تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804500021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغوش باز ریجاب کرمانشاه بهشت گمشده غرب برای میهمانان نوروزی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آغوش باز ریجاب کرمانشاه بهشت گمشده غرب برای میهمانان نوروزی قصرشیرین - ایرنا - ریجاب بهشت گمشده غرب کشور، در دل کوههای سر به فلک کشیده دالاهو با آبشار و رودخانه ای پرآب و طبیعتی بکر و دیدنی آغوش باز خود را بر روی گردشگران و میهمانان نوروزی گشوده است.


به گزارش ایرنا منطقه گردشگری ریجاب در 120 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه در مسیر جاده دالاهو به سرپل ذهاب و در میان قله های برفگیر، دره های عمیق، دامنه های پوشیده از درخت و در کنار رودخانه ای خروشان واقع شده است.
ریجاب یا ریژاو به معنی محل ریزش آب و آبشار است که وجه تسمیه آن نیز به دلیل این است که از لابه لای کوه های منطقه، چشمه های بسیار زیبایی جریان دارد که موجب پرآبی ریجاب شده است.
در این منطقه درختان سر به فلک کشیده و طبیعتی دیدنی چشم هر بیننده ای را خیره می کند، درختان انار، گردو، انجیر و رودخانه زیبا صیقل دهنده روح و جسم هر مسافر و گردشگری است.
ریجاب علاوه بر اینکه از نظر طبیعی بهشت گردشگران محسوب می شود، آثار تاریخی ارزشمندی نیز در آن وجود دارد که ثابت می کند این منطقه از صدها سال پیش سکونتگاه انسانها بوده است و قلعه یزدگرد، مسجد عبدالله بن عمر و راه باستانی ساسانی از جمله این آثار هستند.
همچنین وجود چند مجموعه دو هزار ساله در ریجاب، نشان از وجود زندگی و قدمت بالای آن است که خانه های کاه گلی، سنگ نوشته ها، وجود کاخ های متعدد و در راس همگی این آثار وجود قلعه زیبای یزدگرد سوم باعث به وجود آمدن تاریخ غنی ریجاب شده است.
مسجد عبدالله بن عمر از دیگر آثار باستانی منطقه گردشگری ریجاب است که از قدیمی ترین مساجد ایران به شمار می رود.
مجموعه بناهای یادمانی قلعه یزدگرد از دیگر آثار تاریخی منطقه ریجاب است که در 15 کیلومتری جاده سرپل ذهاب قرار دارد.
باستان شناسان قدمت این بنا را به دوره ساسانی نسبت داده اند، این منطقه که با عنوان قلعه یزدگرد در ادبیات باستان شناسی شناخته می شود، دارای وسعت تقریبی حدود 40 کیلومتر مربع و شامل چند محوطه در کنار هم است.
علاوه بر قلعه یزدگرد در ابتدای باغهای ریجاب قلعه ای وجود دارد که در زبان محلی به آن قلاگه ( قلعه کوچک) گفته می شود.
وجود کوه های زیبای تلاش، مله سوره (گردنه سرخ)، تاش خزی، کچلی تلار و کاوه قله برزه جذابیت دو چندانی به ریجاب داده و بهانه ای است برای کوهنوردان و گردشگرانی که برای گذراندن ایام تعطیل خود در این منطقه می خواهند ساعاتی را به دور از دغدغه و هیاهوی مشغله های روزمره آرام بگیرند و از طبیعت خدادادی این منطقه استفاده کنند.
چشمه های زیبای آن از جمله چشمه های ریجاب بالا، چشمه کاک غفور، چهار چشمه و چشمه ملا از جمله جاذبه های این منطقه برای گردشگران است.
منطقه تفریحی و توریستی ریجاب از جمله اماکن تفریحی طبیعی استان کرمانشاه است که همه ساله بویژه در ابتدای فصل بهار و تعطیلات نوروزی تا اواسط تابستان مملو از حضور گردشگران و مسافران است.
شهردار ریجاب از اختصاص پارکینگی با ظرفیت بیش از یک هزار خودرو در این شهر خبر داد و گفت: علاوه بر ایجاد پارکینگ با بازسازی هتل فرسوده ریجاب مسافران نوروزی با امنیت و آرامشی بهتر می توانند از طبیعت بکر این شهر دیدن کنند.
محمد قادری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه از اوایل سال جاری ریجاب با تجمیع پنج روستا به شهر تبدیل شده، افزود: از این تعداد سه روستا از روستاهای هدف گردشگری است که مهمترین آن شالان است که دارای طبیعتی رویایی و با جاذبه برای مسافران نوروزی است.
وی اظهار کرد: نبود پارکینگ به معضلی بزرگ برای گردشگران در ریجاب تبدیل شده بود و موجب می شد که گردشگران خودروهای خود را در محلات و کوچه های این شهر پارک کنند و این امر مانع جذب بیشتر آنان به این منطقه گردشگری شده بود.
قادری افزود: چندی پیش با پیگیریهای انجام شده، پارکینگ مخروبه ریجاب به مساحت 22 هکتار در اختیار شهرداری این شهر قرار گرفت و علاوه بر نوسازی 500 اصل نهال درخت در آن کاشته شد.
به گفته قادری، پارکینگ ریجاب اکنون علاوه بر ایجاد پله های خروجی دارای نگهبان بوده و حتی چند دستگاه موتور سیکلت نیز برای حمل بار مسافر و رساندن به مقصد درون شهری تدارک دیده شده و مسافران نوروزی می توانند با آرامش بهتری به این شهر سفر کنند.
شهردار ریجاب از وجود هتلی برای پذیرایی از مهمانان نوروزی با 6 سوییت آماده خبر داد و اظهار کرد: برای پذیرایی بهتر از مهمانان نوروزی، علاوه بر هتل در ریجاب برای اسکان مسافران نوروزی تدارک دیده شده و در ورودی شهر هم سیاه چادرهایی با پخت نانهای محلی و عرضه صنایع دستی ریجاب بر پا می شود.ک/4
7079/8066/3012












27/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن