تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799277649




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري همايش همايش آموزش عالي قرآني و تأمين نيازهاي جامعه در دانشکده مديريت دانشگاه تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ اسفند ۱۳۹۳ (۱۶:۵۷ب.ظ)
برگزاري همايش همايش آموزش عالي قرآني و تأمين نيازهاي جامعه در دانشکده مديريت دانشگاه تهران نخستين همايش آموزش عالي قرآني و تامين نيازهاي جامعه با حضور صاحب نظران قرآني کشور در دانشکده مديريت دانشگاه تهران برگزارشد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر ابوالفضل خوش‌منش، رئيس مرکز هماهنگي و توسعه پژوهش و آموزش عالي قرآني کشور و دبير همايش آموزش عالي قرآني و تأمين نيازهاي جامعه، هدف از برگزاري اين همايش را ايجاد گفتمان عمومي و ادبيات علمي براي کاربرد سازي برنامه‌هاي آموزش عالي قرآني در تأمين نيازهاي آموزشي مشاغل قرآني و معرفي زمينه‌هاي شغلي و ظرفيت کارآفريني حوزه قرآن به صاحب‌نظران و فعالان قرآني اعلام کرد.
وي معرفي زمينه‌هاي شغلي و ظرفيت کارآفريني حوزه قرآن به صاحب‌نظران و فعالان عرصه کارآفريني و اشتغال و ايجاد شبکه ارتباطي بين دستگاه‌هاي قرآني و مراکز مجري رشته‌هاي قرآني براي مأموريت گرايي نهاد آموزش عالي قرآني در راستاي تأمين نيازهاي شغلي جامعه را از ديگر اهداف اين همايش نام برد.
دبير همايش آموزش عالي قرآني و تأمين نيازهاي جامعه، تأکيد اسناد بالادستي به‌ويژه منشور توسعه فرهنگ قرآني، فقدان آگاهي کافي اعضاي هيأت علمي گروه‌هاي قرآني نسبت به زمينه‌هاي شغلي موردنياز جامعه در حوزه‌هاي قرآني و فقدان آگاهي کافي سازمان‌هاي مرتبط با قرآن از کارکرد بايسته رشته‌هاي قرآني در حوزه اشتغال را از دلايل ضروري برگزاري اين همايش اعلام کرد.
وي افزود: بر اساس پژوهش صورت گرفته در شوراي توسعه فرهنگ قرآني کشور تاکنون 58 شغل قرآني در زمينه‌هاي آموزشي، علمي و پژوهشي و تبليغي و ترويجي شناسايي‌شده است که دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه بايد براي تصدي اين شغل‌ها نيروهاي انساني متخصص و کارآمد تربيت کنند.
در ادامه اين همايش دکتر طهمورث حسن قلي پور، رئيس دانشکده مديريت دانشگاه تهران با بيان اين که با ورود به بحث‌هاي تخصصي قرآن انسان از کم‌کاري‌ها احساس غربت مي‌کند، گفت: در حال حاضر استاد توانمندي که بتواند دروسي مانند مديريت اسلامي را در سطح دکترا در کشور ارائه کند بسيار کم است.
وي افزود: در زمينه روش تحقيق مديريت قرآني نيز کمتر کارشده است و هنوز با استفاده از روش‌هاي کيفي مسائلي مانند مديريت خانواده از منظر اسلام واکاوي نشده، در حالي‌ که غرب با توجه به مباني اعتقادي خود که از بين بردن نهاد خانواده است مباحث روشن و شفافي را طرح کرده است بنابراين دانشکده مديريت دانشگاه تهران آمادگي دارد با کمک محققان مباحث تئوريک مديريتي مرتبط با قرآن را موردمطالعه قرار دهد.
در ادامه اين نشست حجت‌الاسلام حميد محمدي، دبير شوراي توسعه فرهنگي قرآني گفت: در جامعه عمدتاً در سه حوزه مي‌توانيم مباحث قرآني را پي گيري کنيم که شامل علوم قرآني، معارف قرآني و امور قرآني است که تاکنون در زمينه علوم و معارف قرآني که براي ارتقاي سطح دانش و بينش قرآني هستند کارهاي خوبي شده ولي در امور قرآني که ناظر به فرهنگ‌سازي قرآني است و هدف آن اين است که مضامين قرآني را بر رفتارهاي فردي و اجتماعي متجلي مي‌کند کارهاي زيادي روي زمين‌مانده است.
وي تأکيد کرد: يکي از اهداف کليدي ما فرهنگ‌سازي قرآني و نظام سازي قرآني است که با توسعه پژوهش و آموزش عالي قرآني محقق مي‌شود و بخش وسيعي از مشاغل قرآني به همين فرهنگ قرآني برمي‌گردد و با توجه به اين که مرجع تربيت نيروي انساني دانشگاه و حوزه است بايد بتوانند رسالت خودشان را در تربيت نيروي انساني محقق کنند.
حجت‌الاسلام حميد محمدي، در توضيح نسبت آموزش عالي و شغل قرآني گفت: ما در کشورمان چرخه معيوب تأسيس رشته‌هاي تحصيلي و سپس دغدغه اشتغال اين نيروها راداريم درحالي‌که اول بايد نيازسنجي صورت گيرد و بعد رشته‌هاي تحصيلي تأسيس شود لذا ما بايد رويکرد اصلي‌مان را به‌ويژه در مقطع کارشناسي توجه به بازار کار قرار دهيم.
دکتر حسن طايي معاون اشتغال وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي نيز در اين مراسم گفت: عدم تناسب تخصص و توانمندي‌ها در رشته‌هاي علوم قرآني در همه رشته‌هاي شغلي ديگر نيز وجود دارد و اين دانش‌آموختگان اين رشته‌ها هستند که بايد مهارت‌هاي خود را در حد انتظار بازار کار ارتقا دهند.
وي گفت: دانش‌آموختگان علوم قراني بايد برخوردار از يک ديد جامع به پيرامون خود بوده، توانايي يادگيري مستمر داشته باشند و براي ابلاغ پيام‌هاي قرآني توانايي ارتباط با ملل و اديان ديگر را داشته باشند.
همچنين دکتر پور عزت عضو هيأت‌علمي گروه مديريت دانشگاه تهران و ديگر سخنران اين همايش با اشاره به اين که شغل‌هاي نام‌برده شده در داستان‌هاي قرآن براي عبرت گرفتن و ارائه راهنمايي است گفت: هر شغل مرتبط با قرآن که با نيت قرآني انجام شود و ما را به کمال الهي نزديک کند قرآني محسوب مي‌شود.
وي تأکيد کرد از منظر قرآن شغل بايد راهنمايي کننده باشد، مانع عبادت نشود، نيازهاي امرارمعاش را تأمين کند، به افراد ديگر جامعه نفع داشته باشد و جامعه و فرد را به‌سوي تعالي و کمال سوق دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن