تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820383129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشرفت 10 تا 15 درصدی سالن تئاتر اصفهان پس از هفت سال


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پیشرفت 10 تا 15 درصدی سالن تئاتر اصفهان پس از هفت سال اصفهان- ایرنا- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: پروژه سالن تئاتر شهر اصفهان پس از هفت سال از زمان کلنگ زنی آن بین 10 تا 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد قطبی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در هنگام بازدید از پروژه تئاتر شهر افزود: در سال 86 برای احداث تئاتر شهر اصفهان اقدام و در سال ،87 زمینی به مساحت 25 هزار متر مربع تخصیص یافت که کلنگ آن توسط وزیر وقت ارشاد اسلامی به زمین زده شد.
وی با بیان اینکه این پروژه از ردیف ملی برخوردار است، اظهار کرد: تئاتر شهر به طور خاص با 14 پروژه تئاتر شهر در سایر استانها به عنوان یک طرح در وزارت ارشاد اسلامی تصویب شده است.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال 87 تا 93 متوقف بود، ادامه داد: شهرداری اصفهان به دلایل متعددی پروژه را متوقف کرد.
قطبی با اشاره به اینکه از دو سال پیش برای حل این مسئله به سراغ شهرداری رفتیم گفت: سه مساله اصلی برای این پروژه وجود داشت که یکی از آنها، فرهنگی نبودن کاربری زمین بود.
مدیر کل ارشاد اسلامی اصفهان افزود: اقداماتی برای فرهنگی شدن کاربری زمین تئاتر شهر صورت گرفت و علاوه بر آن حدود 70 هزار متر مربع اطراف زمین نیز کاربری فرهنگی گرفته شد.
وی دو ایراد دیگری که شهرداری به پروژه تئاتر شهر اصفهان گرفته بود را پارکینگ و نمای بیرون ساختمان عنوان و اظهار کرد: برای رفع این مشکل نیز از هنرمندان و افراد فاخر استان در زمینه معماری استفاده کردیم.
قطبی با بیان اینکه پیمانکار پروژه تئاتر شهر از یک ماه قبل کار خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: اگر سال 87 یا 88 اجازه و پروانه ساخت پروژه داده می شد اکنون مرحله یک آن افتتاح شده بود.
وی به دو مرحله ای بودن این پروژه شامل سالن های تئاتر و موسیقی اشاره و تاکید کرد: هر دو سالن از استانداردهای خاص برخوردار و برای برگزاری جشنواره ها و همایش ها مناسب است.
مدیر کل ارشاد اسلامی اصفهان، اعتبار مورد نیاز برای تئاتر شهر را 400 میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: در صورت تخصیص این اعتبار، مرحله اول آن تا پایان دولت یازدهم و مرحله دوم در دولت دوازدهم بهره برداری می شود.
وی فضای داخلی ساختمان را متناسب با هنر ایرانی اسلامی خواند و گفت: در حالیکه در مکان هایی مانند شهر بازی رویاها از سبک ایتالیایی چینی استفاده شده است.
وی خاطرنشان کرد: در ساختمان فرشچیان نیز از مکتب غربی استفاده شده اگر چه در نوع خود خاص و نمونه است.
مسئول طرح های عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان نیز در این بازدید گفت: این پروژه دارای ظرفیت 850 نفر در سالن تئاتر و 700 نفر در سالن موسیقی است.
مصطفی بابایی، زیربنای این پروژه را 15 هزار متر مربع اعلام و اضافه کرد: تئاتر شهر اصفهان به همه نیازهای تئاتر و موسیقی استان جواب می دهد.
نخستین سالن استاندارد تئاتر استان اصفهان در مجتمع شهید کشوری در کنارگذر شرق اصفهان و سالن اجلاس سران درحال احداث است.
پ/7137/3011/ 6508



25/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن