تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819282481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حس محتاطانه ای از خوش بینی بر فضای مذاکرات حاکم است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: حس محتاطانه ای از خوش بینی بر فضای مذاکرات حاکم است


روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، با اشاره به آغاز مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا نوشت، دیروز حس محتاطانه ای از خوش بینی بر فضای مذاکرات حاکم بود، در حالی که ۱۵ روز تا ضرب العجل تعیین شده برای اتفاق نظر درباره چارچوب توافق سیاسی باقی مانده است. روزنامه جروزالم پست امروز سه شنبه، در گزارشی نوشت: وزرای خارجه آمریکا و ایران دیروز در حالی مذاکرات مهم و طولانی شان را بر سر فعالیت های هسته ای تهران در لوزان سوئیس از سرگرفتند که حس محتاطانه ای از خوش بینی بر فضای مذاکرات حاکم بود.
روزنامه جروزالم پست

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پس از چند ساعت مذاکره گفت که نسبت به امکان دستیابی به توافق «بسیار خوش بین» است. مذاکرات در حالی ادامه دارد که فقط پنج روز به تعیطلات نوروز در ایران و پانزده روز تا ضرب ا لاجل تعیین شده برای طرف های مذاکره کننده برای اتفاق نظر درباره چارچوب یک توافق سیاسی باقی مانده است.
روزنامه نگاران ایرانی همراه با هیئت مذاکره کننده یک موفقیت زود هنگام را برای کشورشان قبل از فرارسیدن مراسم سال نو ایرانی پیش بینی می کنند؛ اما شکاف های مهم، که در ماهیت فنی و عملا سیاسی است، هنوز پیش روی دو طرف اصلی مذاکره به نمایندگی جان کری وزیر خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران قرار دارد.
ظریف دیشب به منظور ملاقات با همتایانش در اتحادیه اروپا درباره روند مذاکرات عازم بروکسل شد. وی پس از خروج از محل مذاکره بدون هیچ توضیحی گفت که «بالاخره به جایی می رسیم.»
وی ممکن است به مجموعه ای از نکات مشکل ساز در روند دستیابی به یک توافق تاریخی اشاره داشته است که شامل محدود کردن موقت و تاحدی عقب گرد برنامه هسته ای این کشور و نظارت بر آن در ازای لغو تحریم ها است.
مقامات آمریکایی اذعان دارند که چارچوب زمانی یک توافقنامه از جمله مدت زمان برخی محدودیت ها و سرعت روند لغو تحریم ها همچنان مانعی در مذاکرات است.
ایران هم از اتحادیه اروپا و هم شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهد که به محض حصول توافق، تحریم های اعمال شده بر ضد آن  بدون تاخیر لغو شود، درحالیکه آمریکا، تا اواخر این هفته، با لغو سریع تحریم های سازمان ملل متحد بدون پیشرفت مشهود از جانب ایران بر مبنای پایبندی چند ساله به نظارت بین الملل شدید بر فعالیت های هسته ای اش موافقت نکرده بود.
چنین چیزی برای ایران قابل قبول نیست. تلاش واشنگتن برای دسترسی بازرسان به تاسیسات نظامی ایران نیز راه به جایی نبرده است. آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل ایران را به توسعه برنامه هسته ای با ابعاد نظامی احتمالی متهم کرده است.
به گفته مقامات آمریکایی، مدت زمان قرارداد نیز هنوز نهایی نشده است. کری ادعاهای را که در رسانه ها و توسط  برخی مقامات اسرائیلی  مبنی بر تمایل آمریکا به انقضاء قرارداد پس از یک دهه مطرح شده بود، تکذیب کرد.
همچنین در روز دوشنبه روزنامه لس آنجلس تامیز گزارش داد که دولت اوباما مراکز هسته ای ایران را در سطح وسیعی در مراکز فوق سری در سراسر آمریکا شبیه سازی کرده است تا بتوان نحوه محدود کردن برنامه این کشور را از طریق مذاکرات به بهترین نحو بررسی کرد.
انتظار می رود کری همراه با ارنست مونیز، وزیر انرژی و وندی شرمن مذاکره کننده ارشد آمریکا این هفته تا شروع نوروز در بیستم مارس در لوزان بمانند.   وزیر امور خارجه آمریکا همچنین قرار است برای ملاقات با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در بیست و دوم مارس به واشنگتن باز گردد.

به گفته اعضاء تیم کری، وی قرار است قبل از ضرب الاجل سی و یکم مارس برای دستیابی به یک چارچوب سیاسی برای توافقنامه همراه با همتایانش از انگلیس، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و ایران به سوئیس باز گردد.


سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن