تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820353831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخستين همايش اهل‌بيت (ع) و بنيان‌هاي فرهنگي عصر حاضر برگزار خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ اسفند ۱۳۹۳ (۱۱:۳۱ق.ظ)
نخستين همايش اهل‌بيت (ع) و بنيان‌هاي فرهنگي عصر حاضر برگزار خواهد شد موج - در ديدار مديرعامل بنياد خيريه آلاء با مديرعامل بنياد بين المللي امام رضا(ع) اعلام شد: نخستين همايش ملي اهل بيت (ع) و بنيان هاي فرهنگي عصرحاضر با تاکيد بر سيره رضوي در سيزدهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع)، ۱۴ مرداد برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد جواد جعفري مديرعامل بنياد بين‌المللي امام رضا (ع) در اين نشست با اشاره به اين‌که طي تفاهم‌نامه‌اي که با وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به امضا رسيد 15 دانشگاه کشور در سيزدهمين دوره جشنواره بين‌المللي امام رضا (ع) حضور دارند، گفت: از دوره نهم برگزاري جشنواره امام رضا (ع) دانشگاه‌هاي کشور نيز براي حضور در اين رويداد فرهنگي – هنري اعلام آمادگي کردند.
وي اظهار داشت: هم‌اکنون در سيزدهمين دوره از اين جشنواره به همت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نهضت رضوي در دانشگاه‌هاي کشور به راه افتاده و بسياري از دانشگاه‌هاي کشور در اين جشنواره حضور يافته‌اند.
مديرعامل بنياد بين‌المللي فرهنگي – هنري امام رضا (ع) افزود: جشنواره فرهنگي – هنري امام رضا (ع) از دوره هفتم از گستره ملي به بين‌المللي تبديل شد و اکنون توفيق داريم سيزدهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا (ع) را در 31 استان و 200 نقطه جهان با همکاري 360 ارگان و نهاد و تشکل مردمي، در دهه کرامت سال 1394 برگزار کنيم.
وي گفت: از دل جشنواره امام رضا (ع)، دهه کرامت جوشيد و بر اين اساس افتتاحيه و اختتاميه اين جشنواره در قم و مشهد برنامه‌ريزي شد.
مديرعامل بنياد امام رضا (ع) ادامه داد: در همين راستا براي غناي برنامه‌هاي ويژه دهه کرامت، شوراي انقلاب فرهنگي پنجم ذي‌القعده را روز بزرگداشت امامزادگان و ششم ذي‌القعده را روز بزرگداشت شاه‌چراغ تعيين کرد که بر اين اساس برنامه‌هاي ويژه‌اي در راستاي جشنواره امام رضا (ع) در کشور برگزار مي‌شود.
جعفري با اشاره به اخذ مجوز راه‌اندازي خبرگزاري رضوي گفت: بنياد امام رضا (ع) در حال آماده سازي محتوايي اين خبرگزاري است تا تکميل‌کننده بخش اطلاع‌رساني فعاليت‌هاي جشنواره امام رضا (ع) در حوزه ملي و بين‌المللي باشد.
مدير مسوول فصلنامه فرهنگ رضوي اخذ مجوز علمي پژوهشي براي اين فصلنامه را از ديگر دستاوردهاي اين جشنواره عنوان و بيان کرد: اين فصلنامه از هفتمين شماره خودموفق به اخذ مجوز علمي – پژوهشي شد که افتخاري بزرگ براي عرصه فرهنگ رضوي به شمار مي‌رود.
وي گفت: بنياد بين‌المللي امام رضا (ع) همچنين موفق به اخذ مجوز موسسه انتشاراتي شد که در اين راستا به‌طور ميانگين هرماه سه عنوان کتاب در حوزه رضوي منتشرشده است.
محمد صالح طيب نيا مديرعامل بنياد خيريه آلاء نيز در اين ديدار گفت: نخستين همايش ملي اهل‌بيت (ع) و بنيان‌هاي فرهنگي عصر حاضر با تاکيد بر سيره رضوي در دانشگاه اصفهان برگزار مي‌شود که بنياد آلاء مجري برگزاري اين همايش است.
وي افزود: پيگير هستيم مجوز علمي – پژوهشي اين همايش نيز اخذ شود. هدف اصلي برگزاري اين همايش پرداختن تخصصي و آکادميک به علوم و معارف اهل‌بيت (ع) است که به همين منظور هيات علمي 16 نفره متشکل از اساتيد برجسته بهترين دانشگاه‌هاي کشور برگزاري همايش را بر عهده دارند.
وي تصريح کرد: همايش اهل‌بيت (ع) و بنيان‌هاي فرهنگي عصر حاضر با تاکيد بر سيره رضوي به همت بنياد آلاء در دانشگاه اصفهان برگزار مي‌شود و نگاهي کاملا نو و کاربردي به موضوع اهل‌بيت (ع) دارد.
طيب نيا افزود: سلسله همايش‌هاي اهل‌بيت (ع) در قالب جشنواره بين‌المللي امام رضا (ع) در موضوعات مختلف به‌صورت تخصصي و مستمر برنامه‌ريزي شده و برگزار مي‌شود تا خروجي قابل استفاده و مطلوبي براي تأمين نيازهاي جامعه امروز داشته باشد.
هم‌چنين در اين نشست حجت‌الاسلام علي ملانوري معاون ارتباطات و امور بين‌الملل بنياد آلاء گفت: يکي از اصولي‌ترين روش‌هاي جشنواره امام رضا (ع) مردمي کردن برنامه‌هاي آن است زيرا حب اهل‌بيت در يک دستگاه يا نهاد خلاصه نمي‌شود بلکه متعلق به عموم مردم جامعه است.
ملانوري افزود: تعامل بنياد بين‌المللي امام رضا (ع) به‌عنوان يک‌نهاد دولتي در کنار بنياد آلا به‌عنوان يک‌نهاد غيردولتي را به فال نيک مي‌گيريم که قطعا همکاري اين دو نهاد دستاوردهاي مطلوبي براي کشور به همراه خواهد داشت.
وي بيان کرد: از جمله برنامه‌هايي که با همکاري دو بنياد امام رضا (ع) و بنياد آلا مي‌تواند به يک دستاورد بزرگ در امور فرهنگي تبديل شود، هم‌افزايي آن‌ها در حوزه خير ماندگار و توليد علم براي رسيدن به اهداف اين حوزه است که از نظر ما هيچ خيري بالاتر از ترويج فرهنگ اهل‌بيت (ع) نيست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن