تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806610246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدارس داعش برای آموزش نوجوانان انتحاری


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مدارس داعش برای آموزش نوجوانان انتحاری
کودکان پیوسته به مدارس داعش شب‌ها پیش از خواب باید داستان‌هایی درباره جهاد و شهادت گوش کنند و حق تماشای تلویزیون جز ویدئوهای مدنظر داعش از جمله فیلم‌های آدمکشی آن ها را ندارند.
آفتاب : سایت "دیلی بیست" با انتشار گزارشی درباره چگونگی جذب و آموزش کودکان و نوجوانان توسط داعش برای آموزش انجام عملیات انتحاری جزئیاتی از وضعیت نوجوانان پیوسته به آن گروه تروریستی را بیان کرد.  
 
به گزارش خرداد، "دیلی بیست" با اشاره به وضعیت کودکان و نوجوانانی که توسط نیروهای داعش برای انجام عملیات انتحاری آموزش می‌بینند، می‌نویسد:"به آن‌ها "توله‌های خلیفه" می‌گویند. یکی از آن‌ها چهره‌ای شبیه فرانسوی‌ها داشت. نوجوانی 12 ساله به نظر می‌رسید و هفته گذشته به سوی یک متهم به جاسوسی شلیک کرد. در ویدئوی منتشر شده از لحظه اعدام مارش‌های نظامی شنیده می‌شود. صدای موسیقی این جملات را بیان می کرد:"ما آمده‌ایم، ما آمده‌ایم، ما سربازان خدا هستیم. ما برای عشق به خدا حرکت می‌کنیم. ما از دین آگاهیم و با آن زندگی می‌کنیم. ما به استبداد طاغوت پایان می‌دهیم. به احتمال زیاد او نخستین کودک سربازی نبوده که در صحنه اعدام حضور داشته است. خمرهای سرخ در کامبوج نیز در دهه 70 میلادی چنین اقدامات را انجام می‌دادند. اکثر کودکان و نوجوانانی که وادار به انجام عملیات انتحاری و یا قتل افراد می شوند از مهاجران خارجی آمده به عراق و سوریه هستند."
 
این سایت در ادامه اشاره می‌کند که در ماه اوت گذشته، یک تروریست استرالیایی در "رقه" پایتخت دوفاکتوی داعش در سوریه عکسی را در توئیتر منتشر کرد که کودک 7 ساله ای را با یک سر در دست نشان می داد و زیر آن نوشته شده بود: "این پسر من است" او سر یزیدی‌ها را بریده بود.
 
این سایت در ادامه اشاره می‌کند که مقاومت‌هایی از سوی والدین کودکان بومی برای عضویت آنان در گروه داعش وجود دارد و در این باره می‌نویسد: "داعش از کودکان و نوجوانان علاوه بر استفاده به عنوان خبربچین برای انجام عملیات انتحاری نیز بهره می برد. در این میان والدین بومی آنان در مقابل داعشی‌ها مقاومت کرده اند. شبه نظامیان داعش در سوریه برگه‌های ثبت نامی را به والدین در ماه جاری میلادی ارائه داده اند تا فرزندان شان را به مدارس تحت کنترل داعش برای آموزش نظامی بفرستند. در این میان معلمان نیز باید آموزش‌های نظامی را فراگیرند و آن‌ها را به کودکان انتقال دهند."
 
این سایت در ادامه اشاره می‌کند که در گزارش سازمان ملل متحد درباره جنایات جنگی در سوریه هشدار داده شده که داعش از کودکان به عنوان کادرهای نظامی استفاده می کند. نویسنده مطلب در ادامه اشاره می کند که داعشی‌ها نیز مانند خمرهای سرخ که معتقد به استفاده از کودکان در عملیات نظامی برای رسیدن به سال صفر بودند و هم چون نظریه‌پردازان شوروی در سال 1918 میلادی که می‌گفتند ما باید جوانان را به نسلی کمونیست تبدیل کنیم و باور داشتند که کودکان مثل موم نرم هستند و باید از آن‌ها کمونیست‌های خوبی ساخت همین اعتقاد را دنبال می‌کنند."
 
این سایت در ادامه می‌نویسد: "مدارس ابتدایی و راهنمایی در رقه ماه گذشته بازگشایی شدند و مدارس متوسطه هنوز تعطیل هستند. گزارش‌ها حاکی از آن است که والدین این کودکان از اعزام آنان به مدارس تحت کنترل داعش می‌ترسند. در بخشی از برگه ثبت نام آمده است: "من تعهد می‌دهم که با خواست خدا پسرم را به مدرس می‌فرستم تا ادامه تحصیل دهد در این باره من کاملا مسئول خواهم بود. به گزارش ناظران سوریه ماه گذشته، داعش برگه‌های ثبت‌نام جذب معلم را در استان "دیرالزور" منتشر کرده بود. در بخشی از این درخواست معلمان با سوگند بخورند: "من به نام خدا سوگند می‌خورم که از آموزش مسائل کفرآمیز، ملی گرایانه و ضدخداباورانه خودداری کنم. همچنین از آموزش تحت قوانین انسان‌ساخته پرهیز می‌نمایم. ناظران حقوق بشر سوریه اظهار داشته‌اند کسانی که این برگه ها را امضا نکنند اجازه تدریس نخواهند داشت."
 
این سایت در ادامه به برنامه‌های درسی مورد پذیرش داعش اشاره کرده و می‌نویسد: "دوره‌های درسی مورد پذیرش داعش شامل شش درس هستند: توحید، زبان عربی، ریاضیات، فیزیک و شیمی و زیست‌شناسی و زبان انگلیسی. منابع اصلی درسی از کتاب‌های مرتبط با موضوع توحید نوشته شده توسط وهابی‌ها هستند."
 
این سایت اشاره می‌کند که یکی از اصلی‌ترین دلایل بسته باقی ماندن مدارس متوسطه آن است که پسرهای بزرگتر خانواده جذب داعش شوند. داعش در این میان به خانواده های فقیر پول پرداخت می‌کند. "دیلی بیست" اشاره می‌کند که علاوه بر اردوگاه‌های آموزشی مساجد نیز کاملا تحت کنترل نیروهای داعش است و در آن جا نوجوانانه شست و شوی مغزی می‌شوند.
 
سایت دیلی بیست در پایان اشاره می‌کند که کودکان پیوسته به مدارس داعش شب‌ها پیش از خواب باید داستان‌هایی درباره جهاد و شهادت گوش کنند و حق تماشای تلویزیون جز ویدئوهای مدنظر داعش از جمله فیلم‌های آدمکشی آن ها را ندارند.




تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن