تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799132481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخلاف صحبت آقایان، مسکن هنوز از رکود خارج نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: یک کارشناس مسکن با بیان اینکه میزان ساخت‌وساز مسکن نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش پیداکرده است، گفت: دولت اعلام می‌کند از رکود خارج شدیم ولی هنوز رکود بر مسکن حاکم است و این بازار رونق ندارد و مسکن از رکود خارج نشده است.

پایگاه خبری تحلیلی تراز: عليرضا سرحدی كارشناس مسكن در گفتگو با تراز، در خصوص چشم‌انداز مسکن در سال 94، با اشاره به چالش‌های امروز اقتصادی ایران مانند کاهش قیمت نفت و مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: این چالش‌ها می‌تواند تأثیر زیادی بر اقتصادی ایران بگذارد و فرازوفرودها و منحنی‌هایی که در سال‌های گذشته در بازار مسکن وجود داشت و با آن می‌توانستیم این بازار را بررسی کنیم نیست و اکنون پدیده‌های جدیدی به آن اضافه‌شده که همین چالش‌های اقتصاد است که این چالش‌ها تعیین‌کننده هستند.
وی ادامه داد: اگر اقتصاد کلان کشور از رکود خارج شود، بر روی بازار مسکن هم تأثیر می‌گذارد و تا وقتی رکود بر اقتصادی ایران حاکم باشد، بازار مسکن از طریق فرمت‌های قدیمی جواب نمی‌دهد.
سرحدی با بیان اینکه بازار مسکن الآن قابل‌بررسی نیست، گفت: یک عامل خیلی قوی‌تری روی آن مسکن تأثیر می‌گذارد وان هم رونق اقتصادی است.
كارشناس مسكن تصریح کرد: مسکن، یک کالای گران‌قیمت که سرمایه و سودی در آن وجود دارد، تلقی می‌شود و این‌ها تابع شرایط رونق اقتصادی است که با توجه به شرایط حاکم و فعلی نمی‌توان وضعیت سال آینده را پیش‌بینی کرد.
وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب، بیان کرد: منتظر هستیم تا تکلیف این مذاکرات مشخص شود؛ ولی اگر توافق حاصل و پول وارد کشور شود و بازار و اقتصاد رونق پیدا می‌کند که طبیعتاً مسکن به‌عنوان یک بخش سودآور بخش عمده‌ای از سرمایه‌ها را جذب خواهد کرد.
 سرحدی ادامه داد: وقتی رونق اقتصادی شکل بگیرد، حرکت ساخت‌وساز و خریدوفروش رونق پیدا می‌کند و این رونق مثل سال‌های گذشته قیمت مسکن را افزایش خواهد داد اما تولید و خریدوفروش انجام می‌شود؛ همان‌طور که در سال‌های قبل هم افتاده بود.
كارشناس مسكن در مورد وضعیت مسکن در سال جاری هم گفت: در سال 93 تحت رکود تورمی در اقتصاد ایران داشتیم و قیمت مسکن به آن معنی که باید کاهش می‌یافت، پایین نیامد، زیرا دچار رکود و تورم بودیم و قیمت نهادهایی که مسکن را تشکیل می‌دهد، بالابود.
وی با اشاره به افزایش دستمزد کارگر، تکنسین و ...، اظهار داشت: مصالح با ارز ارتباط دارد و قیمت بخش عمده از مصالح افزایش‌یافته بود و تورم اجازه نداد، قیمت مسکن آن‌طور که باید کاهش می‌یافت، کاهش یابد و به دلیل رکود، خریدوفروش انجام نمی‌شد.
سرحدی اضافه کرد: در بخش‌هایی که قیمت مسکن ارزان و خریدوفروش می‌شود به خاطر شرایط ویژه بود؛ زیرا فردی که می‌خواست خانه خود را بفروشد، اجباری و نیازی داشت و مجبور بود باقیمت پایین‌تر بفروشد و این قیمت واقعی مسکن نیست.
كارشناس مسكن فعال در بازار مسکن گفت: متأسفانه همیشه افزایش قیمت مسکن در کشور با دوران رونق همراه بوده است و وقتی قیمت کالایی افزایش می‌یابد و آن کالا گران‌تر و خریدوفروش انجام می‌شود، مردم خرید می‌کنند و در سال آینده اگر پولی به کشور وارد شود و اقتصاد حمایت شود مسکن شاهد رشد رونق و قیمت خواهد شد؛ البته خریدوفروش انجام می‌شود ولی قیمت‌ها طبیعتاً افزایشی خواهد بود.
وی در خصوص اینکه اگر توافق هسته‌ای حاصل نشود، بیان کرد: اگر توافق حاصل نشود، همان اتفاقی که در سال 93 افتاد، تکرار خواهد شد. امروز افرادی که مسکن ساختند، منتظر نشسته‌اند و از طرفی در آخر امسال کار جدید شروع نشده است.
سرحدی با بیان اینکه سال 93، سال خوبی برای مسکن نبود، در خصوص این‌که دولت عنوان می‌کند اقتصاد از رکود خارج‌شده است، گفت: این حرف‌ها را خیلی نمی‌فهمم و وقتی دولت می‌گوید مثلاً از رکود خارج شدیدم و یا آمارهایی و شاخص‌هایی را نشان می‌دهند را بلد نیستم.
این فعال بازار مسکن تصریح کرد: بازتاب شاخص‌های اعلامی از سوی دولت را در بازار می‌بینیم و این‌که می‌گویند از رکود خارج شدیم، حتماً شاخص‌هایی دارند، ولی اکنون چه اتفاقی در زندگی ما می‌افتد را متوجه نمی‌شوم و بازار مسکن همچنان راکد است.
وی با اعلام اینکه میزان ساخت‌وساز مسکن در سال جاری نسبت به سال 92 40 درصد، کاهش‌یافته است، تصریح کرد: حالا آن رونقی که آقایان اعلام می‌کنند یا در بخش‌های دیگر است و یا برای دل‌خوشی می‌دهند، نمی‌دانم ولی هنوز رکود بر مسکن حاکم است و این بازار رونق ندارد و مسکن از رکود خارج نشده است.




سه شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 08:02





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن