مندان به این هنر را به خود جلب کند. وی افزود: کشور ایران از متون کهن، افسانه ها و اسطوره ها غنی است اما متاسفانه انیماتورها از این متریال بهره کافی نبرده اند در حالیکه کمپانی های خارجی از اساطیر ما در کارهای خود استفاده کرده و مخاطب جهانی پیدا میکنند. انتهای پیام/
93/12/27 - 15:22
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]
صفحات پیشنهادی
عيادت مديران مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي از «مرتضي ندايي»
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ۱۳ ۵۸ب ظ عيادت مديران مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي از مرتضي ندايي موج - مديرعامل مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي همراه معاونين و مديران اين مرکز با حضور در منزل مرتضي ندايي تهيهکننده و مستندساز باسابقهي سينماي ايران که دچار بيماري شده است از وي عيادت کپاسخگویی اعضای شورای انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
در بازار فیلم جشنواره پویانمایی تهران پاسخگویی اعضای شورای انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی خبرگزاری پانا روانبخش صادقی و سعید توکلیان از اعضای شورای انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با حضور در غرفه این مرکز در بازار فیلم جشنواره پویانمایی تهران پاسخگوی هنرمندانبه همت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی؛ درسگفتار گویندگی و نویسندگی در سینمای مستند برگزار میشود
به همت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درسگفتار گویندگی و نویسندگی در سینمای مستند برگزار میشودمرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در نیمه اول سال 94 اقدام به برگزاری کارگاههای تخصصی نویسندگی و گویندگی در سینمای مستند صدا در سینمای مستند و دوربینهای HD SLR خواهد نمود به گزارشمرکز گسترش سینمای مستند و تجربی «هنر دقت» را منتشر کرد
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هنر دقت را منتشر کرد شناسهٔ خبر 2518677 یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴ ۲۴ هنر > سینمای ایران کتاب هنر دقت کلام و تصویر در مردم نگاری نوشته مایکل اوپیتس از سوی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی منتشر شد به گزارش خبرگزاری مهر کتاب هنر دقت کلامعیادت مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند از مرتضی ندایی
عیادت مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند از مرتضی ندایی شناسهٔ خبر 2517931 شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴ ۱۱ هنر > سینمای ایران مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی همراه معاونان و مدیران این مرکز با حضور در منزل مرتضی ندایی تهیهکننده و مستندساز که دچار بیماری شده است از وی عیاسالِ پُرکار پژوهشی سینمای مستند گزارش عملکرد معاونت پژوهش سینمای مستند و تجربی در سال 93
سالِ پُرکار پژوهشی سینمای مستندگزارش عملکرد معاونت پژوهش سینمای مستند و تجربی در سال 93معاونت پژوهش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در سال 93 در حوزهی انتشار کتاب فصلنامه سینماحقیقت و برپایی هفتههای فیلم کارگاههای آموزشی درسگفتارهای تخصصی و جلسات نقد مستند مشارکت جدی و موثسالِ پُرکار پژوهشی سینمای مستند/ برنامههای سال ۹۴ تبیین شد
مرکز گسترش اعلام کرد سالِ پُرکار پژوهشی سینمای مستند برنامههای سال ۹۴ تبیین شد شناسهٔ خبر 2520604 چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰ ۰۴ هنر > سینمای ایران گزارش عملکرد معاونت پژوهش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در سال ۹۳ تشریح شد به گزارش خبرگزاری مهر علیرضا قاسمخان معاون تآغاز همکاری انجمن سینمای جوانان ایران و شبکه مستند سیما، تمرکز بر حمایت از مستندسازان سراسر ایران و آثار شاخص
آغاز همکاری انجمن سینمای جوانان ایران و شبکه مستند سیما تمرکز بر حمایت از مستندسازان سراسر ایران و آثار شاخص سینمای مستندروز گذشته 18 اسفند ماه امیر تاجیک مدیر شبکه مستند سیما در دیداری صمیمانه با فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران بستر تعامل های پررنگ آینده بین اهجده جایزه بینالمللی برای تولیدات سینمای مستند و تجربی در سال 93
هجده جایزه بینالمللی برای تولیدات سینمای مستند و تجربی در سال 93در سال 1393 هجده فیلم تولیدی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موفق به کسب جوایزی از جشنوارههای جهانی شدند به گزارش خبرگزاری فارس شیرین نادری مدیر امور بین الملل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ضمن اعلام این خبر گفآغاز تعامل انجمن سینمای جوان با شبکه مستند
آغاز تعامل انجمن سینمای جوان با شبکه مستند شناسهٔ خبر 2516397 چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶ ۰۲ هنر > سینمای ایران امیر تاجیک مدیر شبکه مستند سیما در دیداری صمیمانه با فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران بستر تعامل های پررنگ آینده بین این دو سازمان را فراهم کردنددرسگفتار گویندگی و نویسندگی در سینمای مستند برگزار میشود
درسگفتار گویندگی و نویسندگی در سینمای مستند برگزار میشود شناسهٔ خبر 2516371 چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵ ۵۸ هنر > سینمای ایران مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در نیمه اول سال ۹۴ اقدام به برگزاری کارگاههای تخصصی نویسندگی و گویندگی در سینمای مستند صدا در سینمای مستند ومستند بلند سینمایی «دایره داوود» آماده نمایش شد
مستند بلند سینمایی دایره داوود آماده نمایش شد شناسهٔ خبر 2516238 چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲ ۳۳ هنر > سینمای ایران مستند بلند سینمایی دایره داوود به کارگردانی اردشیر شلیله آماده نمایش شد به گزارش خبرنگار مهر مستند بلند سینمایی دایره داوود به کارگردانی اردشیر شلیله با مقائم مقام رئيس سازمان سينمايي مشخص شد
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ۱۶ ۳۵ب ظ قائم مقام رئيس سازمان سينمايي مشخص شد موج - رمضانعلي حيدري خليلي قائم مقام رئيس سازمان سينمايي در امور اجرايي شد به گزارش خبرگزاري موج حجتاله ايوبي در حکمي با تقدير از زحمات رمضانعلي حيدري خليلي به واسطه دوره سرپرستي اش در بنياد سينمايي فارابي وي را بهنوروز با آثار سینمایی، مستند و انیمیشن شبکه اچدی
نوروز با آثار سینمایی مستند و انیمیشن شبکه اچدی تاریخ انتشار یکشنبه 24 اسفند 1393 ساعت 10 29 | شماره خبر 1867071888833564526 تعداد بازدید 1 پ پ شبکه اچدی برنامههای متفاوتی را برای نوروز 94 تدارک دیده است که از میان آنها میتوان به هوگو گارفیلد دایناسورها و شنل قرمزی احیدریخلیلی قائم مقام رییس سازمان سینمایی شد
حیدریخلیلی قائم مقام رییس سازمان سینمایی شد رییس سازمان سینمایی در حکمی رمضانعلی حیدری خلیلی را به عنوان قائم مقام خود در امور اجرایی سازمان سینمایی منصوب کرد آفتاب- سرویس فرهنگی در متن حکم حجت الله ایوبی به رمضانعلی حیدری خلیلی آمده است ضمن تقدیر از تلاش های ارزشمندتان در سسالِ پُرکار پژوهشی سینمای مستند
گزارش عملکرد معاونت پژوهش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در سال 93 سالِ پُرکار پژوهشی سینمای مستند معاونت پژوهش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی یکی از بخشهای فعال و پُرکار این مجموعه در سال 93 بود به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران معاونت پژوهش مرکز گسترش سینمنوید محمد آفریده به اهالی سینمای مستند
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴ ۵۷ محمد آفریده به اهالی سینمای مستند نوید داد که در سال آینده با سیاستگذاریهای جدید و همکاری بیشتر میان شبکه مستند با انجمنهای صنفی فعال در این حوزه کیفیت تولید و پخش آثار مستند در صدا و سیما به سطح مطلوبی برای مخاطبان ایرانی ارتقاء یابد به گزارش ایسنا-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها