تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803614114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از یک میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک مسوول: بیش از یک میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس مشهد – ایرنا – مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: سه هزار و 320 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی از زمان راه اندازی در این منطقه انجام گرفته که از این میزان یک میلیون و 485 هزار و 714 دلار سرمایه گذاری خارجی بوده است.


احمد صادقی گلمکانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان سرمایه گذاری خارجی از سوی کشورهای ترکمنستان، ترکیه و افغانستان در زمینه راه اندازی واحد تولید مواد غذایی، مصالح ساختمانی، انرژی و سوخت بوده است.
وی بیان کرد: از مجموع سرمایه گذاری انجام گرفته در منطقه ویژه اقتصادی سرخس سه هزار و 178 میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی بوده است.
صادقی گلمکانی اظهار کرد: از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی از داخل و خارج از کشور تاکنون 12 واحد تولیدی در بخش های مختلف اقتصادی در منطقه ویژه سرخس با اشتغالزایی 297 نفر راه اندازی شده و هشت واحد تولیدی دیگر نیز در دست ساخت است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس استعدادهای فراوان این منطقه را زمینه ساز توسعه هرچه بهتر اقتصاد خراسان رضوی، ایجاد اشتغال و توسعه پایدار دانست.
صادقی گلمکانی گفت: وجود مخازن غنی و سرشار از گاز طبیعی در جوار پالایشگاه بزرگ گاز شهید هاشمی نژاد، همجواری با مخازن عظیم انرژی نفت و گاز آسیای میانه، آب کافی ناشی از احداث سد بزرگ دوستی بر روی رودخانه مرزی تجن و از همه مهمتر، برقراری ارتباطات ریلی کشورهای آسیای میانه با این منطقه ویژه از طریق ریل عریض و اتصال آن به بنادر جنوب کشور از مزیتهای اقتصادی و تجاری این منطقه است.
وی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی سرخس به دلیل موقعیت جغرافیایی خود که در کانون کشورهای عضو اکو قرار گرفته است نقطه اتصال بین آسیای مرکزی و آبهای آزاد و کشورهای جنوب خلیج فارس می باشد.
وی اظهار کرد: این منطقه همچنین به لحاظ ایجاد زیرساختهای قوی در حوزه حمل ونقل، کارهای اصولی انجام داده که یکی از مهمترین آنها برقراری ارتباطات ریلی کشورهای آسیای میانه با منطقه ویژه اقتصادی سرخس از طریق ریل عریض و اتصال آن به بنادر جنوب کشور، وجود فرودگاه بین المللی الماس سرخس با امتیاز مرز هوایی با باندی به طول چهار کیلومتر و عرض 60 متر می باشد.
صادقی گلمکانی با اشاره به تسهیلات و امکاناتی که منطقه ویژه اقتصادی سرخس برای سرمایه گذاران در نظر گرفته است، گفت: امکانات خرید یا واگذاری زمین به منظور ساخت و ساز و فعالیتهای صنعتی، تجاری، اداری و خدماتی در منطقه، صنایع تولیدی، بسته بندی و خطوط مونتاژ در منطقه با بهره گیری از ارزش افزوده برای انتقال تکنولوژی و اشتغال زایی فراهم شده است.
وی افزود: همچنین امکانات ذخیره سازی و عرضه مواد نفتی و مشتقات مربوط به داخل کشور و ترانزیت آن به مبادی خروجی و امکان برگزاری نمایشگاه های بین المللی و تخصصی به منظور شناخت منطقه و ارتقای سطح دانش تولید کنندگان و متخصصین در منطقه ویژه اقتصادی مهیاست.
وی با اشاره به بزرگترین دستاوردهای منطقه ویژه اقتصادی سرخس در سال جاری گفت: امسال همزمان با دهه مبارک فجر چهار واحد تولیدی – صنعتی با سرمایه گذاری 904 میلیارد ریال بخش خصوصی در منطقه ویژه به بهره برداری رسید.
صادقی گلمکانی ادامه داد: واحد مینی پالایشگاه با ظرفیت تولید روزانه 400 تن هیدروکربن سبک و سنگین، کارخانه تولید گچ میکرونیزه هم با ظرفیت تولید 70 هزار تن گچ در سال، واحد تولید پنبه طلای سفید با ظرفیت حلاجی پنبه و تولید روغن خام به میزان 35 هزار تن در سال، واحد تولیدی گوگرد بنتونیتی نیز با ظرفیت تولید 24 هزار تن در سال چهار واحد تولیدی مزبور هستند که امسال راه اندازی شده اند.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: کالاهایی که مستقیما از کشور ترکمنستان بوسیله راه آهن به منطقه ویژه اقتصادی سرخس حمل می شوند، درصورت ورود به داخل کشور پس از تایید گمرک سرخس از 20 درصد هزینه سود بازرگانی متعلقه معاف می باشند.
وی معافیت از 50 درصد هزینه حق مسافت 150 کیلومتر حمل ونقل ریلی کالا ، فعال بودن دفتر نمایندگی گمرک در داخل منطقه به صورت دائم، امکان استقرار نمایندگی دانشگاه های بین المللی با مزیت نزدیکی مسافت تا مشهد، ایجاد تسهیلات برای برقراری ارتباطات مخابراتی و امکان ایجاد شعب ارزی بانکها به منظور ارایه تسهیلات لازم و گشایش اعتبارات بانکی و اسنادی برای واردات به بازار منطقه ای را از دیگر امکانات این منطقه برشمرد.
وی افزود: با قاطعیت می توان گفت، امتیازات و مزیتهای منطقه ویژه اقتصادی سرخس نه تنها در میان 64 منطقه ویژه اقتصادی و از تعدادی مناطق آزاد کشور، بلکه از مناطق برخی کشورها از جمله مالزی بالاتر است، دلیل آن هم وجود فرودگاه بین المللی با مرز هوایی رده بندی و تایید شده است.
وی بیان کرد: این فرودگاه در رده چهارم سازمان ایکائو قرار دارد و امکان پرواز طی یک ساعت و نیم تا یک ساعت و 45 دقیقه تا دورترین نقطه در کشورهای آسیای میانه از این فرودگاه وجود دارد.
او اظهار داشت: وجود پالایشگاه گاز خانگیران با ظرفیت 60 میلیون مترمکعب در روز که نیاز شش استان را تامین می کند و در کنار نقطه صفر ورودی گاز وارداتی از ترکمنستان قرار دارد، ظرفیت مهمی است که باید از آن استفاده کرد.

*صادرات 57 میلیارد ریالی کالا از منطقه ویژه اقتصادی سرخس
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: در 11 ماه امسال 9 هزار و 665 تن کالا به ارزش 57 میلیارد و 140 میلیون ریال از گمرک سرخس به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 114 درصد وافزایش داشته و از نظر ارزش تغییر نکرده است.
صادقی گلمکانی اظهار کرد: در مجموع مراودات کالا براساس پروانه گمرک سرخس در 11 ماه امسال که شامل صادرات، واردات، ترانزیت خارجی، ترانسشیپمنت کالا می شود 96 هزار و 982 تن کالا به ارزش 10 هزار و هفت میلیارد و 455 میلیون ریال بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 37 درصد و از نظر ارزش 53 درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: در 11 ماهه سال 1392، مجموع مراودات کالا در گمرک سرخس 70 هزار و 582 تن کالا به ارزش شش هزار و 530 میلیارد و 706 میلیون ریال بود.
وی عمده اقلام صادراتی از منطقه ویژه اقتصادی سرخس را شامل انواع مصالح ساختمانی از قبیل میلگرد، سیمان و گچ، مواد پتروشیمی، موکت پشم شیشه و انواع مواد خوراکی دانست.
وی افزود: علاوه بر کالاهای صادراتی و ترانزیتی که از طریق این منطقه به مقاصد مختلف ارسال شده واحدهای تولیدی مختلفی در زمینه تولید و بسته بندی مواد غذایی و کمپوت و کنسرو، چسب و رزین، انواع شکلات، چای، گچ میکرونیزه در این منطقه فعال هستند.
وی اظهار داشت: عمده مقاصد صادراتی این کالاها را کشورهای آسیای میانه به ویژه ترکمنستان، تاجیکستان و نیز عراق و افغانستان تشکیل می دهد، از این لحاظ منطقه ویژه اقتصادی سرخس با توجه به موقعیت ممتاز جغرافیایی و امکانات منحصر زیر بنایی یکی از پتانسیل های فوق العاده برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: امسال همچنین زمینه تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری - صنعتی فراهم شد.
وی افزود: با توجه به اهمیت سوق الجیشی و امکانات مناسبی که منطقه ویژه اقتصادی سرخس دارد، حمایت ویژه آستان قدس رضوی و توجه دولت تدبیر و امید، این منطقه برای ایجاد یک منطقه آزاد تجاری صنعتی در شمال شرق کشور به عنوان گزینه اصلی انتخاب شده است.
منطقه ویژه اقتصادی سرخس با محدوده قانونی پنج هزار و 269 هکتار در سال 1375 به تصویب هیات وزیران رسید و آستان قدس رضوی به عنوان سازمان مسوول منطقه تعیین شد.
7489/1211



27/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن