تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819709659




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشريح شرايط حاکم بر فضاي حوزه پرداخت الکترونيکي در سال 93 و الزامات سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ اسفند ۱۳۹۳ (۱۲:۱۶ب.ظ)
تشريح شرايط حاکم بر فضاي حوزه پرداخت الکترونيکي در سال 93 و الزامات سال آينده موج - اصلاح نظام کارمزد خدمات، تسريع در فراهم آوردن بسترهاي قانوني استفاده از ابزارهاي جديد و بهبود فضاي کسب و کار از جمله اقداماتي است که براي رشد و ارتقاي نقش بخش خصوصي در حوزه پرداخت الکترونيکي بايد در سال آينده انجام شود.
به گزارش خبرگزاري موج، اميرحسين فتاحي، مديرعامل شرکت فن آوا کارت در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: سال 93 براي شرکت هاي ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونيکي سال ويژه اي بود؛ تلاش هابراي اصلاح نظام کارمزد به نتيجه مطلوب نرسيد و از طرف ديگر شاپرک به دلايل گوناگون تغييراتي در ساز و کار و مبلغ پرداختي به شرکت هاي پي اس پي ايجاد کرد.
وي افزود: در پي اين دو اتفاق درآمد شرکت هاي پي اس پي کاهش يافت و کانال درآمدي جديدي هم تعريف نشد. همين مسئله فعالان حوزه پرداخت را دچار چالشهايي کرد.
مديرعامل فن اوا کارت ادامه داد: مشکلات بوجود آمده انگيزه مجددي براي برخي شرکت هاي ايجاد کرد تا به روش هاي جايگزين براي کسب درآمد فکرکنند؛ روش هايي که بتوانند از طريق آن ها بدون اتکا به کارمزدها و کمک هاي بانک مرکزي و شاپرک ،هزينه هايشان را تامين کنند و سود هم بدست آورند.
وي با اشاره به برنامه هاي بانک مرکزي در اين زمينه گفت: خوشبختانه مديران بانک مرکزي هم به صورت همزمان برنامه هايي را در همين راستا تدارک ديده اند که به برخي از آن ها هم اشاره کرده اند؛ ايجاد تغييراتي در عقود کارت اعتباري براي گسترش استفاده از اين ابزار و تعريف ارائه خدمات مربوط به اين کارت ها در حوزه پي اس پي ها يکي از اين برنامه ها است که اميدواريم درسال آينده عملياتي شود.
اين فعال حوزه پرداخت الکترونيکي درتشريح اقدامات لازم براي استقلال شرکت هاي پي اس پي گفت: درهمين راستا هم برخي شرکتها از جمله فن آوا کارت، برنامه ريزيهاي دقيقي براي ترويج استفاده از تلفن همراه به عنوان ابزار پرداخت انجام داده اند.
فتاحي افزود :آشنا سازي جامعه با موبايل پوزها و ارائه اين ابزار به پذيرندگان از ديگر برنامه هايي است که از سوي شرکت هاي حوزه پرداخت الکترونيکي دنبال مي شود. با اين ابزار مي توان ضريب نفوذ پرداخت الکترونيکي را افزايش داد و از هزينه هاي سربار و مستقيم پرداخت فيزيکي کم کرد.
مديرعامل شرکت فن اوا کارت با تاکيد بر ضرورت تغيير مدل کسب و کار درحوزه پرداخت الکترونيکي گفت : اين پذيرش بايد در جامعه ايجاد شود که هر کدام از ما به ميزان نفعي که از يک خدمت مي بريم، هزينه آن را پرداخت کنيم. خدمت پرداخت الکترونيکي هم از اين قاعده مستثني نيست و هزينه هاي سنگين ارائه آن بايد از سوي تمامي ذينفعان تقبل شود. طبيعتا هرکس نفع بيشتري مي برد بايد هزينه بيشتري نيز پرداخت کند.
وي گفت: حاکميت در تعريف کلي آن، شبکه بانکي، پذيرندگان و عموم مردم همگي از خدمات پرداخت الکترونيکي نفع مي برند ولي ميزان و نوع انتفاع هريک متفاوت است بنابراين بايد متناسب با اين نفع بري، هزينه پرداخت کنند.
مديرعامل فن آواکارت افزود: اميدواريم سال آينده و در پي تاکيدات مسئولان بانک مرکزي، سازوکار پرداخت کارمزد اصلاح شود تا شاهد تصحيح فضاي کسب و کار در اين حوزه حساس،روبه رشد و کليدي باشيم.
فتاحي در ادامه با اشاره به شرايط حاکم بر حوزه فعاليت شرکت هاي پي اس پي گفت: برخي رويه هاي نادرست که از سال ها قبل در حوزه خدمات پرداخت الکترونيکي حاکم شده، پيامدها و هزينه هاي غيرضرور فراواني را بر جامعه تحميل کرده است. به عنوان نمونه اصرار برخي بانک ها بر نصب جديدترين نوع از پوزها براي پذيرندگان، باعث شده ميلياردها دلار از ارز و سرمايه کشور صرف واردات پوزهايي شود که واقعا نيازي به استفاده از آن ها در بازار نداريم و تراکنش هاي عادي مورد نظر کاربران و پذيرندگان را مي توان با همين پوزهاي موجود در بازار انجام داد. با اين حال اما بخشي نگري و سودجويي برخي واردکنندگان دستگاه هاي کارتخوان، به رقابت هاي بي اساس در ميان شبکه بانکي براي نصب پوزهاي جديد دامن زده است.
مديرعامل فن آواکارت ادامه داد: تسريع در تدوين و ابلاغ دستورالعمل ها و مقررات لازم براي ارائه خدمات جديدي مانند کيف پول الکترونيکي يکي از اقداماتي است که اگر از سوي نهادهاي ناظر بر حوزه پرداخت انجام شود، کمک قابل توجهي به گسترس نفوذ خدمات پرداخت الکترونيکي در جامعه مي کند. در حال حاضر بر اساس تازه ترين گزارش بانک مرکزي مجموع اسکناس و مسکوک در دست اشخاص تا پايان اسفند ماه امسال با 17.5 درصد رشد به 39 هزار ميليارد تومان مي‌رسد. با درنظر گرفتن هزينه هاي نوسازي و امحاء اين مقدار اسکناس و مسکوک منطقي است که اقدامت لازم را براي ارائه خدمات متناسب با نياز جامعه براي پردخات هاي خرد انجام دهيم.
وي افزود: بر اساس همين نيازسنجي دو اقدام مهم را انجام داده ايم؛ خدمات شارژ کارت هاي شهروندي را بر روي دستگاه هاي کارتخوان فروشگاهي داير کرده ايم و شهروندان مي توانند براي شارژ کارت هاي مترو، اتوبوس و.... از دستگاه هاي کارتخوان فن آواکارت استفاده کنند. علاوه بر اين برنامه ريزي ها و اقدامات فراواني نيز براي تشويق مشتريان خود نسبت به استفاده از درگاه پرداخت اينترنتي انجام داده ايم که بسيار هم موفق بوده است.
مديرعامل فن آواکارت گفت: طي سال گذشته توانستيم گام هاي مؤثر و بلندي در ارتقاي سطح امنيت، خدمات و کيفيت برداريم که همين امر به بهبود رتبه شرکت فن آوا کارت در رتبه بندي شاپرک منجر شده است.
فتاحي همچنين از انجام اقدامات لازم براي افزايش سرمايه شرکت خبرداد و افزود: بخشي از سهام شرکت فن آواکارت قرار است در اوائل سال آينده در فرابورس عرضه شود و مشتريان پيگيري نيز براي خريد صف کشيده اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن